Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
We - Smugglers

Spent over din dom over denne plata. Innfrir den?

Denne likte jeg godt. Ble overrasket over den massive lyden.

Har alltid hørt at We egner seg best live, men denne plata fungerer svært bra etter

min mening. Mulig det er samarbeidet med Chris Goss som gjorde utslaget.

Lenke til kommentar
Første Tussler plata innholder noen Motorpsycho låter, den nye kun

egne låter.

Tja. 9 av 11 låter er vel egne låter på den første Tusslerplata ;)

Noen stemmer vel bra... eller?

 

nå er det flere utgivelser av første tussler plata;

cd (dBUT 015) innholde 11 låter (noen som har denne å selge? :whistle:)

lp 2x10" (Psychobabble 006) innholder 15 låter

 

samt reutgivelsen som kom for en tid tilbake:

Psychobabble 044 - innholder 21 låter

 

Låter på 10" tussler (006) av motorpsycho:

Hogwash, Waiting for the one og sunchild

 

 

da skulle det meste være på plass.

 

 

Siste platekjøp; The Tussler -> "satan's favorite (dog) son" (promo)

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Brian Wilson - Presents Smile: Ei av dei største mytene og draumane i pophistoria er endeleg gjort ferdig. Resultatet er fantastisk. Full av leiken musikalitet, solid handverk, artige innfall og mektige vokalharmoniar. Good vibrations!

 

Nick Cave and the Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus: Mjooo, ikkje superbra, men slett ikkje verst likevel. (Men Nick Cave kunne i det minste ha hyra ein proff fotograf til å ta blomebileta på omslaget. Elendig komposisjon og håplaust hardt sollys...)

 

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand: Hadde høyrt så mykje godt om denne plata at eg måtte nesten ta henne med når eg fann henne i billeghylla på Platekompaniet. Førsteinntrykket er veldig masete. Angrar litt.

 

Lisa Ekdahl - En samling sånger: Ein gong i tida hata eg "Vem vet", men no er det annleis. Veldig triveleg og sommarleg, i grunnen.

 

Hellbillies - Niende: Har ikkje høyrt så mykje på denne enno, for eg sette heller på Smile ein gong til. Men eg har lenge hatt lyst på meir Hellbillies, og alle dei andre platene deira er alltid på fullpris...

Lenke til kommentar
Hellbillies - Niende: Har ikkje høyrt så mykje på denne enno, for eg sette heller på Smile ein gong til. Men eg har lenge hatt lyst på meir Hellbillies, og alle dei andre platene deira er alltid på fullpris...

Hvor er du fra? Kombinasjonen av nynorsk og Hellbillies tilsier at det er en fair sjanse for at du er halling? Eller er jeg helt på Hardangervidda? :)

Lenke til kommentar
Hvor er du fra? Kombinasjonen av nynorsk og Hellbillies tilsier at det er en fair sjanse for at du er halling? Eller er jeg helt på Hardangervidda? :)

På feil side av vidda, ja :) Eg set generelt pris på god, norskspråkleg musikk, men det var ikkje spesielt for nynorsken si skuld eg kjøpte Hellbillies. (Men det er no litt ekstra stas med dei som syng på god dialekt, då.) Andre norske favorittar er Vamp, Di Derre, Kaizers, De musikalske dvergene (den nye Kinks-plata deira er knallbra!), Odd Nordstoga/Something Odd og deLillos.

 

Viss eg seier at dialekta mi ligg om lag midt mellom Vamp og De musikalske dvergene, så veit du omtrent kvar eg kjem frå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...