Hamsterino Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 1. Jeg trenger en VELDIG lang LAN-kabel, så jeg må finne ut hvor jeg kan kjøpe en. 2. Jeg skal koble sammen 2 PCer, og de skal også dele ADSL. Hvor får jeg fordelt farten etter behov, i stedet for å få den delt likt på begge hele tiden? 3. Hvordan får jeg sendt ADSL opp til den andre? Dere får ikke svare før jeg sier i fra. NÅ!
agvg Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 1. Jeg trenger en VELDIG lang LAN-kabel, så jeg må finne ut hvor jeg kan kjøpe en. Hvor langt er "veldig"?
jocke Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 2. Jeg skal koble sammen 2 PCer, og de skal også dele ADSL. Hvor får jeg fordelt farten etter behov, i stedet for å få den delt likt på begge hele tiden? Ved hjelp av en linux-boks (clarkconnect, e.l), eller ved en router som har innebygget trafikk-shaping (Draytek). 3. Hvordan får jeg sendt ADSL opp til den andre? Ved hjelp av en switch. Om du har eldre ADSL fra Telenor, må du i tillegg kjøpe en router (da kan du gå for ein Draytek, så slår du to fluer i èn smekk).
Hamsterino Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 1. Jeg trenger en VELDIG lang LAN-kabel, så jeg må finne ut hvor jeg kan kjøpe en. Hvor langt er "veldig"? Den ble ikke så lang. Målte i dag. 30 meter.
Hamsterino Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 2. Jeg skal koble sammen 2 PCer, og de skal også dele ADSL. Hvor får jeg fordelt farten etter behov, i stedet for å få den delt likt på begge hele tiden? Ved hjelp av en linux-boks (clarkconnect, e.l), eller ved en router som har innebygget trafikk-shaping (Draytek). 3. Hvordan får jeg sendt ADSL opp til den andre? Ved hjelp av en switch. Om du har eldre ADSL fra Telenor, må du i tillegg kjøpe en router (da kan du gå for ein Draytek, så slår du to fluer i èn smekk). Er Draytek en feature eller en produsent? Jeg har nettopp fått ADSL fra Firstmile, som bruker sentralene til Telenor, men bruker de til å legge inn sitt eget utstyr. Da er det vel ikke så gammelt. Så jeg må kjøpe en svitsj og en router?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå