Gå til innhold

Guide: Flash skjermkortet tilbake! (Kun ATI!)


Jaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal nå prøve blind flashin via dos ..

hollder på å lager en diskett nå

men non som vet hvilken mine type jeg skal bruke på

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&cks=PRL det er det kortet jeg har.

 

på minne brikkene står det Hynix å en kode av tall å boksaver....

ser di fleste bioser bruker samsung 2.8 osv hvorfor står det ikke noe slikt på min ?

Fant ingen Sapphire 9600PRO bios med Hynix minne der.. Men prøv en BIOS fra en anne produsent! De er som oftest helt identiske utenom minimale forskjeller (fks. navn, revisjonsnummer osv.).

Lenke til kommentar

ja men det er minne type jeg er litt usikker på.. mange produsenter bruker forsjellige minne osv......

jeg har nå blind flashet men det funka ikke...

 

jakten er startet på ett pci skjermkort av nyere dato....... har ett i bakhond som hører til en pc på 900mhz.. det burde vell funke tru....

 

 

 

'

Lenke til kommentar
ja men det er minne type jeg er litt usikker på.. mange produsenter bruker forsjellige minne osv......

jeg har nå blind flashet men det funka ikke...

 

jakten er startet på ett pci skjermkort av nyere dato....... har ett i bakhond som hører til en pc på 900mhz.. det burde vell funke tru....

 

 

 

'

Det burde funke ja.. Angående de BIOS'ene, mente jeg at du kunne velge en 9600 PRO BIOS MED Hynix minne fra en annen produsent!

Lenke til kommentar

ja slik ja....

 

jeg gikk ut i fra guiden tl vevxxx bare at jeg la inn 9600 bios å ikke 9800..

 

men nor jeg extrakter flashrom å drd flash osv så kommer det opp non filer som heter autoexec , command dette er dos filer..

 

di skal ikke komme av å kjøre drdflash kan det være derfor jeg ike for flashet ?..

mine filer er ikke identiske med di vevvexx har skrevet innpå sine poster

Lenke til kommentar
ja slik ja....

 

jeg gikk ut i fra guiden tl vevxxx bare at jeg la inn 9600 bios å ikke 9800..

 

men nor jeg extrakter flashrom å drd flash osv så kommer det opp non filer som heter autoexec , command dette er dos filer..

 

di skal ikke komme av å kjøre drdflash kan det være derfor jeg ike for flashet ?..

mine filer er ikke identiske med di vevvexx har skrevet innpå sine poster

Det fantes en guide for 9600 serien også... Hadde kanskje vært lurest å følge den.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0&hl=flash+9600

 

Men du har rett i at Autoexec.bat, config.sys og command.com er DOS filer, og disse har lite å si for flashen. Prøv å fjerne autoexec.bat og config.sys (IKKE command.com) når du flasher tilbake.

Lenke til kommentar

det har jeg gjort nå... jeg har også prøvd å blind flashe sikkert 10 forsjellige 9600pro bioser...

ingen av dem funker, jeg vet den skriver for jeg hører diskett stasjonen skriver....

 

nå vet jeg rett å slet ikke hva jeg skal gjøre...

skal se om jeg kan få skrevet en e post til komplett å spør di om di kan ta det inn å se på det..... vis ikke det vil koste for mye....

Lenke til kommentar

jess!! ^^ endelig klarte jeg det =)

 

jeg med mine "skillz" klart eå tyde noe utav av det forferdelige farge bilde..

det var nermest umulig å se noenting i det virr varr av streker å prikker men helt oppe i hjørnet så var det mulig å se noe. man såg liksom hvor musa hva det beveget seg "bakom" fargene.

så jeg fikk den ned til addresse linjen å skrevet d: så fikk jeg opp mappa å dro den opp til det synlige hjørnet å kom meg etter hvert fram til ati win flash programmet å fant fram en gecube bios som jeg hadde på diskett.

flasha ..reebot...sto klar til å slå i bordet .. men det var det ett fint å helt vanlig skjermbilde jeg pusta lettet ut.....

 

ville bare fortelle dere hw brukere at jeg fikk det til.....

biosene jeg brukte ..var det samme som jeg prøvde å flashe med via disketten "dos flash".

 

synd du ikke skrev "tvinge bios på kortet" kommandoen før så hadde nokk det også funket... :D

ellers takker for alle svar

Lenke til kommentar
jess!! ^^ endelig klarte jeg det =)

 

jeg med mine "skillz" klart eå tyde noe utav av det forferdelige farge bilde..

det var nermest umulig å se noenting i det virr varr av streker å prikker men helt oppe i hjørnet så var det mulig å se noe. man såg liksom hvor musa hva det beveget seg "bakom" fargene.

så jeg fikk den ned til addresse linjen å skrevet d: så fikk jeg opp mappa å dro den opp til det synlige hjørnet å kom meg etter hvert fram til ati win flash programmet å fant fram en gecube bios som jeg hadde på diskett.

flasha ..reebot...sto klar til å slå i bordet .. men det var det ett fint å helt vanlig skjermbilde jeg pusta lettet ut.....

 

ville bare fortelle dere hw brukere at jeg fikk det til.....

biosene jeg brukte ..var det samme som jeg prøvde å flashe med via disketten "dos flash".

 

synd du ikke skrev "tvinge bios på kortet" kommandoen før så hadde nokk det også funket... :D

ellers takker for alle svar

Så bra at det funket da :thumbup:

 

Denne guiden var vel ikke helt direkte til hjelp da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...