Gå til innhold

kobling for to strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble to stykk strømforsyning i et kabinett jeg har idag en 550watt og en 360watt liggende. eneste jeg trenger er å vite vilken ledning som trigger at stømforsyningen strater. så i boka til hovedkortet og på den store du kobler til hovedkortet så er det en ledning som heter PWR_ON og en som heter PS_ON.

da tenkte jeg at jeg kunne tjuve meg inn på den som gir strøm slik at strømforsyforsyning starter

 

noen her som vet om det går eller ikke???

 

på forhånd takk for svar

 

rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å starte en ATX-psu så kortsluttes to pinner på hk når du trykker inn powerknappen.. så er det hk som holder psu igang.. skal en starte psu uten via hk er det en pinne på atx kontakten som må kortsluttes/legges til jord. med engang den legges av jord stopper den..

kordan å løse det du snakker om har eg ikkje prøvd.. kan henne du må lage deg en seperat kontakt..

kanskje ikkje så mye hjelp, men ivertfall litt info =)

 

bunnlose

Endret av bunnlose
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

It's alive, tok noen telefoner rundt. og plutselig fikk jeg tak i noen som kunne jumpstarte en atx-psu. han fortalte at man tok en binders mellom punkt 14 og 15.

og med tok jeg ledning 14 på PSU2 (som het PS_ON på hovedkortet) og tyvet meg inn på 14 på PSU1 og koblet alt opp(klippet de ledningene jeg ikke trengte) og så var det tut og kjør

 

slik er koblinskjemaet

sett inn på kontakt til hovedkort (ikke der ledningene går inn)

 

 

 

20 10

19 09

18 08

17 07

| 16 06

| 15 05

14 04

13 03

12 02

11 01

 

 

prøvde å legge inn blide fikk opp feilmelding.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...