inaktiv000 Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har nå installert Windows XP, og ser at det støtter dualscreen som standard. Derfor er det etter mitt syn ingen poeng i å installere nVidia-driverne til dette formålet. Vinner jeg noe på å installere driverne? Jeg spiller sjelden, og har kun 600 MHz. Derfor er det viktigere for meg med få drivere (= høyere ytelse i Windows) enn full 3D-ytelse.
djorgen Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 (endret) Jeg har nå installert Windows XP, og ser at det støtter dualscreen som standard. Derfor er det etter mitt syn ingen poeng i å installere nVidia-driverne til dette formålet. Vinner jeg noe på å installere driverne? Jeg spiller sjelden, og har kun 600 MHz. Derfor er det viktigere for meg med få drivere (= høyere ytelse i Windows) enn full 3D-ytelse. Selvfølgelig. Dumt spørsmål. Se i tråden "hvordan fjerne drivere", og last ned de siste driverne fra NVidia.com. Tro meg, det har null samsvar med "få drivere = bedre ytelse i windows" .. Du får høyere ytelse over ALT (både windows og i spill) ved å legge inn drivere. Endret 26. juli 2004 av djorgen
sedsberg Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det er godt mulig du mister en del videoaksellerasjonsfunksjoner (fælt ord) ved å bruke Microsoft sine skjermkortdrivere. I tillegg får du en del flere konfigurasjonsmuligheter og mer eller mindre nyttige funksjoner med Nvidias drivere.
SupremeX Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Bare for å gi et eksempel. Prøv å flytt et vindu i Windows (!), først med Windows sine drivere, også med nVidia sine drivere. Se om du merker forskjell
Lautsprecher Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Bare for å gi et eksempel. Prøv å flytt et vindu i Windows (!), først med Windows sine drivere, også med nVidia sine drivere. Se om du merker forskjell hele 3 fps
SupremeX Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 poenget mitt var at hvis man ikke har ordentlige drivere inne, så hakker det når man flytter vinduer over skjermen, og det sier vel sitt om spill uten ordentlige drivere, vil jeg tro
Apoc_ Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Selv om windows-driveren støtter dual-screen får du nok flere muligheter med nVidia drivere. Dessuten blir alt form får bilde bedre og raskere med ordentlige drivere.
bkak Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 poenget mitt var at hvis man ikke har ordentlige drivere inne, så hakker det når man flytter vinduer over skjermen, og det sier vel sitt om spill uten ordentlige drivere, vil jeg tro Det skjer med VESA-driverene, men Microsoft har inkludert drivere for nvidia-kort med Windows XP som gir akselerert 2d med en del kort. 3d er en annen sak, og det kan være lurt å få inn driverne hvis man skal drive med 3d.
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Windows 2000/xp er integrert med nvidia 12.40 drivere som plug and play. Så du har nvidia drivere inne hvis kortet ditt ble detektert under installasjonen. Men plug&play driverne er uten open gl støtte tror jeg . Så hvis trådstarter ønsker det er det bare å legge inn tilsvarende så får du nvidias driver panel og slike andre utils i tillegg uten annen endring . Gamle drivere (f.eks 12.40) finner man hos video-drivers.com Men som andre har nevnt skjønner jeg ikke helt problemet . Dual-screen forsvinner ikke , ting blir bare bedre med nyere. Generasons oppsett av noen av de mest likte: GF2 kort GF4-MX driver 22.50 GF3 kort driver 30.82 GF4 kort driver 44.03 Da passer liksom driverene for kort serien hvis det er cluet . Dog supporterer siste 61.76 alle kort bakover helt til TNT så du kan like godt bruke den også . ...
qwert Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 Gamle drivere (f.eks 12.40) finner man hos video-drivers.com Om man virkelig vil, så kan 12.41 og alle offisielle drivere nyere enn dette hentes direkte fra kilden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå