Gå til innhold

Grep/Batteripakke til NikonD70


Anbefalte innlegg

Jeg er på desperat jakt etter et slikt grep til mitt kamera og synes forøvrig at det er litt naivt av Nikon og ikke produserer slike selv.

Er det noen der ute som vet hvor man kan få tak i et slikt grep?

Er det noen som vet om det finnes noen som lager "piratutstyr" til Nikon? :nei::nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batterigrep til D70 kan ikke skaffes av noen, hverken Nikon selv eller andre.

Dette pga. at kameraet ikke er bygd for det. Måtte isåfall hatt kameraet inne for ombygging om du skulle ha fått til det. Kontakter til utløser, hjul og knapper til et vertikalgrep finnes det ikke utganger for på D70.

 

Det går visstnok an å lage seg ei trekasse for batterier med falske knapper/hjul på, men det blir jo egentlig ganske dumt igrunn :!:

Bedre å kjøpe seg et batteri til da.

Lenke til kommentar

Noen postet jo link til bilder av et hjemmelaget vertikalgrep, nettopp med falske knapper og hjul på.. Nesten merkelig et fyren ikke mekket til en trådutløser eller noe, så knappen (og hjulene?) virket..

 

Nei, hvis du er desperat etter vertikalgrep er vel ikke D70 kameraet for deg.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva du egentlig skal med et vertikalgrep, fordi:

- batterikapasiteten er meget bra. Hittil i ferien har jeg tatt ca 700 bilder hver dag, og likevel har jeg bare byttet batteri en gang hver 7. dag. Med 2 batterisett (Nikon EN-EL3) vil du dermed ha nok strøm selv til ekstrem bruk. Du kan også dra på 2-ukers fjelltur uten å måtte ha med deg aggregat..

- dersom poenget kun er å ha "noe å holde i" kan du jo bare bygge noe selv og skru det fast i stativfestet...og eventuelt feste en fjernkontroll på toppen som utløser?

 

Selv har jeg altså ikke følt noe behov for vertikalgrep, men du får jo avgjøre behovet selv. Du får ihvertfall ikke kjøpt vertikalgrep til D70.

Lenke til kommentar
Glad jeg har 10D :)

Der MÅ du jo ha enten ett ekstra batteri eller 2stk i ett batterigrep.Den drikker jo batteri som f...! :thumbdown: Der er D70 myyyye bedre,org batteri holder nesten dobbelt så lenge som 10D sitt... :tease:;) For og ha vertikalt grep pga når man skal holde kameraet skrått er en annen sak.. :hmm:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Går det an å bruke D100 grepet? Er klar over at knappene ikke vil fungere, men vil batteriene fungere?

 

Klarer aldri slutte å irritere meg over at nikon ikke laget kameraet kompatibelt med batterigrep! Hadde sikkert kostet de 50kr MAKS!

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd, men har hørt at det ikke går. Ellers er jeg helt enig, synes nesten det er litt naivt og være så opphengt i at D70 ikke skal være profft. De hadde jo bare tjent mer penger om de hade solgt grep. Mulig det hadde gått ut over salget av D100, men det er jo en modell som er på vei ut uansett. Tror det er svært få som gidder å betale 3-4000kr xtra for å få de veldig få fordelene man har med D100 kontra D70. Ihvertfall med tanke på at D70 også har muligheter som D100 ikke har og ikke minst at D100 begynner å eldes..........

Lenke til kommentar
Hmm. Sjekk dette: Sammenligning av d100 og D70. Se omtrendt midt på siden

 

Se hvor like d100 og d70 er! Er jo helt identiske med hensyn til batteripakke festing. Noen som har mulighet til å teste det ut? D100 batteripakke på d70.

Det er jo kun bilder av D70 der da! :p

 

Men her ser du at det er lik innfestning:

 

D100

 

D100

 

og

 

D70

 

D70

 

De er gaaanske like.. :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Hmm. Sjekk dette: Sammenligning av d100 og D70. Se omtrendt midt på siden

 

Se hvor like d100 og d70 er! Er jo helt identiske med hensyn til batteripakke festing. Noen som har mulighet til å teste det ut? D100 batteripakke på d70.

Det er jo kun bilder av D70 der da! :p

 

Men her ser du at det er lik innfestning:

 

D100

 

D100

 

og

 

D70

 

D70

 

De er gaaanske like.. :thumbup:

nei. Det du må gjøre er å holde musen over bildet av d70. Det som er midt på siden.

Lenke til kommentar
Finnes det noen der ute som kan få prøvd om D100 og D70 grepet går om hverandre?!?

Gå til en fotobutikk som har D70 og D100 batterigrep og hør da vel? :roll:

Sendte en mail til fotovideo.no å hørte om de kunne teste for meg,får sikkert tilbakemelding av de. :yes:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Finnes det noen der ute som kan få prøvd om D100 og D70 grepet går om hverandre?!?

Gå til en fotobutikk som har D70 og D100 batterigrep og hør da vel? :roll:

Sendte en mail til fotovideo.no å hørte om de kunne teste for meg,får sikkert tilbakemelding av de. :yes:

Gudd wørk. Håper det passer!

Lenke til kommentar
Hmm. Sjekk dette: Sammenligning av d100 og D70. Se omtrendt midt på siden

 

Se hvor like d100 og d70 er! Er jo helt identiske med hensyn til batteripakke festing. Noen som har mulighet til å teste det ut? D100 batteripakke på d70.

Det er jo kun bilder av D70 der da! :p

 

Men her ser du at det er lik innfestning:

 

D100

 

D100

 

og

 

D70

 

D70

 

De er gaaanske like.. :thumbup:

Ta en titt på høyre side, der ser du en avlang gummiknott på D100 som mangler på D70. Under denne ligger det kontakter for batterigrepet. Selv om kontaktene ikke er viktige for deg så vil opphøyingen for kontaktene på batterigrepet for D100 gjøre at det ikke kan passe.

 

Ett annet punkt er batteriluken. Den må tas av for at batterigrepet skal passe. Jeg vet ikke om dette er mulig (uten å ødelegge den) på D70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...