Gå til innhold

Mitt design til vurdering.


Anbefalte innlegg

Hallo, er ikke så veldig aktiv på dette forumet lenger, heller aldri vært det på denne delen. Men ønsker å få litt kritikk og tilbakemeldinger på et design jeg laget i disse natte timer.

 

Her er linken: Design

 

Er ikke helt fornøyd med menyen, men selv liker jeg godt bilde og headeren generelt, kanskje litt lys tekst. Vil gjerne ha innspill på ting jeg kan legge til for at det skal se bedre ut og kanskje litt mer detaljert.

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes dette var veldig pent jeg! enig med stish, ryddig og ordentlig. men jeg er også enig med deg, invert: menyen kunne ha blitt fikset litt på. passet liksom ikke helt.. men du trenger ikke å fikse på så mye..! kanskje denne artikkelen kan hjelpe? har lite med "boksene" dine å gjøre, men du kan kanskje få bruk for det likevel.. mange alternativer..! nuvel.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg ...

 

Fargene er gufsne, skitne, og passer ikke så altfor godt sammen.

 

Menyknappene virker som om de kommer fra ei annen side.

Altfor lita skrift i dem, og med AA på så lite skrift blir det grøtete.

Litt større knapper som fyller ut hele feltet på en bedre måte ville

vært bedre. De nåværende knappene trekker kanskje unødig mye

oppmerksomhet også.

 

Er det seriøst med så lita skrift? Jeg må anstrenge meg for å lese

mer enn en setning. Ikke forvent at jeg gidder å fullføre lesningen

av din designfilosofi med den skrift-størrelsen. ;)

 

Egentlig ei helt grei side, men for å få solgt designs, som jeg vil tro

denne sida skal hjelpe deg med, må det nok noe bedre til. ;)

Lenke til kommentar

Veldig fin! Men spørs om den blir litt kjedelig i lengden hvis for eks alle seksjonene inneholder masse svart tekst... Når det gjelder menyen så er knappene ganske kule, men jeg savner litt mer spacing over og under... en pixel eller to - er ikke mer som skal til. Kanskje en rollOver kan piffe de enda mer opp også.. I hvertfall er det en god start, bra!

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar og innspill. Så mye tekst er jeg enig i at blir mye og lese, men synes selv så liten tekst passer ellers, planer om å flette inn bilder og ha det litt mer åpent enn lorem ipsum genererte til meg.

 

Menyen skal jeg og se hva jeg får gjort med.

 

Men først er det frokost og en dusj :)

 

Selv så liker jeg ivertfall fargene jeg har i headeren, fant ikke så mye som passet ellers.

 

Hilsen Mats.

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle svar og innspill. Så mye tekst er jeg enig i at blir mye og lese, men synes selv så liten tekst passer ellers, planer om å flette inn bilder og ha det litt mer åpent enn lorem ipsum genererte til meg.

 

Hei, Mats. Jeg vil bare komme med en siste kommentar til det med font størrelsen.

Når man driver med webdesign så er det veldig lett å tenke for mye hvordan man selv ser på siden og ikke hvordan de forskjellige brukerne kommer til å se siden.

 

Som du skriver: ..."jeg synes selv så liten tekst passer".., men stakkaren som kommer her og er svaksynt eller hun med 1600x1200 oppløsning vil dessverre ikke til å se en dritt!

 

Når man driver med med webdesign så er du til en viss grad forpliktet til å ta hennsyn til andre, hvis du ikke vil utelate en del av dine potensielle besøkende.

 

Så her er et forslag hvis du fortsatt vil beholde skriftstørrelsen: skift fra Px til Ems

Lenke til kommentar

Tusen takk for god kritikk Waldmeister.

 

Vet ikke helt hva Ems står for, men tenker det er noe med variabel størrelse på teksten i forhold til oppløsning.

 

Skal ta det litt til etteretning med tekst størrelse da, siden det er en del svaksynte rundt om.

 

Flott forum å få respons på :) deilig og våkne om morran å lese kritikken på det man har generert på natten/kvelden.

Lenke til kommentar
Tusen takk for god kritikk Waldmeister.

 

Vet ikke helt hva Ems står for, men tenker det er noe med variabel størrelse på teksten i forhold til oppløsning.

 

Skal ta det litt til etteretning med tekst størrelse da, siden det er en del svaksynte rundt om.

 

Flott forum å få respons på :) deilig og våkne om morran å lese kritikken på det man har generert på natten/kvelden.

Em ikke Ems, han mente nok antegeligvis Em´s ;)

 

Em er en betegnelse som gjør at lengden du har bestemt blir den samme uansett oppløsning :)

Lenke til kommentar
Em ikke Ems, han mente nok antegeligvis Em´s ;)

Du skal ikke ha apostrof-s på norsk.

 

Ems, hardware.nos, hans, Jørgens, osv.

 

(Ems er forresten ikke lov å skrive på norsk heller. Em-er blir vel muligens mer rett.)

 

Em er en betegnelse som gjør at lengden du har bestemt blir den samme uansett oppløsning :)

 

Nei, men det er ikke en fast størrelse (noe bl.a. pt er), slik at brukeren selv kan endre størrelsen. Derfor er em brukt endel i fontstørrelser, siden man da lar brukeren stille størrelsen selv istedenfor å låse den.

Lenke til kommentar
Em ikke Ems, han mente nok antegeligvis Em´s ;)

Du skal ikke ha apostrof-s på norsk.

 

Ems, hardware.nos, hans, Jørgens, osv.

 

(Ems er forresten ikke lov å skrive på norsk heller. Em-er blir vel muligens mer rett.)

 

Em er en betegnelse som gjør at lengden du har bestemt blir den samme uansett oppløsning :)

 

Nei, men det er ikke en fast størrelse (noe bl.a. pt er), slik at brukeren selv kan endre størrelsen. Derfor er em brukt endel i fontstørrelser, siden man da lar brukeren stille størrelsen selv istedenfor å låse den.

okey, takk for rettleingen :)

Lenke til kommentar

Ikke verst :thumbup: Men jeg har noen synspunkter som jeg tror vil gjøre siden mer presentabel og imponerende.

 

1. Knappforslag prøv å lage noe lignende denne, fordi den er mye mer elegant og stilig enn de knappene du har nå. Selv om den er enkel, er den og veldig stilfull og kan brukes til alt. Jeg synes at den kunne liksom slå en ramme rundt designet

 

2. Lyse å mørke farger går ikke utenom mørk bakgrunn og lys tekst. Jeg synes du bør forandre innholdsbakgrunnen til samme farge som du bruker i footeren for å få et litt mer helhetlig inntrykk

 

Ellers er den bra, du er på god vei ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...