Gå til innhold

Roman Abramovitsj ødelegger fotball?


knutby

Anbefalte innlegg

Hva synes du om Roman Abramovitsj? Etter min mening er han en stor rik drittsekk som på måfå kjøpte en god klubb, bare for å oppnå popularitet rundt navnet hans. Det hele kommer til å ende i at han ødelegger hele premier league. Jeg mener ikke sånn teknisk, men fotball skal spilles for spillet og ikke for pengene sin skyld. Alle pengene som han kommer med er bare tomt vomfyll som jeg blir kvalm av. Se på de skikkelige lagene som Manchester, Arsenal og Liverpool ++ de må jobbe for seierene og kan heve trofeet som et bevis på blodslit. Men når chelsea vinner i år kan de bare skrike Yeea! Vi brukte mere penger en dere så! haha! Uff håper Roman kommer utfor en ulykke eller noe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Blir ikke Liverpool også kjøpt opp av en eller anna sheik reddik fy fasan?

Jepp. En eller annen rik dude (husker ikke tittel) fra Thailand skal visst handle et par aksjer hos klubben.

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit. Lag som Man Utd, Arsenal & Liverpool har jo brukt en del penger på spillerkjøp de siste åra. Dog, at Chelsea har brukt milliarder på 2 sesonger er jo litt ekstremt da. Tror nokk ikke Chelsea blir så veldi overlegne p.g.a. at de har kjøpt inn superstjerner i bøtter & spann :shrug:

 

Men å betale over 300 mill for Drogba fra Marseille, det tok kaka. En spiller som imponerte 1 sesong i den franske serien. Syns jeg lukter "flopping" i luften.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Loffelur her, liker heller ikke den utviklingen Chelsea går mot etter at Abramovitsj kom med lommeboka. Er riktignok Liverpool-fan selv, men selv så dumt det kanskje høres ut så håper jeg ikke lignende skjer med de, at de bare plukker klassespillere fra øverste hylle og kan sanke inn titler etter det. Synes i alle fall Chelsea laget har mistet "sjelen" de hadde fra før, blir for kjedelig og for dumt med et lag med stjernespillere på hver plass, pluss en inbytterbenk som kunne vært et lag i seg selv. Hadde ikke noe spesielt i mot Chelsea før, men har begynt å mislike de veldig i det siste. Kanskje spesielt han russeren da, ettersom han er årsaken...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Må si meg enig med Loffelur her, liker heller ikke den utviklingen Chelsea går mot etter at Abramovitsj kom med lommeboka. Er riktignok Liverpool-fan selv, men selv så dumt det kanskje høres ut så håper jeg ikke lignende skjer med de, at de bare plukker klassespillere fra øverste hylle og kan sanke inn titler etter det. Synes i alle fall Chelsea laget har mistet "sjelen" de hadde fra før, blir for kjedelig og for dumt med et lag med stjernespillere på hver plass, pluss en inbytterbenk som kunne vært et lag i seg selv. Hadde ikke noe spesielt i mot Chelsea før, men har begynt å mislike de veldig i det siste. Kanskje spesielt han russeren da, ettersom han er årsaken...

akkurat det jeg ville frem til..

 

Captain_Poon: Manchester, Liverpool og Arsenal har jo tjent pengene sine ved hardt arbeide imotsetning til chelsea som bare kjøper en ny spiller når de taper en kamp. Tror det er uungåelig at chelsea kommer på 1 eller 2. plass i år men jeg liker det ikke, snart er det ingen som kan konkurere med dem. Blir nesten som med Rosenborg og norge. Bortsett fra at rosenborg har klart det på en fair måte. Og tippeligaen har jo ikke hvert spennende på 10 år før denne sesongen?

 

Er selv manchester fan.

Lenke til kommentar

Sant nokk at lagene har tjent pengene sine. Men at Chelsea blir for dominante er liten i mitt syn. Har sett mange ganger at lag som består av 10 stjernespillere ikke får det til å stemme. Tenker på lag som Lazio, Inter, Barcelona, osv. Blir for mye profiler.

 

Tror nokk kampen om gullet blir en tøff kamp mellom Man Utd & Arsenal, to lag som er så utruli bra samkjørt. Chelsea blir selfølgeli en utforder.

Lenke til kommentar

Det gjenstår selvfølgelig å se om Mourinho klarer å få disse stjernene til å bli samspilte, men om det blir slik at Chelsea blir Europas største og beste lag framover (noe de sannsynligvis har ambisjoner om?), så kommer i alle fall ikke jeg til å heie på de i en eneste kamp, selv i en eventuell finale/gruppespill mot et annet av lagene jeg misliker, selv om de skulle briljere med flott spill. Det blir for ille at man kan kjøpe seg til suksess på den måten, om dette skulle skje, på bekostning av talentutvikling/utvikling av egne spillere. Det er hvertfall min mening da.

 

Som nevnt, man kan ikke sammenligne at lag som Manchester, Arsenal og Liverpool, som stort sett bruker det samme laget over en sesong, med kjøp av et par stjerner +/- i året (for Liverpool sin del så har de brukt samme laget en god stund nå, kun i det siste de har fått inn et par nye), dette er jo helt normalt, mot Chelseas "panikkhandling" der de kan gjøre (og har gjort) stort sett hvilke kjøp de vil. Selvfølgelig, Roman må jo få lov til å bruke så mye penger han vil men jeg synes også det ødelegger fotballen, i alle fall om det skulle bli slik at de vil bli suverene etterhvert.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Godt å høre at folk ikke klarer å tenke seg om grunnet sjalusi. Altså, Chelsea har ikke vært noen toppklubb på mangfoldige år (vant ligaen i 55 og 65). Imens har jo Liverpool, Arsenal og Manchester United handlet inn jevnt og trutt. Ingen skikkelige kjøpeorgier, men jevnt og trutt. Endelig har The Blues fått litt penger mellom fingrene - SELVØLGELIG vil de da forsterke stallen. Mourinho har sagt han vil slanke stallen, noe som han har gjort. Derfor må det til noen småkjøp for å tette hullene.

 

Tipper Chelsea kommer til å ta ligaen i år. :) Da vil jeg bli like glad som jeg ble i 1997:

 

| 1997: Manchester United - Chelsea | 1-1** (** won on penalty kicks)

Lenke til kommentar
Godt å høre at folk ikke klarer å tenke seg om grunnet sjalusi. Altså, Chelsea har ikke vært noen toppklubb på mangfoldige år (vant ligaen i 55 og 65). Imens har jo Liverpool, Arsenal og Manchester United handlet inn jevnt og trutt. Ingen skikkelige kjøpeorgier, men jevnt og trutt. Endelig har The Blues fått litt penger mellom fingrene - SELVØLGELIG vil de da forsterke stallen. Mourinho har sagt han vil slanke stallen, noe som han har gjort. Derfor må det til noen småkjøp for å tette hullene.

 

Tipper Chelsea kommer til å ta ligaen i år. :) Da vil jeg bli like glad som jeg ble i 1997:

 

| 1997: Manchester United - Chelsea | 1-1** (** won on penalty kicks)

For at Manchester, Liverpool, Arsenal og resten av lagene skal få råd til spillere begynner de å tenke taktisk for å ->tjene<- penger ved foreksempel vinne premier league eller fa. cupen. Men chelsea bare tar en telefon til Roman: May I have a Billion £? Da. Så enkelt. Jeg er ikke sjalu, hadde jeg sittet på avgjørelsen om at manchester kunne blitt kjøpt opp av han russern ville jeg ikke gjort det siden det bare ødelegger spillet.

 

tjalla : Jup, vanligvis. Men dette er et spill. Det skal være gøy.

Lenke til kommentar
*host hark* Alt henger jo sammen med at de tidligere har hatt penger. Sponsorer og rike onkler har vært stamgjester på Old Trafford og Anfield. Nå fikk Chelsea også en rik onkel. Bra for konkuransen sier jeg. Måtte det beste laget vinne.

*host hark* rik onkel.. han er den 25. rikeste personen i verden.. Ingen klubb har fått så stor støtte før (antar jeg)

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Er ingen hemmelighet at de største lagene i Premier League har penger nei, men å gå ut som Chelsea har gjort i det siste ved å handle inn masse stjerner for en såpass stor sum, har vel ikke skjedd i historien med noe annet lag før (nå er jeg ikke 100% sikker her, må gjerne rette meg om det faktisk har skjedd, men er rimelig sikker). Det er jo ikke sikkert at Chelsea vil bli så suverene som de har forutsetninger til å bli, men nå har de tross alt dobbeltdekning på alle plasser, og disse innbytterene holder vel alle høy Premier League (om mulig høyere europeisk) klasse, og dette vil sannsynligvis bli deres sterkeste kort (tror jeg da) i sesongen(e) som kommer. Når de andre lagene vil merke om noen "hoved"-spillere er skadet, kan Chelsea bare putte innpå enda en klassespiller. Bra for utvikling av egne ungdomspillere? Jeg tror hvertfall ikke det. Og nei, jeg er heller ikke misunnelig. Håper inderlig at dette ikke skjer med Liverpool, og håper også at det ikke vil bli slik at pengene styrer fotballen. Tviler som sagt ikke på at Chelsea blir nå å regne som et storlag, det er måten det blir gjort på som jeg mener ikke egner fotballen.

 

RBK blir feil å sammenligne med synes jeg, selv om de har klart mest penger og er mest suverene i Norge, har de på ingen måte fått alt tilrettelagt for seg som Chelsea nå har fått. RBK er der de er i dag etter hardt arbeid og kjemping i 90-åra, at de andre lagene ikke har fulgt etter er deres feil. Etter dette har de jo fått endel Champions League penger, men det hører jo med. De har vel aldri vært på slike kjøpe-raid heller akkurat, bare for å kjøpe inn mange gode. De fleste av RBK's spillere er jo gamle travere som har holdt laget i gang.

 

Ble mye skriving her, slutter med å si at jeg håper, for guds skyld, at Chelsea ikke blir suverene i årene som kommer, at de andre topplagene klarer å henge med. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle for meg om Arsenal/Liverpool/Manchester vinner, så lenge det er et lag som faktisk har kommi seg dit de er etter hardt arbeid over tid.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Ble mye skriving her, slutter med å si at jeg håper, for guds skyld, at Chelsea ikke blir suverene i årene som kommer, at de andre topplagene klarer å henge med. Og da spiller det egentlig ikke så stor rolle for meg om Arsenal/Liverpool/Manchester vinner, så lenge det er et lag som faktisk har kommi seg dit de er etter hardt arbeid over tid.

Tror det kommer til å forbli jevnt i PL. At Chelsea gikk ut og hadde en fin kjøpefest nå var for Mourinhos del. Nå har han laget sitt. Jeg gleder meg til mange fine kamper utover høsten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...