Gå til innhold

Vil disse brikkene gi meg dual channel?

SupremeX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg mer ram nå(endelig!!)

Har 2x Twinmos pc3200 m/winbond 256mb som jeg kjører dual(slot nr 1 og 3).

Nå når jeg skal ha mer, så bestiller jeg 2x 256 til, for å fylle ut slot 2 og 4.

Men vil disse kjøre i dualchannel med de andre, siden disse ikke har winbond, men ellers er lik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedkortet gir deg dual channel, ikke rammen. Den laveste brikken setter standarden for to brikker i dual channel mode. Det er med andre ord lurt å sette inn to brikker med samme hastighet og størrelse for maksimal ytelse.

Skrevet

Så vidt jeg vet, støttes bare dual channel når man har 2 rambrikker i systemet. Så om man har fire ramslotter kan man ikke kjøre to par dual channel.

Skrevet (endret)

er chipsettet som bestemmer om du kan det eller ikke

hvilket hovedkort har du?

Endret av Dimm
Skrevet
Kan eg kjøre dual channel med dette HKet som bare har 3 sloter?

ja du kan kjøre dual i det hovedkortet, men kun 2 brikker.. en i den single slotten og en i den doble så får du dual automatisk...

Skrevet
Kan eg kjøre dual channel med dette HKet som bare har 3 sloter?

ja du kan kjøre dual i det hovedkortet, men kun 2 brikker.. en i den single slotten og en i den doble så får du dual automatisk...

Ka skjer med ytelsen til minnet då? Blir det mere MB eller .... :dontgetit:

Skrevet

Etter hva jeg har forstått, skal prossesoren teoretisk sett kunne hente ut informasjon kjappere fra minnet, ettersom minnet kan skrive kjappere til chipsettet på hovedkortet.

Men det er for det meste snakk om en teoretisk ytelsesøkning, og gir marginale utslag i ytelsestester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...