Gå til innhold

meninger rundt DRACO


Anbefalte innlegg

Går med tanker om å gå til innkjøp av en draco på 22-25 fot.

Nå er det jo såpass mange forskjellige årsmodeller med forskjellige løsninger og motoralternativer. Kunne nå helst tenke meg en diesel på mellom 150 og 200 hk.

 

Noen meninger rundt draco? Etter min mening er dette noen av de beste båtene som har blitt produsert i norge. Og så lenge som prisene holder seg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går med tanker om å gå til innkjøp av en draco på 22-25 fot.

Nå er det jo såpass mange forskjellige årsmodeller med forskjellige løsninger og motoralternativer. Kunne nå helst tenke meg en diesel på mellom 150 og 200 hk.

 

Noen meninger rundt draco? Etter min mening er dette noen av de beste båtene som har blitt produsert i norge. Og så lenge som prisene holder seg! :thumbup:

DRACO er veldig dyre båter...men veldig bra. Det er liksom skikkelig kvalitet...familien min hadde DRACO...............ikke 200 hk akkurat, det var seilebåt :innocent: Jeg ville kjøpt meg DRACO hvis jeg skulle hatt båt, men man bør se an...mange er hardt kjørt og sånn. Tenkte du på ny DRACO eller sånn fra 80-tallet??

Lenke til kommentar
Draco ble pene etterhvert de, imo var det mange lite pene modeller på 80-tallet.

Men for all del, ikke kjøp en eldre draco med bensinmotor, de har en tendens til å sprenge, på grunn av usedvanlig dårlig lufting i motorrommet..

Sprenge??? Hvordan kan det skje da? de må da ha tenkt på det da de ble bygd, folk kan ikke ha en båt som kan sprenge da?

Lenke til kommentar

Draco er fine båter som går ganske fort om du har riktig motor (40 knop+).

Det med sprenginga kan du lett fjerne ved å installere en motorroms vifte, dette gjør du ved å borre et hull ganske høyt på akter speilet, plassere en vifte på innsiden med slange den mot bunn av motorrommet. Slangen burde være min 10 cm i diameter.

 

Eldre Dracoer er IKKE dyre, jeg så en 24foter i et båt blad for litt siden, den kosta 180 000 kr. En 5 års gammel skjærgårdsjeep koster omtrent det samme.

 

Dracoene er raske, "små" og det er gode sovemuligheter i de. Hvis du vil ha mye plass anbefaler jeg TwinCab, selvom de ikke ser litt teite ut (min mening). Skal du bare ha en daycruiser burde du velge SunCab, men denne har da ikke lukket lugar. Ellers så har du den i midten som jeg ikke husker navnet på. Ingen av modellene har problemer med å nå 40 knop. (Motor avhenging)

Lenke til kommentar
Draco ble pene etterhvert de, imo var det mange lite pene modeller på 80-tallet.

Men for all del, ikke kjøp en eldre draco med bensinmotor, de har en tendens til å sprenge, på grunn av usedvanlig dårlig lufting i motorrommet..

Sprenge??? Hvordan kan det skje da? de må da ha tenkt på det da de ble bygd, folk kan ikke ha en båt som kan sprenge da?

På de gamle bensin-dracoene var det ingen/dårlig utlufting.. for før du starter så skal en vifte gå en stund og blåse ut bensindamp og liknende fra motorrommet.. på de gamle dracoene så var det ingen slik funksjon (eller om den sugde, det husker jeg ikke) så når motoren tente, så sa det alt for ofte BOOM!

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

Tenker nok ikke på de Draco Oceancraft-båtene som ble produsert for en fem år siden. Det kaller jeg missbruk av Draco-merket.. :no:

 

Tekner nok mer på en 2300 Suncab, eller en 2400 Styling (dyr) :thumbup:

 

edit: alle mest (og mest realistisk med tanke på lommeboken) blir nok en 2100 SportCab det beste valget til mitt forbruk. Noen kommentarer på denne?

Endret av total
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...