Gå til innhold

Avatar størrelsen og quota.


Anbefalte innlegg

hei jeg har hatt en avatar i flere måneder. det har funket kjempe bra. helt til at jeg svarte på en poste til en av deres brukermoderatorer http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=280411

 

da fikk jeg 10 % advarsel for størrelsen på det bildet som jeg har.

 

men går det ikke ann å sette quota på størrelsen slik at vi ikke får flere sann advarsler. ser ikke ut til at dere har vært så opptatt av å skjekke størrelsen før, siden jeg har hatt den i flere måneder uten at det har skjedd noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme skjedde med meg. Det er vel B|Real som ga deg også advarsel for en avatar som var et par KB for stor tenker jeg :) Må si meg enig at det er litt unødvendig ja. Er jo f.eks ikke lov med specs i signaturen heller, men det er en haug med folk som har det, hvorfor får ikke de advarsel?

 

Jaja, det gjør forsåvidt ingenting å få en advarsel, med det er irriterende når man har begått et overtramp ut av uvitenhet :)

Lenke til kommentar

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 08:43)
men går det ikke ann å sette quota på størrelsen slik at vi ikke får flere sann advarsler. ser ikke ut til at dere har vært så opptatt av å skjekke størrelsen før, siden jeg har hatt den i flere måneder uten at det har skjedd noe.

Vet ikke helt hva "å sette quota" betyr, kan du vennligst skrive det om?

 

Hvis du mener at vi burde gjort det umulig å ha avatarer større enn 6kB er ikke dette mulig nei. Så lenge folk bruker opplastingsmuligheten for avatarkan vi sjekke filstørrelsen, men hvis du legger ut avataren din på et annet nettsted og linker til den må vi bare stole på dere.

 

I tillegg er denne tråden feilpostet, så jeg flytter den.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

som DesertGlow skriver i den posten "En PM til folk som ikke gjør grove overtramp er absolutt å foretrekke." på poste nr #16

 

" Hei.

 

Jeg har fjernet din nåværende avatar på grunn av at den er over de 6kb som rettningslinjene tillater deg.

Komprimer din nåværende avatar eller fin deg en annen.

Må gi deg advarsel for dette for en avatar på 87KB er MYE over avatar-grensa som er satt.

Mvh aka B|Real "

 

 

87 KB er veldig mye da.. ehh??

 

men hva med bare å sette qunta http://www.tldp.org/HOWTO/Quota.html på de mappene der bildene ligger?

 

bildet blir komprimert til å fylle 80 x 80 .. da kan størrelsen også forandres.

 

bw: hvor lenge skal jeg ha den 10 % advarsel saken da?

 

ser at jeg kan bruke vedlagt fil.

"Du kan legge ved en fil i innlegget.

Maksimal filstørresle: 41.02mb"

 

her kan jeg bruke 41.02 mb, men dersom jeg bruker 87 kb på et bilde får jeg advarsler uten melding om dette.

 

 

før så hadde jeg en avatar som var for stor, denne ble ikke vist da.. den kom ifra en anen side. men når jeg har bruke den på 87 kb i flere måneder uten problemer så er det ikke god kontroll over dette.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 12/08/2004 : 09:51)
Forestill deg en situasjon der alle brukerne har avatarer på 1MB. Prøv å sitte på modem og laste en tråd med 30 svar i...

87kb er ikke 1mb..

 

han kunne ha sendt en pm til meg og jeg skulle ha fiksert dette slik som jeg har gjort nå.

 

men hw.no kan sette begrensinger på hvor stor plass osv. folk kan ha på den avataren da slipper de dette.

Lenke til kommentar

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 10:02)
men det forteller vel mere om B|Real, når han spør om hjelp, noe han får og deretter uten å sende meg en meldig eller noe bare gir meg advarsler.

....Ser ikke ut til at dere har vært så opptatt av å skjekke størrelsen før, siden jeg har hatt den i flere måneder uten at det har skjeddnoe.

Tenk på hvor mange brukere det er på forumet. Jeg tror neppe noen av admins eller moderatorer har tiden til å gå rundt og skjekke hver enkelt avatar.

Jeg kom over din avatar med en tilfeldighet da jeg så på den og så at den var "krympet" akkurat som bilder blir i IE når de er for store til at de kan vises på skjermen.

Hvis vi skulle ha sendt en PM til alle brukerene som har for stor avatar og så senere skjekket at brukeren har for stor avatar så hadde vi jobbet oss i til døde.

Det er ikke alle som svarer på PM'ene de får når man ber de om å fjerne avatarene sine så vi fjerner avatarer som er for stor og ber brukeren finne seg en ny avatar.

 

En avatar på 87KB er en avatar som er 14 ganger så stor som det rettningslinjene tillater deg og ha. Og du kan tenke deg og sitte på IDSN/dialup og lese forumet når alle personene skal ha avatarer som er på nesten 1mb...det tar sin tid å lese, derfor er grensen satt på 6KB og ikke mere.

 

Derfor har jeg gitt deg advarsel om en alt for stor avatar.

Du sier at du har hat denne avataren i flere måneder..vel..det tyder jo på at kanskje folk ikke akkurat har lest retningslinjene til forumet så veldig godt.

 

Jeg kan ikke akkurat se at det er store problemet at du har fått en advarsel for en alt for stor avatar.

 

Og som sagt, hadde folk LEST hva som ble annonsert i kategorien 'Forum' så hadde hverdagen til oss moderatorer blitt enda enklere.

Og det at jeg er ute etter å "ta" brukere synes jeg er regelrett sludder og vås.

Tror du virkelig at jeg liker å gi folk advarsler for ting og tang?

Blah...noen har så feil syn på det å være moderator og hva det innebærer at det er til å le av noen ganger.

Du må tåle og bli rettet på som alle andre. Du har brutt rettningslinjene til forumet og får en liten advarsel pga din avatar var alt for stor. Værre en det er det ikke.

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 10:02)
men hw.no kan sette begrensinger på hvor stor plass osv. folk kan ha på den avataren da slipper de dette.

Les det Blib sa..

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 10:29)
bw: hvor lenge skal jeg ha den 10 % advarsel saken da? 
Gå til kategorien FORUM og les..er mange poster om akkurat dette,

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 10:29)
ser at jeg kan bruke vedlagt fil.
"Du kan legge ved en fil i innlegget.
Maksimal filstørresle: 41.02mb"

her kan jeg bruke 41.02 mb, men dersom jeg bruker 87 kb på et bilde får jeg advarsler uten melding om dette.

Dette finner du også mere info om i FORUM-kategorien.

Dette er for uploading av f.eks VB-scripts, screenshots og lignende ting på forumet.

 

Og som enden sier..hvorfor ikke bare følge retningslinjene...

Lenke til kommentar

Også har vi de (meg) som surfer på internett med mobilen. Det gjør jeg når jeg ikke har pc-tilgang. Hvis jeg da skulle lese en tråd med avatarer på 100 kb, eller en MB for den saks skyld, hadde det ikke bare tatt utrolig lang tid, men det hadde ruinert meg.

 

1 MB koster fort 10-50 kr på mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

QUOTE
enk på hvor mange brukere det er på forumet. Jeg tror neppe noen av admins eller moderatorer har tiden til å gå rundt og skjekke hver enkelt avatar.
Jeg kom over din avatar med en tilfeldighet da jeg så på den og så at den var "krympet" akkurat som bilder blir i IE når de er for store til at de kan vises på skjermen.
Hvis vi skulle ha sendt en PM til alle brukerene som har for stor avatar og så senere skjekket at brukeren har for stor avatar så hadde vi jobbet oss i til døde.
Det er ikke alle som svarer på PM'ene de får når man ber de om å fjerne avatarene sine så vi fjerner avatarer som er for stor og ber brukeren finne seg en ny avatar.

 

jeg hjalp deg når du hadde problemer, du finner ut at jeg har gjort noe gale, og men du sender meg en pm, (den som jeg har posten her i denne tråden). når jeg la til det bildet og fikk det til å funke så trodde jeg at alt var ok. noe som det ikke var. men nå når jeg fikk lest den pm'en din i dag, så skiftet jeg bilde med en gang. så det du sier med at du ikke kan sende alle som har en forstor avatar en pm stemmer ikke. siden jeg fikk da det av deg!

 

QUOTE
En avatar på 87KB er en avatar som er 14 ganger så stor som det rettningslinjene tillater deg og ha. Og du kan tenke deg og sitte på IDSN/dialup og lese forumet når alle personene skal ha avatarer som er på nesten 1mb...det tar sin tid å lese, derfor er grensen satt på 6KB og ikke mere.

 

ja greit det, men når jeg la til det blidet så fikk jeg den til å fungere uten noen problemer og da trodde jeg at alt var greit.

 

 

la meg sitere

QUOTE
Case in point: Det var svjv Noen™ som fikk advarsel for avatarstørrelse (i pixler) da det nye forumet var oppe, og reglene for avatarstørrelsen svingte opp og ned som en standard sinus-funksjon. Jeg vet ikke hva som skjedde der, men jeg synes disse advarselene burde blitt slettet umiddelbart etter at reglene ble fastsatt.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=170099&st=20 Post:#22

 

 

ikke bare jeg som har hadde dette problemet.

 

 

QUOTE
Jeg kan ikke akkurat se at det er store problemet at du har fått en advarsel for en alt for stor avatar.

 

vel jeg liker ikke å komme i konflikter med noen, en advarsel ser jeg på som noe seriøst. derfor så liker jeg ikke å ha dette hengenes over meg. jeg ser meg selv som en som har gode data kunnskaper da jeg har jobbet med sun sine servere, er utdannet innenfor data og har en stor intriesse for linux (plassen på forumet hvor jeg er mest aktiv). jeg synes at det derfor er merkelig at du bare gir ut de advarslene og sender meg en pm om at du ikke likte dette. når jeg har hjelpt deg.

 

QUOTE
Og som sagt, hadde folk LEST hva som ble annonsert i kategorien 'Forum' så hadde hverdagen til oss moderatorer blitt enda enklere.
Og det at jeg er ute etter å "ta" brukere synes jeg er regelrett sludder og vås.
Tror du virkelig at jeg liker å gi folk advarsler for ting og tang?

 

jeg har brukt sunn fornuft i dette tilfellet og som jeg skrev tideliger så har jeg vært mest aktiv innen for linux/unix området. i dette tilfellet og noen andre poster jeg har lest så kan det se ut til at du ikke tar de advarslene så seriøst.

 

 

QUOTE
Du må tåle og bli rettet på som alle andre. Du har brutt rettningslinjene til forumet og får en liten advarsel pga din avatar var alt for stor. Værre en det er det ikke.

 

vel jeg har fått med meg nå at dere ikke likte den, den ble rette opp i dag. hvorfor har jeg forsatt den 10% advarsel saken da?

 

QUOTE
Gå til kategorien FORUM og les..er mange poster om akkurat dette,

 

jeg er ikke så intrisert i å måtte lese mange plasser for å finne ut alt. jeg bruker en del av forumet og det er linux/unix, verre er det ikke. så hvorfor kan du ikke bare svare på hvor lenge den advarselen din skal gjelde da? det var det som var spørsmålet.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 12/08/2004 : 18:01)
Også har vi de (meg) som surfer på internett med mobilen. Det gjør jeg når jeg ikke har pc-tilgang. Hvis jeg da skulle lese en tråd med avatarer på 100 kb, eller en MB for den saks skyld, hadde det ikke bare tatt utrolig lang tid, men det hadde ruinert meg.

1 MB koster fort 10-50 kr på mobiltelefoner.

jo da, men du kan poste så mange bilder som du vil i en post... da er det ikke noe problemer. men har er det snakk om 87 kb noe som er langt ifra en mb. og hvorfor er det ikke bare sotte en begrensing på dette ifra før av da? i for av quota?

Lenke til kommentar

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 19:04)
jeg hjalp deg når du hadde problemer, du finner ut at jeg har gjort noe gale, og men du sender meg en pm, (den som jeg har posten her i denne tråden). når jeg la til det bildet og fikk det til å funke så trodde jeg at alt var ok. noe som det ikke var. men nå når jeg fikk lest den pm'en din i dag, så skiftet jeg bilde med en gang. så det du sier med at du ikke kan sende alle som har en forstor avatar en pm stemmer ikke. siden jeg fikk da det av deg!

Skal jeg da drive forskjellsbehandling på alle brukere som jeg har hjulpet og de som har hjulpet meg med et problem?

Tror ikke det.

 

Og alle som får advarsel får en PM der de får info om hvorfor de får en advarsel.

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 19:04)
jeg synes at det derfor er merkelig at du bare gir ut de advarslene og sender meg en pm om at du ikke likte dette. når jeg har hjelpt deg. 

Det er ikke noe jeg ikke liker, det er noe som står i retningslinjene som alle her er pliktig å følge.

Og som sagt så driver ikke forskjellsbehandling fordi du har hjelpt meg.

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 19:04)
jeg har brukt sunn fornuft i dette tilfellet og som jeg skrev tideliger så har jeg vært mest aktiv innen for linux/unix området. i dette tilfellet og noen andre poster jeg har lest så kan det se ut til at du ikke tar de advarslene så seriøst.

Ikke tar advarsler serriøst? :roll:

Det er jo bare en filleting :roll:

 

(ironisk ment)

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 19:04)

vel jeg har fått med meg nå at dere ikke likte den, den ble rette opp i dag. hvorfor har jeg forsatt den 10% advarsel saken da?

Fordi det er et brudd på retningslinjene.

Og overtramp av retningslinjene som dette skal "belønnes" med advarsel.

 

 

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 19:04)

jeg er ikke så intrisert i å måtte lese mange plasser for å finne ut alt. jeg bruker en del av forumet og det er linux/unix, verre er det ikke. så hvorfor kan du ikke bare svare på hvor lenge den advarselen din skal gjelde da? det var det som var spørsmålet.

Neieh...å søke på noe...skal ikke stille store krav...

 

http://forum.begin.no/index.php?showtopic=...dpost&p=1376808

Lenke til kommentar

QUOTE (tivolieselet @ 12/08/2004 : 18:04)
jeg er ikke så intrisert i å måtte lese mange plasser for å finne ut alt. jeg bruker en del av forumet og det er linux/unix, verre er det ikke. så hvorfor kan du ikke bare svare på hvor lenge den advarselen din skal gjelde da? det var det som var spørsmålet.

Uavhengig av interresse har du faktisk forpliktet deg til å lese og følge retninglinjene her på forumet. Du skalogså holde deg oppdatert om endringer av disse også, og da er FORUM-kategorien et smart sted å begynne.

 

Skjønner ikke hvorfor folk lager så store saker av små ubetydelige detaljer. Så du har 10%. Life goes on.

Lenke til kommentar

Det står jo ganske tydeleg når ein legg inn avatar at maks storleik er 6KB.

 

Viss ein lever etter at det som går ann må vere lovleg, trur eg at ein får ganske mykje trøbbel i den store verda. Det er mykje som går ann det men lovleg er det ikkje.

 

Men for å sette det litt i perspektiv:

din avatar var 87 KB, om ein har 20 visninger på side og alle hadde avatarer som var på din størrelse ville datamendga som var ekstra for kvar brukar vere på

(87-6)*20 = 1620KB

 

Kvar side ville generere 1.6MB ekstra datatrafikk, etter trall frå Mr Ueland så har dben 50 spørringer i sekundet og denne tråden gav 12 spørringer

det betyr ca 4 sidevisninger pr sekund.

Ekstra linjeforbruk viss alle hadde avatarer på 87KB vil då vere ca 6.4MB/s

mens alle med 6KB avatarer genererer totalt 480KB/s

 

Litt forskjell?

Dette er nok ein av grunnane til begrensinga i avatar størrelse.

 

mvh

Jan Eirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...