Gå til innhold

Enkel meny på hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det byr meg imot å hjelpe deg med noe som helst før du gidder å lese deg til noe selv for så å komme med et forslag vi evt. kan hjelpe deg videre med.

 

Edit: du kan også kutte SMS-språket ditt, tror ikke mange tar deg seriøst når du skriver "oxo".. :roll:

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prøv å unngå SMS-språk, sjekk etter skrivefeil og grammatiske feil før du

poster. Om du poster meldinger med feil i, så kan du gå inn og redigere disse

i etterkant.

Lenke til kommentar

Det er da ingen grunn til å være slem, henviser til kommentaren til lokaltog. Nykommere bør få svar på en rolig måte. Altså til Luzifer.

 

Det er bare å ta seg litt tid med det hvis du er fresh i dette. Bare søk litt rundt på google, og finn tutorials til å lage menyer. Skaff deg de viktigste programmene som du trenger, og da er du nesten halvveis. Er det noe du ikke forstår så er det bare å poste ;) Tvi tvi. ;)

Lenke til kommentar

Dette er et dataforum ikke et norsk forum og han er ny i forumet. Hvis det er en måte og ta imot noen på så keep up the good work :thumbup:

 

Hva F*** spiller det noen rolle om han skrev "oxo" ?

 

Skjerp dere folkens!!

 

Til Luzifer spesifer spørsmålet ditt litt bedre.

 

Jeg ville uansett ikke anbefalt frames, eller da et include script (PHP) og div bokser stylet i CSS.

 

Det kommer sikkert snart en masse linker så anbefaler deg og lese litt i dem!

Lenke til kommentar
Dette er et dataforum ikke et norsk forum og han er ny i forumet. Hvis det er en måte og ta imot noen på så keep up the good work :thumbup:

 

Hva F*** spiller det noen rolle om han skrev "oxo" ?

 

Skjerp dere folkens!!

1. Det er et dataforum og et norsk forum.

2. Les retningslinjene, og se om du tør å si det så bastant en gang til.

3. Se punkt 2

Lenke til kommentar

Vell.. takk til alle som prøver og lære meg norsk. Selv om jeg kan ganske bra norsk. Det var ikke helt en norsk-leksjon jeg var ute etter i denne tråden men men.. Jeg har prøvd med frames o.l, men det er litt komplisert synst jeg..

 

Jeg har fått til noe annen meny greie på sida mi. Dere kan jo sjekke:

Her

 

(PS. Til dere som ikke får menyen vekk fra musa, dobbel-klikk!!!)

 

:D

Lenke til kommentar

Skjønner absolutt ikke vitsen med å fylle siden din med animerte gifs og masse javascripts. Hvem i den store, vide verden har egentlig lyst til å flytte på menyen din?

 

Hvorfor har du mulighet for "login", når du ikke gidder å sikre den skikkelig? Hvorfor har du passordet for login-boksen liggende i klar javascript, slik at hvem som helst kan komme seg gjennom og se "Hei, Gert" eller noe sånt? Hvorfor skriver du (eller Frontpage) så dårlig kode at loginboksen faktisk ikke fungerer i Mozilla Firefox?

 

Hvorfor bruker du rød skrift på svart tekst? Det er noe av det minst lesbare du kan bruke.

 

Når jeg kom in på siden din, fikk jeg frem en debug-boks, og melding om at Javascriptene på siden din inneholdt mange feil. Hva er forresten vitsen med å ha rullende tekst i statusbar? Halve poenget med statusbar er jo å kunne se hvor linker går til, og ellers hva som skjer. Det er ikke meningen at skrotinger som deg skal ødelegge.

 

Hvorfor har du ikke skrudd av den irriterende dot-tk popupen? Den er jo veldig lett å skru av.

 

Hvorfor har du mulighet til å velge en radiokanal å høre på? Som om jeg vil høre på radio via din side! Hvis jeg vil høre radio, velger jeg det selv.

 

Hva er vitsen med "Sett denne siden som startside" og "Legg denne siden til i favoritter"? Hvis jeg virkelig vil legge den til i favoritter, kan jeg fint gjøre det selv. Hvis jeg vil ha siden din som startside, kan jeg også gjøre det selv. Ingen er så dumme at de ikke klarer det.

 

Hva er vitsen med å vise klokkeslettet rett under header? Hvis jeg vil se hva klokken er, er det en utmerket god klokke på windows sin traybar. Jeg gidder ikke å rote meg frem til din side, bare fordi jeg vil vite klokken. Det er omtrent som alle de skrotingene som ringer 113 for å vite hva klokken er.

 

Alt i alt er denne siden en _veldig_ dårlig side, som er så full i feil og mangler (bare HTML-feilene teller over 43 bare på forsiden.). Du har laget denne siden på totalt feil måte, og det aller meste er bare Copy'n'Paste fra diverse andre "lettinstallerte" Javascript-snippets.

 

Noen siste råd til deg: Prøv igjen. Bruk Photoshop. Hold deg unna Javascript til du faktisk vet hva du gjør. Finn noen bedre farger. Konstentrer deg mer når du skriver. Det virker som om du fremdeles er i T9-modus. Når du skriver så dårlig som du gjør (SMS-språk), har du mye vanskeligere for å bli tatt alvorlig, noe som er blitt bevist utifra de første svarene du har fått her.

 

PS: Beklager hvis du tar alt dette som negativ og nedbrytende kritikk, men du har et sterkt behov for å begynne på nytt med den siden. :)

Lenke til kommentar

Denne siden er bare til og teste ut script og sånn! Jeg er ganske nybegynner og er vell fortsatt i opplæringsfasen. Men den menyen jeg har fått til; poenget var ikke at det skulle gå ann og flytte den (hovedsaklig), men det var det jeg fikk til av en meny på venstre side (som jeg er ute etter). Har ikke fått til frames, derfor ble det det alternativet. ;)

 

Og takk for all kritikken :)

 

Men det du kaller "sms-språk" tar jeg ikke på alvor. Siden min skal bare vær mest for lokale venner og slikt, og jeg skriver da mest dialekt. Jeg får se om det blir det på det ferdige resultatet..

 

 

Jobber videre med saken :thumbup:

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Luzifer, javascript er et stygt ord, et veldig stygt ord innen webdesign. Fordi mange nybegynnere bare pusser og pusser på masse script fra dynamicdrive.com.

Du har masse unødvendig på siden din, bakgrunnsvelger blandt annet. Skal du lage forskjellige stiler til siden din bruk php. Spoono.com er et eksempel, har bra stilvalg.

 

Tk er et dårlig alternativ. Cjb.net er mye bedre og raskereLink

 

Og prøv få alt innhold i samme tabell/div/whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...