Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

loqal adsl - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så 4 stk skal dele den linja? hm.. bli litt knapt med upload på hver da vertfall..

 

blir i teori ca 128 kbps på hver, men i praksis blir det mye mindre..

kommer vel an på hva linjen skal brukes til, men det bli nok problematisk å spille online samtidig som andre bruker linja..

 

Vertfall om du ikke har kontroll på hva de bruker linja til..

smeller noen på en torrent f.eks, er det bare å glemme å spille. Går også snyt treigt å surfe.. verre en 56k modem vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis det bare er besteforeldre i tillegg til deg osm skal bruke linja så vil det nok gå glatt ;)

 

ping avhenger av mange faktorer.. Som din ISP, ISP til server osv osv

 

Hastigheten du vil på DC er 3 megabit da.. 3000/8=375 kB/sek

Det er da avhengig av hastigheten på uploaden til han du laster i fra og at din upload ikke er maxa...

 

Active mode kan du kjøre om port 1214 er åpen/kan åpnes!

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Du skal tilkobles "Loqal, bredbånd i trøndelag" ?

 

De har gode ping tider, uten at jeg har tallene i hodet nå.

 

Du får et Zyxxel adsl modem/router, men den har bare en LAN port, så skal du ha mere en en maskin koblet til, så trenger du en switch.

 

Denne routeren er lett konfigurerbar, dvs at det ikke skal være noe problem med Active i DC++. Men jeg hadde et problem med dette. Når jeg aktiverte NAT, og la inn port 1214 i routern for DC++, så fungerte det fint i 1 minutt, og så frøys routern noe så jævlig, at den måtte resettes tilbake til fabrikk innstillingene. Dette skjedde 2 ganger. Supporten til Loqal visste ikke hva det var. Enden på visa for min del, foreløpig ihvetfall, var å sette boksen i Bridge modus, og så koblet jeg inn min egen router bak denne igjen. Fungerer som snus !!

Lenke til kommentar

Du vil ikke få noe problem så lenge de ikke laster ned med store hastigheter eller bruker upload linja. Men somsagt du har liten kontroll og det kan fort bli veldig irriterende for deg hvis du sitter og spiller og de smeller på en upload.. hvorfor i all verden ik bestille til deg selv?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann.

 

Du skal tilkobles "Loqal, bredbånd i trøndelag" ?

 

De har gode ping tider, uten at jeg har tallene i hodet nå.

 

Du får et Zyxxel adsl modem/router, men den har bare en LAN port, så skal du ha mere en en maskin koblet til, så trenger du en switch.

 

 

Du trenger ikke ruter, men en switch. kjøp gjerne billigste sort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...