Gå til innhold

Dell Inspiron 8600c


phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en Dell Inpsiron 8600c. Syns den har nydelig design og widescreen lokket meg. Kjøpte den siden jeg begynner på skole og orket ikke drege den stasjonære med. Men i det siste har jeg begynt å lure litt på om det var så lurt å kjøpe en laptop med widescreen? Har hørt at ikke alle spill støtter det. Vil det si at spillene ikke starter eller vil det si at grafikken blir strekt ut slik det er hvis man ser 4:3 sending på en 16:9 tv? Jeg spiller ikke så veldig mye, men når jeg har brukt 15-16k på en laptop så vil jeg ha muligheten til å spille hvertfall.

 

Ikke gjør denne tråden til en: "LOL hvorfor brukte du på 16k på en Dell når du kunne fått 1557 eller 556 billigere." Maskinen er bestilt den er bare ikke levert enda.

 

En annen ting, hvis jeg finner ut at det ikke "går ann" å spille på den, hvordan er rettighetene mine angående angrefrist/retur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet blir vanligvis som 4:3 sending på en 16:9 tv.. Angrefristen er vel i 14 dager etter du fikk den, og hvis angrerett papirer ikke følger med så var det en del lenger, husker ikke hvor lenge....

3 mnd.

Uansett. det går helt ypperlig å spille på den. Bildet blir strukket, men det er mye mer behagelig å se på enn det høres ut.

Lenke til kommentar
:p hehehe bynne du å angre nu?? :p

Neida fleipe nu bare. Vanlig angrefrist e 14 daga...

Maskin messig angrer jeg ikke, eneste jeg uroer meg over er widescreen og spillingen :tease:

 

Men hvordan fungrer angrefristen? Kan jeg ta i bruk pcn og hvis jeg finner ut at den ikke stiller mine behov, kan jeg da returnere den?

Lenke til kommentar
E ikke helt sikker. Men æ trur du må sende den tbake ubrukt. E ikke helt sikker, men det e garantert nån andre her på forumet som vet det. Hvis du vil så kan æ undersøke det for dæ i morra å sende dæ ei mld...

Ja hvis du gidder sjekke det opp så hadde der vært flotters.

Lenke til kommentar
Hvis jeg husker rett så er dette såkalt selvbygg og da er angrefristen noe annerledes

Det var nettop det jeg tenkte også. Jeg har jo spesifisert maskinen etter mine egne ønsker. Men jeg tror jeg kommer til å beholde den. EgilEgil sine ord roet ned nervene mine :!:

 

Edit: Fant forresten en liste over hvilke spill som støtter og ikke støtter widescreen. Fant også et forum dedikert til widescreen gaming :D Etter å ha sett er par screenshots av diverse spill så GLEDER jeg meg til å få widescreen!

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

he he, du kan slappe helt av, null problem å spille på den, har hatt min inspiron 8600 en liten stund nå, og alle spill fungerer flott! På noen eldre spill får du to svarte stiper når du spiller, men dette er ikke noe problem, å spille går glatt. Men på de fleste av de nye spillene er det støtte for widescreen, og da er det rett og slett supert å spille! Utrolig digg å spille f.eks CS og UT2004 på hele 15,4" widscreen'en!

Lenke til kommentar
Bildet blir vanligvis som 4:3 sending på en 16:9 tv.. Angrefristen er vel i 14 dager etter du fikk den, og hvis angrerett papirer ikke følger med så var det en del lenger, husker ikke hvor lenge....

3 mnd.

Uansett. det går helt ypperlig å spille på den. Bildet blir strukket, men det er mye mer behagelig å se på enn det høres ut.

det er helt feil... bildet blir ikke strukket... du får 2 sorte striper .. en på hver side... ikke noe værre enn det

Lenke til kommentar
Bildet blir vanligvis som 4:3 sending på en 16:9 tv.. Angrefristen er vel i 14 dager etter du fikk den, og hvis angrerett papirer ikke følger med så var det en del lenger, husker ikke hvor lenge....

3 mnd.

Uansett. det går helt ypperlig å spille på den. Bildet blir strukket, men det er mye mer behagelig å se på enn det høres ut.

det er helt feil... bildet blir ikke strukket... du får 2 sorte striper .. en på hver side... ikke noe værre enn det

Det kommer vell helt ant på spillet. Har lest litt på Widescreen Gaming Forum og man kan selv stille i kontroll panelet for skjermkortet om man skal presse bildet sammen.

Lenke til kommentar
Bildet blir vanligvis som 4:3 sending på en 16:9 tv.. Angrefristen er vel i 14 dager etter du fikk den, og hvis angrerett papirer ikke følger med så var det en del lenger, husker ikke hvor lenge....

3 mnd.

Uansett. det går helt ypperlig å spille på den. Bildet blir strukket, men det er mye mer behagelig å se på enn det høres ut.

det er helt feil... bildet blir ikke strukket... du får 2 sorte striper .. en på hver side... ikke noe værre enn det

dette velger du selv i innstillingene for skjermen/kortet. Jeg synes det er mye mer behagelig med ett strukket bilde enn de to svarte sidene. Iallefall de spillene jeg spiller

Lenke til kommentar

I dislike widescreen. It makes the notebooks so big and heavy, the games look bad, especially warcraft 3, the only thing it's good for is watching movies - where you will STILL get some black bars, when watching 16:9 movies, because you're notebook actually is 16:10, and not 16:9.

 

I've had widescreen, I have 4:3 now, and I love it.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk maskinen i går (fredag) og jeg er strålende fornøyd! Stille som graven og nydelig skjerm! Har ikke hatt tid til å spille enda, men det kommer. Jeg må si at widescreen er herlig! Har masse desktop plass. Det var ikke det samme lenger å sette seg forran den stasjonere med 19" med 1280x1024, det var liksom så liten plass på den :!:

 

Skal komme med en grundig test av den etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...