Gå til innhold

Mens vi venter på Doom III (ram annbefaling)


zipher

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville kjøpt 3 stk 512MB moduler med så stramme timings som mulig og kjørt dem 1:1.

Ok!

Hvilke da?

3 x Corsair xms3200xl 512

eller

1 x corsair twinx1024-3200xl plus

1 x corsair xms3200xl 512

 

eller spiller ikke det noen rolle bortsett fra prisen? (som blir høy nok uansett).

 

Eller Crucial Ballistix pc3200 ??

 

Men vi har vel allerede konkludert med at corsair xl er best??

 

 

mvh

Endret av zipher
Lenke til kommentar
Hvorfor lages ikke dette i Norge lenger?

De har aldri blitt laget i Norge...

Men det har seg slik at Winbond (produsenten av BH-5) fant ut at de ikke gadd å lage RAM-IC'er mer fordi det ikke var lønnsomt for dem eller noe.

 

Uansett, BH-5 er det beste av DDR(1) som er laget. Derfor er det ganske så populært og vanskelig (?) å få tak i.

Ummm... Jeg ble nysgjerrig da jeg leste dette, og åpnet kabinettet. Gjett hva som sto på mine Twinmos moduler med Winbond brikker? Jodah, var nok BH-5, ja. Burde jeg bli glad nå? Føler meg litt som en gjennomsnittlig idiot som snubler over gull. Kan det stemme at disse brikkene er så bra? SPD dataene påstår at disse brikkene bør kjøres på 2,5-3-3-8 - som etter alt å dømme ikke er så fryktelig fett.

 

Men så kom jeg over denne artikkelen her, som sier noe annet om nettopp mine moduler: Overclockers Australia -> Nemlig at de er ganske så stramme allikevel!

 

HK'et er et Asus a7n8x Deluxe, og i det sitter en Athlon XP 1800+. Jeg vet, det er ikke den kraftigste cpu'en som har surfet disse forumene, men det er ikke den tregeste heller!

 

Hvilke timings bør jeg kjøre på?

 

Kan noen her gi meg et vennlig klapp på hodet og si at alt skal gå så bra, så? Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...