Gå til innhold

Supertilbud?


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kanskje kjøpe meg ny bærbar pc, og lurer på om denne pcen er bra. Jeg kan få kjøpt den får 12,500,- ny pris er 20,658,-

 

 

Dette er pcen jeg snakker om?

 

Hvordan er egentlig Intel Extreme Graphics 2? Er det bra? Holder det til cs?

 

Edit: Det er ikke Intel Extreme Graphics 2 i maskinen.

 

IBM Thinkpad X40

Prosessor: Intel Pentium Mobile 1,2 Low Voltage

RAM 512 MB

Harddisk: 40 GB

Grafikk: Intel Extreme

Skjerm: 12,1'- oppløsning 1024x768

Trådløst: IBM 802.11a/b/g + bluetooth

Vekt 1,4 kilo

3 års garanti

 

 

Tror nok ikke det blir den nei!

Endret av petter'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan er egentlig Intel Extreme Graphics 2? Er det bra? Holder det til cs?

Det er utvilsomt en kongemaskin, men jeg kan bare si at når du spør sånn, bør du se deg etter noe annet. Det der er en ultraportabel businessmaskin.

Lenke til kommentar

Grei maskin til 12.000, men ikke noe å spille på. Intel extreme graphics er omtrent så rottent som du kan få. Nå er det mulig at du kunne spillt CS på det likevel, siden CS krever veldig lite, men jeg ville ikke akkurat garantert det.

 

Skal du spille så skaff en bærbar med et skikkelig skjermkort som Radeon mobile, eller Nvidia's "go" serie. Disse gir deg helt akseptabel spillytelse for å være laptopp. Min kompis sin nyinkjøpte "tundra" maskin med en Radeon mobile 9700 for eksempel kjører Doom3 glatt og fint på 1024x768 og medium quality, og det finnes enda raskere kort. Den laptoppen kostet forresten rett under 16000.

 

Kort og godt, du vil ikke ha den maskinen til spill-bruk, men som mobil arbeids-stasjon hadde den vært flott. Grunnen til at denne koster så mye er i hovedsak fordi den er veldig liten og lett. Du får mye mer for pengene om du ikke har noe imot at den er litt større og tyngre. Dessuten er det vel kjipt å spille noe som helst på en knøttliten skjerm? Denne maskinen er for foretningsfolk som vil ha en arbeids PC som er lett å ta med seg rundt omkring. Den er helt fullstendig feil for gaming.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Som de før meg har sagt, er dette en "ultraportabel" bærbar, hvor grafikkortet antakelig ikke duger til annet enn cs i 640x480 30 fps, knapt det.

Prisen er en slager med den prosessoren.

 

Hvis du skal spille, har det akkurat blitt sluppet en ny radeon 9800 mobility grafikkchip for bærbare. I tillegg lanserer både nvidia og ati snart egne interfaces for pci-e, slik at det (som jeg forstår det) vil være mulig å bytte grafikkort (?).

 

Tundra/ECS 1557 er jo alltids en slager hvis du tåler å ha en plastmaskin. Billig og bra ytelse.

Lenke til kommentar
ville ikke kjøpt den til den prisen.. ville ikke kjøpt den i det hele tatt forresten.. har et eller annet imot ibm...

:yes:

 

sikkert alle harddiskene som har gaatt floyten.... :ermm:

tenker jeg paa desktop da, men det har liksom odelagt litt av greia for meg...

Endret av Star
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ville ikke kjøpt den til den prisen.. ville ikke kjøpt den i det hele tatt forresten.. har et eller annet imot ibm...

:yes:

 

sikkert alle harddiskene som har gaatt floyten....

IBM? Det beste innen laptop-making.

Lenke til kommentar

IBM har det klassiske 80-talls designet, med rette linjer og enkle detaljer. Personlig liker jeg designet veldig godt. Men på den annen side ville jeg aldri kjøpt IBM, fordi laptop'ene ikke oppfyller mine krav. De er rettet mot forretningsfolk, og ikke ungdommer som vil spille...(desverre)

 

Men du tiltrekker deg utvilsomt oppmerksomhet med denne maskinen :thumbup:

Endret av EnerGie
Lenke til kommentar

Dell X300 Jeg tok av CompleteCare, la til 40 GB disk og skiftet til b/g kort og det ente opp på 11.995 ,- +mva den har bedre CPU men tregere RAM men ellers rimelig lik

 

EDIT: Ser at den koster 12670,- + mva (15712) hvis man kjøper den som privat kunde, så IBMen er jo helt klart billigere. Huff glemte også a/b/g nettverk og bluetooth, så den blir litt dyrere igjen med det.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Går fint ann å spille CS på den maskina der. Har samme skjermkort i en Dell maskin (1,3Ghz) og CS går finfin. CS er jo ikke akkurat noe state-of-the-art spill lenger.

 

Jeg kjører også spill som Warcraft 3, Diablo 2, Freelancer ol. bra nok på denne maskina. Spill med mer 3D enn dette, vil maskina slite med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
aldri likt IBM selv og kan ikke si jeg syns de er noe store på laptoper

Er ikke noe å syns. De er store på bærbare.

 

Går fint ann å spille CS på den maskina der. Har samme skjermkort i en Dell maskin (1,3Ghz) og CS går finfin. CS er jo ikke akkurat noe state-of-the-art spill lenger.

 

Muligens det ikke er noe state-of-the-art spill, men jeg står bastant på at skjermkortet i en bærbar ikke bær være noe dårligere enn Radeon 9600 for å få relativt god flyt. En CL 50 med Radeon 9000 f. eks. ligger mellom 60 og 90 fps med full prosessorkraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...