Gå til innhold

Ikke noe Doom III for Windows 98 og ME (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må jo sies å være litt merkverdig at spillet etter hvert vil komme til både Mac og Linux, samtidig som at eiere av Windows 98SE eller ME ikke får kjøre det.

 

Å? hvorfor det?

 

Når begynner vel Windows 98 (og SE) + ME og dra litt på årene.

Vel, jeg ser ikke helt hvorfor alderen er relevant. Faktum er at Windows 98 fremdeles har mange brukere. Det er vanskelig å si nøyaktig hvor mange, men hvis du f.eks. tar en titt på den globale statistikken hos thecounter.com, ser du at så langt denne måneden har 23% av de registrerte treffene brukt Windows 98. Til sammenligning har rundt 1% brukt Mac og under 1% (så lite at det står som 0%) brukt Linux. Dette er selvfølgelig ingen god kilde på data i forhold til spillkjøpere, men det burde gi en viss pekepinn på hvordan forholdet er mellom eiere av Windows 98 og eiere av Linux og Mac.

 

Edit: Har rettet skrivefeilene i artikkelen.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Det må jo sies å være litt merkverdig at spillet etter hvert vil komme til både Mac og Linux, samtidig som at eiere av Windows 98SE eller ME ikke får kjøre det.

 

Å? hvorfor det?

 

Når begynner vel Windows 98 (og SE) + ME og dra litt på årene. Ser ikke helt pointet i dette OS'et lenger, dessuten skal vel Microsoft slutte og supportere dette OS'et snart, noe jeg synes er helt greit. Det er vel på tide at folk forflytter seg over på litt hyere ting ettersom PC specs. blandt folk har blitt mye bedre, dessuten har jo WinXP vært ute en god stund allerede. Jeg personlig har aldri hatt noen problemer med WinXP (heller aldri innstalert Service Pack 1).

Kanskje noen som ikke har prioritert å bruke penger på på nytt OS hvis de er fornøyd med det de har!

 

 

 

 

va skal ein med win98 når me veit godt at dei sliter med meir minne enn 256mb

Var ikke det mer enn 512 da? :hmm:

 

 

 

 

Synd for de som de 98/ME da..

Men har XP selv så det blir :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg tør sette penger på at det 1. er flere potensielle Doom III-kjøpere som eier Win98 og WinME enn det er potensielle Doom III-kjøpere som eier Mac og Linux, og 2. at det vil koste mindre penger for id å få Doom III til å kjøre på Win98 og ME enn det vil koste dem å konvertere det til Mac og Linux.

OpenGL-spill er ikke vanskelige å porte til Linux, samt id har en god vane i å tilby sine tittler også til dette OSet. Tror ikke dette koster dem særlig, og synes ikke dette er negativt i det hele tatt.

 

Men siden du tenker på mengden spillere på de ulike OSene så har du nok helt rett i det. Er ganske sikker på at grunnlaget for avgjørelsen var rent teknisk. Win98, Win98SE og ME har ikke det som trengs for å takle spill som Doom3, enkelt og greitt! Det har Linux og Mac, og da kan id tilpasse det ganske billig in-house. Å endre gamle og dårlig OS har de (desverre) ikke mulighet til :)

Lenke til kommentar
over 256 så begynner den å sløse, over 512 så er det blåskjermer

Joa, den er i ikke glad i mye ram nei. Men har hatt 768 uten problemer i det hele tatt med 98se.

Trur det er over 768 at ME begynner å sende blåskjermer til deg.

En av grunnene til at jeg gikk over til XP for en god stund siden,då jeg hadde kjøpt 1 GB ram.

Lenke til kommentar

I stedet for å sutre og grine over at Doom3 ikke kommer til å støtte to gamle rævsugne OS som Win98 og ME, burde vi heller klappe i hendene for at de gir ut spillet til Linux og Mac.

 

Dessuten; hvis det er noen som sitter med maskiner som er kapable til å kjöre Doom3 og fortsatt bruker Win98 eller ME, er det virkelig på tide med et OS-bytte :p

 

Utrolig bra gjort av ID spør dere meg. :cool:

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...