Gå til innhold

Grep/Batteripakke til NikonD70


Anbefalte innlegg

Det at de ikke har kostet på de få kronene det koster å lage det kompatibelt med batterigrep, kan være andre årsaker enn prisen.

 

Det er ikke uvanlig at produsenter legger inn "mangler" på produkter rett og slett fordi de forskjellige modellene er så ekstremt like, for å ha mulighet til å selge dyrere modeller. Blir jo omtrent som på prosessorer, der feks. 2,6 2,8 og 3ghz er samme cpu, bare klokket forskjellig.

 

Et annet eksempel er firmwaren i 10D og 300D fra Canon, hadde ikke kostet noe ekstra å ha 10D firmwaren med 300D, men da hadde de mistet enda en grunn til at folk skal gå for 10D.

 

Det er min teori ihvertfall, at de ikke vil at D70 skal være "bra nok" for en proff, som gjerne betaler litt ekstra for mulighet til vertikalgrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er det ganske logisk det du sider, det er bare det at D70 er bedre enn D100 på mange andre måter. Går du for D100 kan du ha batterigrep, men du mister alle fordelene til D70. Jeg synes Nikon burde fornye flere av speilrefleksene nå. Når kommer D200(kansje heter den noe halt annet), og D2x.

Både D1x og D100 er jo over 2 år!. For D70 er ikke oppfølgeren til D100, er den??.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om netopp grunnen til at D70 mangler ting som batt. grep er fordi de vil selge mer av D100, men jeg synes D100 burde gått ut av produksjon og det burde kommet en fornyelse av den som ikke lignet så mye på D70 både med tanke på spec. og pris.

Hvis denne kommer synes jeg de kunne sluppet batt. grep til D70, men nå er den jo laget slik at det "ikke" går. SYND............ :ermm:

Lenke til kommentar
Hvis denne kommer synes jeg de kunne sluppet batt. grep til D70, men nå er den jo laget slik at det "ikke" går. SYND............ :ermm:

Nikon kan jo lage batterigrep til d70. Batteriene vil funke, men det vil ikke knappene.

Fikk dette svaret i fra fotovideo.no.

 

"Heisan

 

Det er ikke mulighet for bat. grep til D70. Det er ingen kontakt for dette.

D100 grep er kun til D100.

 

Roar

21 65 98 40"

Lenke til kommentar

Dette er nok litt stygt av meg, men jeg koser meg litt når det er så mange som har kjøpt D70 uten å først ha undersøkt hva slags tilleggsutstyr man kan få til det.

 

Virker som om det er lengden på seriebilder som lokker folk til Nikon's billigDSLR.

Med Canon 300D har jeg både batterigrep og speillås ;) Mer enn 4 bilder i serie har jeg veldig veldig sjelden bruk for. Som regel holder det med ett (1) bilde for å få det jeg vil ha :)

Lenke til kommentar

Tror nok de fleste vet at du ikke kan ha batterigrep på d70, men det er jo kjekt å ha, så hvorfor ikke prøve å få tak i?

 

Dessuten tar D70 3 bilder i sekundet og 12 bilder i serie. 300D tar 2,5 bilder i sekundet og 4 i serie. Har faktisk ofte bruk for mer enn 4 i serie.. D70 er også et mye raskere kamera med en ekstremt stor buffer.

 

Etter min mening er D70 et mye fetere kamera enn 300D..

Lenke til kommentar
Virker som om det er lengden på seriebilder som lokker folk til Nikon's billigDSLR.

Så du sier at 300D fra Canon ikke er et billigDSLR???

For meg var det først og fremst den kjiipe plastikken på 300D som gjorde at jeg gikk for D70. Gode knapper, ryddig informasjonsskjerm som viser alle kamerainstillinger var også med på valget mitt. Til sist er linsa du får med på D70 bedre en den som følger med på 300D.

Endret av lobster
Lenke til kommentar
Virker som om det er lengden på seriebilder som lokker folk til Nikon's billigDSLR.

Så du sier at 300D fra Canon ikke er et billigDSLR???

For meg var det først og fremst den kjiipe plastikken på 300D som gjorde at jeg gikk for D70. Gode knapper, ryddig informasjonsskjerm som viser alle kamerainstillinger var også med på valget mitt. Til sist er linsa du får med på D70 bedre en den som følger med på 300D.

Joda, 300D er også et billigDSLR ;)

Forøvrig er begge kameraene bygd av det samme plastmaterialet, så det med at D70 skal ha en bedre byggekvalitet er nok mer hva man tror, ikke hva som er fakta. At Nikon og Canon har valgt ulike måter å styre kameraet på er en vanesak, hverken Nikon, Canon eller noen andre kan komme og si at nettopp de har den beste løsningen på menyer, knapper osv ;) Alt er snakk om hva man er vant til.

 

Men de som bare MÅ ha et svart kamera som kan skyte laaaange serier er jo D70 bra da :) Med et fake batterigrep snekra på sløyden blir det jo utrolig tøfft også.

 

Jeg for min del driter en lang marsj i utseendet på kameraene jeg bruker, da det er resultatet på bildefilene som er viktigst for meg. At jeg kan bruke et EKTE vertikalgrep gjør lange økter med eks. portrettfoto mye mer avslappende for min høyre arm/skulder, da kameraet kan holdes akkurat som om man skulle ha tatt horisontale bilder.

 

Når jeg skal ta på meg en jobb er det merkelig nok hva slags bilder jeg kan vise til som kundene har en mening om. Hva slags utstyr jeg bruker bryr de seg merkelig nok ikke om........merkelige saker.......og dette på tross av at de fleste"vet" at et svart kamera tar bedre bilder en ett grått et :-D

Lenke til kommentar
Det finnes ingen tvil om at D70 er et bedre kamera enn 300d, gå til hvilken som helst fotobutikk i verden og spør så får du factsa ramset opp. MEN D70 er tilgjengjeld noe dyrere....................................og verdt det i mine øyne.

Det er noe som jeg så langt ikke har fått et eneste håndfast bevis på.

Det er tross alt hva man får ut av bildefilene som betyr noe. Kan noen bevise for meg at de kan ta bedre bilder med sitt D70 enn hva jeg kan klare med 300D legger jeg meg gjerne langflat i ydmykhet.

 

Med likeverdig optikk mener jeg bestemt at man skal kunne sitte igjen med det samme resultatet fra begge kameraene.

For min egen del er vertikalgrepet og muligheten til "speillås" av mye mer praktisk betydning enn fargen og seriebilder..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...