Gå til innhold

Guide: Flash skjermkortet tilbake! (Kun ATI!)


Jaffe

Anbefalte innlegg

Bra guide. Rart det ikke har kommet en slik før.
Noen som setter den til sticky? :p

Prøver/håper/satser hardt på en sticky her, ser jeg... :!:

 

Hvem vet... Guiden er jo helt klart veldig hjelpsom. ;)

Stå på!

Hehe... satser på sticky ja :p

Men det er ikke derfor jeg skrev guiden da...

Det er jo for at folk skal kunne flashe skjermkortet tilbake isteden for å kaste det/sende tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

da lurer jeg på hva jeg skal gjøre.

 

jeg hvar litt uheldig med mitt 9600pro kort.

jeg flasha til feil bios

jeg har skaffa emg et voodoo2 pci skjermkort som jeg hadde håpet på å få flashet til bake med...

 

men ser ikke ut som om det lar seg gjøres så lett....

 

jeg plugger i agp kort å pci kort å plugger i skjermen på pci kort.

starter pcen den går fint men ingen skjermbilde ? hva skal jeg gjøre da.

jeg kommer heller ikke inn i bios pga masse farger osv i oppstarts bilde....

 

intet skjermbilde heller nor jeg prøver å boote uten agp kort...

 

jeg er litt fortivla nå kan dere si pga pro kortet mitt er ganske nytt å har absolutt ikke lyst å ødelegge det...

Lenke til kommentar

Da kan det være to hovedgrunner (kan være mange flere):

 

1: Skjermkortet er for gammelt? (Vet at noen av Voodoo kortene kun er tillegskort for 3d akslerasjon (?))

2: PCI bussen er ikke satt til første skjermkort å starte fra.

 

Håper dette kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Da kan det være to hovedgrunner (kan være mange flere):

 

1: Skjermkortet er for gammelt? (Vet at noen av Voodoo kortene kun er tillegskort for 3d akslerasjon (?))

2: PCI bussen er ikke satt til første skjermkort å starte fra.

 

Håper dette kan hjelpe!

det med voodoo kortet vet jeg ikke noe om..

mener du at det var i den gamle pcen i tilleg til ett dårlig agp kort da? at det kun hjalp til i grafikken ... ?

 

2: jeg kommer ikke i bios pga er bare masse farger... går ikke an å lese noe....

 

 

kan det hjelpe vis jeg formaterer hele disken ? eller blir biosen lagra på skjermkortet ? fysisk ? :cry:

Lenke til kommentar
Da kan det være to hovedgrunner (kan være mange flere):

 

1: Skjermkortet er for gammelt? (Vet at noen av Voodoo kortene kun er tillegskort for 3d akslerasjon (?))

2: PCI bussen er ikke satt til første skjermkort å starte fra.

 

Håper dette kan hjelpe!

det med voodoo kortet vet jeg ikke noe om..

mener du at det var i den gamle pcen i tilleg til ett dårlig agp kort da? at det kun hjalp til i grafikken ... ?

 

2: jeg kommer ikke i bios pga er bare masse farger... går ikke an å lese noe....

 

 

kan det hjelpe vis jeg formaterer hele disken ? eller blir biosen lagra på skjermkortet ? fysisk ? :cry:

Det kan være at Voodoo kortet bare var til å hjelpe hovedskjermkortet, men ettersom skjermen er koblet til dette, er det nok mer sannsynlig at det er et "helt" skjermkort.

 

BIOS'en på kortet er lagret fysisk i en chip på kortet ja...

 

Prøv med et annet skjermkort en Voodoo kortet for å utelukke at det er dette som ikke fungerer!

Lenke til kommentar
Hmmmm, hvorfor funker det bare på PCI kort? Det å flashe tilbake er jo et samme som å flashe til ny bios, bare at du har istedet. Det burde de fleste oppegående folk skjønne utifra Vexx sin guide. derfor han rådet til backup

Du må jo bruke PCI, fordi AGP-porten er opptatt med det feilflasha skjermkortet! De aller fleste hovedkort har bare en AGP port!

Lenke til kommentar

hmm intet skjermbilde ved KUN voodoo kort i heller..

jeg skal se om det kan funke om jeg resetter CMOS.....

vi skal også ta begge kortene til en annen pc å prøve der...

men jeg tenkte på en ting..

jeg sitter nå på serveren min som er en p3 500.

HK er 2x agp port. kan jeg sette pci å ati kortet i denne å flashe tilbake ?

har det noe å si om at denne pcen er veldig gammel å utdatert ?

 

hva er kjangsene for at pro kortet mett i ødelagt?

da tenker jeg på at det er svidd eller lignende...

jeg slo at pcen med en gang nor jeg merka det fargerike skjermbilde etter det ahr jeg ikke startet pcen..i frykt for å svi kortet ?

Lenke til kommentar

Det at maskinen er gammel og utdatert skal ikke ha noe å si. Så lenge skjermkortet passer skal det gå utmerket :thumbup:

 

Sjansen for at kortet er øelagt er nok ganske liten... Dersom du brukte en bios som skal passe kortet, er det nok ikke skjedd noen fysisk skade på kortet. Men sjansen er alltid der. Prøv å flashe det tilbake først du, og kryss fingrene!

Lenke til kommentar

dette bare hoper seg opp til problemer..

det er muligs korrekt det du sa om at voodoo kortet er ett tillegskort.

jeg satte begge kortene serveren så satt jeg PCI som deafult boot greier ..ja dere sjønner.

 

men det kom ikke noe skjermilde på voodoo men på det andre kommer det...

uans så booter den kun på agp.

 

jeg mistenker sterkt at det er ett tillegs kort som du sier.. skulle ligge forundre meg at det slike løgne løsninger oga kortet har sott i en gaaammel compaq pc å di er ikke akkurat kjent for å ha så glimerndes løsninger på ting...

jeg skal nå starte jakten på ett nyere PCI skjermkort å prøve om dette kan hjelpe......ellers tusent takk for mange god svar her..... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Synes heller den burde bli kombinert med Vexx flash guiden, eller bare at han skrive i sin guide; skjærer det seg, skaff deg et PCI skjermkort, da PCI alltid er "first boot device" og følg samme prosedyre.

Bare for å unngå surr ;)

Ellers takk for tiltaket, men jeg føler det ikke er behov for en sticky om akkurat dette, men er greit å ha en tråd hvor emnet kan diskuteres ;)

Liker det ryddig :D

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Hmmmm, hvorfor funker det bare på PCI kort? Det å flashe tilbake er jo et samme som å flashe til ny bios, bare at du har istedet. Det burde de fleste oppegående folk skjønne utifra Vexx sin guide. derfor han rådet til backup

man må ha et pci skjermkort for å få skjermbilde ,så man ser hva man holder på med under flashing ... hele vitsen er jo å redde et agp skjermkort som ikke funker og dermed ikke gir skjermbilde

Lenke til kommentar
Hmmmm, hvorfor funker det bare på PCI kort? Det å flashe tilbake er jo et samme som å flashe til ny bios, bare at du har istedet. Det burde de fleste oppegående folk skjønne utifra Vexx sin guide. derfor han rådet til backup

Du må jo bruke PCI, fordi AGP-porten er opptatt med det feilflasha skjermkortet! De aller fleste hovedkort har bare en AGP port!

Jaok. :p Men man kan da blindflashe :p Funker fett det, gjorde det sist det ble krøll når jeg flashet. Bare man husker hvordan fremgangsmåten er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...