Gå til innhold

Venus blir datafreaker de også.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes ikke det er så bra, jeg. Den verste østkantberta i 10 klasse lager DEN bra hjemmesiden, og jeg... ja, klarer IKKE. :(

Hvor er siden din da? og hennes? Husker på ungdomsskolen var det ei som hadde skikkelig roen i webdesign.. vi nerdeguttene så opp til henne :)

 

For meg virker dets om å kunne litt innen data har blitt mye mer "akseptert" de siste årene.. At jenter også begynner er bare naturlig =) Det blir vel uansett en nødvendighet å kunne beherske en datamaskin for å få jobb i framtiden, og da jo jentene også henge med!

Lenke til kommentar
For meg virker dets om å kunne litt innen data har blitt mye mer "akseptert" de siste årene.. At jenter også begynner er bare naturlig =) Det blir vel uansett en nødvendighet å kunne beherske en datamaskin for å få jobb i framtiden, og da jo jentene også henge med!

Neida, da kommer de å klage om liketsilling og annet bullshit og staten må pålegge bedrifter å ansette dårlige kvalifiserte kvinnfolk bare pga de er kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Hehe, du sier noe der... leste en artikkel om at Norge er verdens mest likestilte land, men det var ikke nok. Jeg har ingenting mot kvinnelige ledere, men de må få stillingen for sine kvalifikasjoner, ikke for å oppnå en viss prosent med kvinnelige ledere. Men det er kanskje et poeng at kvinner kan være bedre ledere enn menn, på måter som ikke kan måles i kroner?

 

Stortinget har vedtatt at det skal være 40 prosent kvinneandel i norske styrerom. Dette vil føre til at flere kvinner blir ansatt som toppledere og ellers i organisasjonene.
Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Altså, jeg skal ikke nekte for at det kanskje finnes forskjellbehandlig.. Men personlig hadde jeg aldri higet etter en jobb jeg selv visste jeg ikke var kvalifisert til. *trekke på skuldrene*

 

Jeg skal innrømme at det virket som om det var lettere for meg å få læreplass innen IKT da jeg søkte siden jeg er jente, men det er jo ikke _min_ feil. Jeg har aldri klaget over noe dårlig kvotering. Jeg gidder ikke akkurat stille meg fremst i køen for å få en slutt på dette heller. Ansetter folk jenter på grunnlag av at de er jenter, og det viser seg at de er dårlig kvalifisert, så er det de selv om har bæsjet seg selv på leggen. Dumt for de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...