Gå til innhold

Nyt simkort :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop kjøpt meg nytt simkort og jeg valgte å beholde det gamle nummeret, men når jeg skrur på telefonen (siemenes M55) så stør der bare "søker nett". Jeg er overbevis om at der er somkortet for det samme skjedde når jeg prøvde det i en annen telefon.

Den har nå stått å søkt etter nett i en halvtime.

Noen som vet hvorfor dette skjer? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg vet at når jeg porterer et nummer til ett nytt simkort så får jeg ofte simkortet lenge før sammen med en dato når det nye simkortet vil virke.

Så når det blir aktivt, det er det vel du som vet.

Skrevet

Hvis det er snakk om portering fra Netcom til Telenor f.eks vil det ta 10 virkerdager.

 

Hvis du har kjøpt deg et nytt sim kort hos samme operatør, så skal det gå på under en time, ring kunde service og opp gi ditt sim kort nr og spør hvorfor det ikke har blitt aktivt enda.

Skrevet
Hvis det er snakk om portering fra Netcom til Telenor f.eks vil det ta 10 virkerdager.

 

Hvis du har kjøpt deg et nytt sim kort hos samme operatør, så skal det gå på under en time, ring kunde service og opp gi ditt sim kort nr og spør hvorfor det ikke har blitt aktivt enda.

hehe, da blir det vel at jeg må ringe til telenors fantastiske kundeservice :evil:

Skrevet
**

Det gjelder dessverre bare når portering fra en operatør til en annen foregår.

 

Telenor Kundeservice er da greie folk, raske er de og.

 

Prøv netcom du,

Standard svar: Alt er iorden her, sikkert noe galt med deg.

Skrevet

prøv å slå av og på telefonen du, hvis simmen din ikke er aktivert når du slå på telefonen så vil den ikke få dekning før du slår den av og på

Skrevet (endret)
Prøv netcom du,

Standard svar: Alt er iorden her, sikkert noe galt med deg.

Men fy søren kor mange ganger det er "feil" med simkortet det er der kundene som ha klussa til for seg.

Jobba tidlegare i mobilbutikk og det var ein del gonger eg fekk: "kan ikkje ringe", "kan ikkje sende sms" o.l.

Feil: nr til sms sentral var sett til eit eller anna nr som dei skulle sende meldinga til.

Satt på skjult nr i netcoms nett

 

Desse spørsmåla får kunde service til dagen dermed kan eg skjønne det du meiner er standard svar.

 

Essensen til å få eit godt svar ligger i korleis ein legg fram problemet.

"Noe er galt med simkortet mitt" -> Kva kan ein svare?

"Når jeg gjør xx og yy så skjer zz og aa -> litt lettere å feilsøke.

 

Ein kan sjå mange gode eksmepler på dette i forumet her, gode feilbeskrivninger gir rette og gode svar, dårlige får få eller feile svar då ingen veit eigentleg kva problemet er.

 

mvh

JanEirik

 

 

PS dessutan var den feilposta men eg flytter den til rett forum som er operatører og tjenester.

Endret av Jankee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...