Gå til innhold

BitTorrent (Azureus) kveler internettlinja


Gaupa

Anbefalte innlegg

Har brukt Azureus en stund og har vært meget fornøyd. Men den siste uka har det gått sinnsykt treigt å surfe på Internett mens Azureus har stått på. Mange websider vises i det heletatt. Om jeg lukker Azureus, går alt helt fint etter et lite minutt. Det virker nesten som om nettet må komme seg igang igjen. Saken er at jeg hadde forstått dette om jeg lastet opp og ned med full gufe, men det skjer det samme om jeg downer/upper med 180k/15k, som når jeg har 5k/5k. Synes dette er litt merkelig.

Jeg har forwarda port 6881 til IPen min, slik som Azureus ba om.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har trådløst internett, ja. At noen leecher på linja mi finner jeg lite sannsynlig, da nabolaget mitt ikke består av folk som kan mistenkes for noe sånn. Dessuten er jo den vanlige hastigheten på nettet tilbake etter jeg har lukket programmet.

 

Når det gjelder uploadlimit hadde jeg denne tidligere på 15k, men har nå satt den ned til 10k. Dette skulle ikke være noe problem, da jeg har 2MBit-linje.

Lenke til kommentar

Det kan være internett leverandøren din som ikke liker bittorent og evt. andre nedlastingsprogrammer. De minsker da linja mens det programmet kjører.

Er ikke helt sikker på hva som egentlig skjer, men i praksis er det vel noe sånt.

 

Tror jeg har samme problemet :mad:

 

I leieavtalen til linja står det sikkert noe om at du ikke skal bruke maskinen din til server ( eller noe lignende), dvs laste opp betydelig antall filer. Man gjør vel akkurat det ved bruk av bittorent og lignende.

Lenke til kommentar
Bare sett ned upload hastigheten til litt under det du har i upload, så løser det seg. :-) Jeg har satt min til 18Kb (har 256 ut), og laster ned stort sett ned med den farten linjen min klarer (2mbit).

Det burde jo funket, men om du hadde lest hele innlegget hadde du skjønt at jeg allerede har prøvd dette. :) Prøvd helt ned i 10k, men det spiller ingen rolle. Til dere som har det samme problemet, har dere også Telenor?

Lenke til kommentar

Azuerus er definitivt den dårligste BT-klienten av de som finnes ute nå. De enkleste er ofte de beste. Selv bruker jeg den "originale" BT'en på en av mine amskiner, samt en lett modifisert utgave på den andre. Modifikasjonene går stort sett ut på mulighetene til å minimere til tray, se hvor mange peers/seeds det er osv.

 

Prøv netLimiter.

Lenke til kommentar

Azuerus bruker ca dobbelt så mykje linje kapasitet enn kva den seier at den gjer.

merka det same med som trådstartar, og etter innstallasjon av bandwith monitor vise det seg at satt ein Azuerus til å bruke maks 10KB brukte den 15-20KB. Så den klienten gjekk på hovudet og rææva ut igjen.

For kva den bruker den ekstra upload båndbredden til lurer eg sterkt på.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Azureus er av de beste klientene som er lagd.

 

Har du prøvd å sette ned antall koblinger pr. torrent ?

Har du prøvd å sette ned antall koblinger totalt ?

 

Å skru ned upload til 10 kb er fullstendig unødvendig.

Din linje har kapasitet til ca 35-40 upload.

Torrent handler om å dele. Dem som ikke deler kalles leechers

og er p2p-scumbags.

 

Forandre port til noe annet enn 6881. Bruk en port som f.eks 12000 eller deromkring. Flere og flere isp-er setter begrensninger på bruk på port 6881 og på andre kjente fildelings porter. Har ikke hørt om dette i Norge enda, men i England er det utbredt.

 

gl&hf

Lenke til kommentar
Azureus er av de beste klientene som er lagd.

 

Har du prøvd å sette ned antall koblinger pr. torrent ?

Har du prøvd å sette ned antall koblinger totalt ?

 

Å skru ned upload til 10 kb er fullstendig unødvendig.

Din linje har kapasitet til ca 35-40 upload.

Torrent handler om å dele. Dem som ikke deler kalles leechers

og er p2p-scumbags.

 

Forandre port til noe annet enn 6881. Bruk en port som f.eks 12000 eller deromkring. Flere og flere isp-er setter begrensninger på bruk på port 6881 og på andre kjente fildelings porter. Har ikke hørt om dette i Norge enda, men i England er det utbredt.

 

gl&hf

Lurer bare hvordan du har greid å regne ut at jeg kan laste opp med 40k på en 256kbit linje... Takk for tipsene, skal prøve de litt senere ikveld. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...