Gå til innhold

Must-have mods - nytt liv i Morrowind!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har nå kjøpt meg Morrowind - Game of the Year Edition og har tenkt til å benytte meg av de fleste grønne mods her. Hva er anbefalt fremgangsmåte på installasjon? Skal jeg installere spillet og alle tilleggspakkene først, for så å gyve løs på å installere modifikasjonene? Passer alle modder i grønt sammen?

 

EDIT: Installerte spillet, ekspansjonene for så å installere de grønne modifikasjonene og et par til. Virker som noen vampyrgreier ikke funker, så jeg lot det stå unchecked. Nå funker det :cool:

Lenke til kommentar
Høres bra ut! Velkommen til Tamriel! :)

9447843[/snapback]

Takk :)

 

(Selv om jeg har traska rundt i Cyrodiil før, da :whistle:)

 

Ja velkommen! En anbefaling til cun er å ikkje tenke så mye på mods med en gang du har kjøpt spillet, mye fetere å spille det en del uten før du starter med mods!

9447864[/snapback]

Jeg tenkte over det, men besluttet at et spill jeg ikke kjente fra før, som i tillegg er fra 2002 antakelig ville ha en grafikk osv som ville skremme vekk en bortskjemt pøbel som meg. Ser ut til å gå greit inntil videre (merker at det er litt gammeldags i styring o.l.)

Lenke til kommentar
En anbefaling til cun er å ikkje tenke så mye på mods med en gang du har kjøpt spillet, mye fetere å spille det en del uten før du starter med mods!

9447864[/snapback]

Ja, Tobo-Potato har et poeng her - det kan være greit å gjøre seg kjent med spille uten modifikasjoner først - både for å vite hvordan spillet opprinnelig var ment å spilles, og for å kunne tydeligere se forskjellen mellom vanilla (begrepet "vanilla" blir brukt om noe umodifisert) og modifisert og derfor kunne nyte modifikasjonene mer.

Lenke til kommentar
Ja, Tobo-Potato har et poeng her - det kan være greit å gjøre seg kjent med spille uten modifikasjoner først - både for å vite hvordan spillet opprinnelig var ment å spilles, og for å kunne tydeligere se forskjellen mellom vanilla (begrepet "vanilla" blir brukt om noe umodifisert) og modifisert og derfor kunne nyte modifikasjonene mer.

9447930[/snapback]

Akkurat dette jeg tenkte på... ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
vet det er lenge sia noen har posta men fungerer de fleste modene her sammen?

De fleste, men kanskje ikke alle. Modifikasjoner som endrer det samme vil konfliktere på en eller annen måte. Teksturerstatningspakker, slik som Visual Pack, fungerer fint sammen, men de du installerer sist vil overskrive de du installerer først. Jeg anbefaler å lese readme-filene til modifikasjonene. Og plukk først ut dem du faktisk vil ha!

Lenke til kommentar
Okay, så rustningsmodene, våpenmoder o.l vil sansynligvis fungere fint sammen da..

Takker, har veldi lyst på spillet når som jeg også ser hvor mange oppgraderingsmuligheter det er. Shame att jeg ikke har fått spilt dette..

Lykke til! Du må gjerne spørre om det er noe konkret du lurer på angående hvilke modifikasjoner som passer sammen.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp. Drev å innstallerte visual packs og lignende mods i dag. Da jeg skulle starte Morrowind så kom det masse info om at filene var modifisert siden sist jeg spillte, og om jeg ville fortsette å spille. Jeg trykka ja på alle, og ting går fint. Svarer på noen flere ja nei spørsmål. Kommer til "intializing Data" loading baren... Og ikke lengre. Morrowind går tilbake til skrivebordet uten error melding.

Har funnet ut at dette kan forursakes av en del mods, så jeg kryssa ut de jeg ikke ville ha, og prøvde igjen. Samme greia skjer. Kan det ha noe med visual pakkene og andre grafiske oppdateringer som rett og slett ikke fungerer? i såfall, noen som har samme problemet som vet en løsning. Vil helst slippe å reinstallere, men om det er siste utvei så må jeg vel bøye meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

I tråden er det noen "glemte" mods:

Gothic Attire-klær,armor.

MQB-klær,armor og noe våpen.(Ice har mye rart f,ø)

Quarls Hot Girls-serie=nye spiller og npc ansikter.

Cali`s Clothing

Korana`s Closet

Cenobites Armor-serier, d,v,s glass,ebony,daedric etc.

Divine Domina-serien.

Victorian Experience.

Slofs Goth Shops med patcher(er flere).Fokus på menn.

Geonox_Static_Grass_Pack_V1.0 =hjelper på fsb i tilfelle ;-)

Woodman's Female Celeb Heads 01.esp =spill med/mot neve cambell f,eks ;-)

BB_Clothiers_of_Vvardenfell_v1.1.esp =div klær,shops etc.

Myrabell's Clothing Emporium

EM_Angelina.esp =angelina jolie ;-D

 

Lasted disse ned i hovedsak hos:

http://www.elricm.com

http://canadianice.ufrealms.net =MQB mm

http://leviathan.silgrad.com/mainpg.html =Cenobite

http://planetelderscrolls.gamespy.com/

(burde ev nevnt andre men husker ikke i farta)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å registrere meg på planetelderscrolls? Får denne meldingen:

 

"An Error Has Occurred

I'm sorry, but based on the information provided we are unable to process your registration."

 

Skjønner ikke hva jeg gjør galt ...

 

Takk for all hjelp!

 

EDIT: Fant det ut.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Gøy å se at det er liv i tråden fortsatt :-)

Tipset i tiden må vare at texture-gudene vality,darknut og connary har 1024 texturepacks ute.

Valitys bitter coast-mod er fantastisk men hva som helst fra disse er bra saker.

Som vanligt er det å finne på pes og elricm eller tesnexus...

(kun kosmetikk disse da)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg trengte et stort spill som "aldri" tar slutt til den bærbare for de gangene jeg ikke har internett. I tillegg vurderte jeg å kjøpe det før jeg fikk bærbar, også kosta det lite på absoluttspill.no. Skjønte jo at jeg hadde gått glipp av noe her. ;)

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har lasta ned alle modsene som jeg vil ha nå, men hvordan kan jeg sjekke det? Har bare så vidt begynt, så kan ikke dra alle stedene ol.

Grafikken virker for bra til å være fra 2002, så grafikk-modsene har jeg nok fått med meg (jeg lasta ned mods før jeg i det hele tatt starta spillet, angrer litt på det nå ...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...