Gå til innhold

Hvordan slette RAID?

Clax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et MSI NEO FSR VIA K8T800 hk og to Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA .

Som kjøres i RAID 0,hvordan kan jeg fjerne RAID slik at de visses som to vanlige HD`er????? :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bios når raid-arrayet loader står det gjerne noe sånt som:" Press X to enter setup/configure raid-array". her kan du Splitte raid'et, og dermed oppdages diskene som to fysiske enheter i windows. hvilken raid-controller benytter du deg av? Da kan jeg muligens gi deg mer eksakt informasjon.

Skrevet

• Serial ATA/150 controller integrated by VT8237

- Up ot 150MB/s transfer rate

- Can connect up to 2 serial ATA devices

- Supports RAID 0 or RAID 1

Håper dette er til hjelp

Skrevet

Håper dette er til hjelp

Beklager, er lite kjent med den kontrolleren. Men jeg står fast med min første post, sjekk om du kommer noe videre etter å ha prøvd ut det.

Skrevet

Håper dette er til hjelp

VIA VT 8237 er en vanlig southbridge kontroller med RAID funksjon.

Link til side hos VIA der du finner mer om denne kontrolleren og viaarena supportsider.

Skrevet

Håper dette er til hjelp

Beklager, er lite kjent med den kontrolleren. Men jeg står fast med min første post, sjekk om du kommer noe videre etter å ha prøvd ut det.

Dette er valgene jeg får i RAID bios.

1.Create Array

2.Delete Array

3.Create/Delete Spare

4.Select Boot Array

5.Serial Number View

Valg nummer 3 får jeg ikke tilgang til

Går d an å koble ifra den en av diskene?

Eller vil den ikke boote da?

Skrevet

Valg-alternativ nr.2 på den listen, "delete" raid-array separerer de to diskene fra hverandre slik at de vises som individuelle fysiske enheter i windows. Dataen du har lagret på disse diskene fra før av vil bli tapt ved å utføre dette, da diskene i raid splitter filene til begge diskene.

Skrevet
Valg-alternativ nr.2 på den listen, "delete" raid-array separerer de to diskene fra hverandre slik at de vises som individuelle fysiske enheter i windows. Dataen du har lagret på disse diskene fra før av vil bli tapt ved å utføre dette, da diskene i raid splitter filene til begge diskene.

D har jeg prøvd uten hel,kom til raid biosen ved oppstart og måtte opprette ny array for å få diskene til å fungere.

Bios fant ingen disker før jeg gjorde d.

Hva kan jeg gjør for å få de til å virke igjen som to disker,koble ifra den ene disken?

Skrevet

Takker for hjelpen hadde installert feil driver nå funker d :thumbup:

Så lærte jeg noe nytt i dag og :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...