Gå til innhold

Hvordan fjerne mobilsperren(operatørsperre)?


Anbefalte innlegg

Telefoner som selges med abonnement eller kontantkort er som oftest sperret til opertøren.
Men hvordan går det an og få denne sperren opp?

Jeg vet at telenor og netcom låser opp telefonen for deg for en høy sum vist du skal bytte operatør før de 12måneden av bindingen din er gått ut.

Men jeg vet at det er folk eller bedrifter som gjør dette for deg for en lav pris. Mener også jeg har lest at dette noe jeg kan klare selv hjemme...

Jeg så noe på nrk: [url="http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3511005.html"]http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3511005.html[/url]
men det hjalp meg ikke noe særlig, og dette var i sverige.

Noen som har noen tips eller vet hvordan jeg kan få låst opp min Nokia 3510i som er låst til netcom?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjempelurt å logge her at du har fjernet operatørsperren før 12 måneder har gått.

Hvorfor skulle ikke det være noe lurt? Han har ikke gjort noe ulovlig... :ermm:

Enig her...

 

Hva i all verden er det jeg har gjort ulovlig, når telenor gjør akkuratt det samme i sverige!?

 

Jeg vil anbefale folk å se dette innslaget på FBI på nrk.

Det er gammelt, men det gjelder fremdeles...

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3511005.html

 

Djuice i sverige oppfordrer folk til å bryte operatørsperren!

 

Hvorfor i all verden skal ikke vi i norge gjøre det også?

 

Vist Telenor sjekker forumet her eller andre ting om folk skaffer seg kodene får å åpne telefonene sine har vel ingenting å si.

Vist de vil gjøre noe med det, blir det bare mer bråk for de.

Vist Telenor liksom skal begynne anmelde folk for "Avtalebrudd" eller "Kontraktbrudd" mellom Telenor og kunde gleder jeg meg til overskriftene i VG og Dagbladet, ikke minst nyhetene på TV2 og på TV2-Hjelper deg til høsten...

 

Da har vi i hvert underholdning i høst... :thumbup:

Lenke til kommentar

Saken er den at det er særdeles tvilsomt at du ved kjøp av låst telefon inngår en (gyldig) avtale som hindrer deg i å fjerne låsen. Hvis du kjøper en telefon på Rimi blir du ikke opplyst muntlig om at telefonen er låst, og du må ikke signere noen avtale hvor du forplikter deg til å ikke låse den opp.

 

Dessuten skal Telenor (og Netcom) være svært varsom med å klage på opplåsning av telefoner... :whistle: (:evil:)

 

Djuice i sverige oppfordrer folk til å bryte operatørsperren!

Hvorfor i all verden skal ikke vi i norge gjøre det også?

Nå er dette snakk om to forskjellige land, så reglene kan være litt annerledes, og vilkårene ved kjøp kan være annerledes...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Hm....

Ovenstående innlegg viser vel litt ......

 

Er det ingen som har lyst til å holde en avtale (selv om det er f eks stjelenor)

Skulle alle tenkt som en del av Dere...hadde ikke mye i buisness gått så bra.....

 

Hva er vel problemet....

 

Bare kritiser meg, gjerne det. Men her diskuterer vi seriøst problemer med operatørene og så.....

kommer dette tullet med "opplåsing"...

Dere har sikkert rett alle sammen, når det gjelder dette....

 

Er dette bare et "fjortis"problem?...som egentlig ikke er mye for et seriøst forum....

Bare spør jeg. Hva i helvete er vitsen...?

 

Kom igjen, og snakk om virkelige problemer.....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en telefon på SpaceWorld, men fikk høre av ekspeditøren at alle telefonene deres er låst til Telenor og at de ikke har lov til å forandre på det. Selv har jeg netcomabonement, så da er det ikke aktuelt å kjøpe noen telefon der...

Noen som vet av noen som selger ulåst Noka 6680 uten abonement?

 

Edit: Bumpa visst denne jeg.. så ikke datoen på siste innlegg i farten.

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...