Gå til innhold

Hva har Shader 3.0 å si?


Idioteque

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært veldig mye diskutert i det siste hvilket kort som er best av 6800 og x800, og et av argumentene for at 6800 er best/mest framtidsrettet er at det har Shader 3.0. Så jeg lurer på hva dette har å si...Vil spill som bruker det se bedre ut på 6800 ? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er i stor grad opp til spill utviklerne. Iløpet av GF6800 levetid vil det nok hovedsaklig bli brukt til ytelse forbedringer og om det vil gi GF6800 noe særlig fordel over X800 gjenstår å se. Men tviler på at at det er mange X800 eiere som kommer til å gråte over manglene SM3.0 støtte. Dessuten har X800 en funksjon som heter 3Dc som også kan gi bedre grafikk og/eller ytelse.

Skrevet
Dessuten har X800 en funksjon som heter 3Dc som også kan gi bedre grafikk og/eller ytelse.

Sålenge vi bruker compressed maps vel? Med Doom 3 f.eks vil man ikke bruke compressed maps på ultra high settings og 3Dc ville vel vært meningsløst?

Skrevet
Dessuten har X800 en funksjon som heter 3Dc som også kan gi bedre grafikk og/eller ytelse.

Sålenge vi bruker compressed maps vel? Med Doom 3 f.eks vil man ikke bruke compressed maps på ultra high settings og 3Dc ville vel vært meningsløst?

Ikke glem da at med 3Dc så får man omtrent samme kvalitet som på ultra til en ganske lav ytelse hit. Tipper at Doom 3 hadde tjent ganske mye på å implementere denne teknologien til Ati kortene ytelsemessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...