Gå til innhold

Så fort IDE kabelen kommer inn slukker den!


Inspekta

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt nytt hk og alt fungerer som det skal men problemet er at når jeg setter IDE kabelen inn i dvd brennern eller cd romen eller cd brenneren (bare for å vise at jeg har prøvd 3 forskjellige) så slukker strømmen til enheten? Når jeg bare har strømmen inni går det bra men så for ide kabelen kommer inn så slukker det.

 

:no:

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid heter hk'et hvis det sier noen noe..

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes ikke ut som en fornuftig måte å sette sammen en pc på :S

Ehh? Fornuftig måte? Jeg prøver å installere en ny dvd rom så funker det ikke, derfor prøvde jeg med andre enheter men de funket ikke, derfor prøvde jeg med en annen ide kabel men funket fortsatt ikke, problemet er at den ikke får strøm når jeg har koblet den på. Men når jeg prøver å slå på uten ide kabelen inni så får den strøm

Lenke til kommentar

men dette skjer ikke når du kobler kabelen til en disk? bare en atapi enehet?

 

Hadde faktisk samme problem på en Pioneer DVD 16x slot-in... men der viste det seg at det var selve enheten det var noe feil med.

 

Har du mulighet for å teste disse enhetene på en "ekstern" IDE kontroller? Hvis det funker lukter jeg svidd ugle ang. hovedkortet. (eheheh... jeg har aldri likt asus...) :p

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...