Gå til innhold

iPod 4G 20GB eller 40GB?


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å bestemme meg her.

Jeg har en musikksamling på ca 260GB (ekstern hd) så er umulig å få plass til musikksamlinga uansett hvilken iPod jeg kjøper.

Har prøvd å finne ut hvor stor andel av musikken min jeg hører på jevnlig, men gitt opp det prosjektet også.

 

 

20GB koster 2890. Her er størrelsen;

159 grams

61 x 104 x 14.5 mm

Bundle;

Apple Earphones

AC Adapter

FireWire cable

USB 2.0 cable

 

40GB koster 3.690,00. Størrelsen;

176 grams <- Denne er altså 17 gram tyngre. Marginalt.

61 x 104 x 17.5 mm <- Denne er altså 0,3 cm tykkere. Problematisk?

Bundle;

Apple Earphones

AC Adapter

FireWire cable

USB 2.0 cable

iPod Dock <- 40GB har dock. Dock koster 369 kr.

 

 

Man kan si de 20 ekstra gb koster 431kr. Dersom jeg etter et halvår innser at jeg gjerne skulle hatt 20gb ekstra og tenker at de kosta bare 431 kroner..kommer jeg til å bli frustrert. Fordelen med de 20 ekstra per i dag er vel at det "er kjekt å ha".

 

Samtidig har jeg i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe meg dock.

Jeg synes også at 3700 kroner er vel i overkant, spesielt siden jeg har tenkt å kjøpe meg et par Shure earplugs til en tusing...nesten 5000 kroner er litt overkill...

 

noen som har 20 og angrer seg på at de ikke kjøpte 40? Eller omvendt?

Alle synspunkt er velkomne...

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo litt av en musikksamling, så du trenger nok den plassen du kan få :) Du vil vel sikkert ha Ipod, men du vil utvilsomt få mer for pengene hvis du kjøper en Creative Zen spiller av et eller annet slag. Men hvis du skal gå for Ipod, kjøp like godt den største med en gang.

Lenke til kommentar
Du vil vel sikkert ha Ipod (..)

Forrige gang jeg drev å vurderte bærbare musikkmaskiner endte jeg på en Net MD. Da vurderte jeg også iPod og konkluderte med at det ikke var nok "bang for the buck"..

 

Likevel, etter et halvår sitter jeg med følelsen at jeg heller skulle kjøpt en iPod, er vel en fashion statement denne lille dingsen... :dribble:

 

Men, poenget er ikke nødvendigvis å ha mest mulig av musikksamlinga med meg til enhver tid...jeg hører sikkert ikke åp 80 % av samlinga mi iløpet av et halvår engang.

 

Problemet mitt er vel som hos mange andre kroner og øre. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke sommerlønna mi på iPod, eller noe annet dyrt og (unødvendig). Derfor blir jeg fort skeptisk til alt som trekker prisen oppover...

 

:ermm:

Endret av surtur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...