kenhamr Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg lukker det trådløse nettetverket mitt for andre. har en SMC 2804 WBR. Mvh.Ken
B4stian Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 du setter opp en brannmur, det holder de fleste unna hvertfall.
kenhamr Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 når jeg setter opp en brannmur,vil jeg da forsatt få kontakt mellom de andre maskinene som er i nettverket Ken
B4stian Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 det kommer vel ann på hvordan du konfigurerer nettverket hvis jeg ikke tar helt feil. prøv norton internet security, eller hvis du vil ha noe gratis ligger det masse bra under nedlastninger på itpro.no
kenhamr Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 trodde jeg kunne gå inn i menyen å legge inn passord på routeren, og samme påssord på de andre maskinene i nettverket. (dette kan jeg ikke noe om)
agvg Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 trodde jeg kunne gå inn i menyen å legge inn passord på routeren, og samme påssord på de andre maskinene i nettverket. (dette kan jeg ikke noe om) Du er ikke ute etter en brannmur men og kryptere og ha adgangskontroll basert på MAC-adresser vil jeg tro.
RobinHood Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ruteren har en innebygd brannmur, der du kan bestemme tilgangskontroll. I tillegg bør du bruke en software basert brannmur på alle pc ene dine, jeg anbefaler zonealarm som er gratis og kan lastes ned fra www.zonelabs.com Hva ruteren angår så vil jeg anbefale deg å lese litt i bruksanvisningen, har hjulpet flere med akkurat den ruteren du nevner. For å sikre nettet ditt er det en fordel å implementere alle eller deler av dette: Skift SSID (nettnavnet) Skjul SSID (disable broadcast) Aktivere WEP kryptering - så høyt som mulig 128 bit i ditt tilfelle MAC adresse filtrering Sett passord på routerinnloggingen Konfigurer ruteren via en nettverkskabel, ikke trådløst... noen har hatt problemer med å låse seg selv ute når det gjelder denne ruteren, for deretter å måtte resette og begynne forfra
kenhamr Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 Takk for svarene nå kom jeg litt videre. Men når jeg velger aktiver WEP og 128 bit får jeg spørsmål om key 1 og videre. Må jeg fylle disse ut og med hva.
darkness| Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Du kan trolig skrive inn ett passord/passphrase som blir gjort om til hex. Velg at du skal bruke key1.
kenhamr Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 Takk for hjelpen. Nå funker det. Mvh. Ken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå