Gå til innhold

Da har jeg bestemt meg, jeg skal ha en symbian tlf


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg!

 

Min neste telefon blir en med SymbianOS. Men da er det store spørsmålet hvilken telefon skal jeg velge ? Jeg har nå en LG G5400 som jeg vel er fornøyd med men den har en del små irriterende feil som gjør at jeg vil bytte. Som for eksempel at du bare kan regne med to tall i kalendern og at du bare kan legge til et vist antall avtaler i kalendern.

 

Etter å ha lest ett par tester av noen symbian telefoner fant jeg ut at dette må være telefonen for meg. Jeg bestemte meg for at jeg skulle ha en slik.

Men hvem skal jeg velge ? Jeg har ikke veldig med penger så det får bli en av de rimeligere modellene.

Det heller mest mot 3650 pga prisen. Men den ser jo ut som en badeleke da og er ikke særlig pen.

Noen som kunne tipset og hjulpet meg litt på vei ute i den store jungelen?

 

Og har symbianOS et eget nettsted hvor jeg kunne lest litt mere om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3650 er å anbefale. Den har en gankse god skjerm selv om det bare er 4096 farger så det klarer du fint å leve med :) Ellers har den dog ikke stereo lyd eller radio ;) Noe som SX1 har som jeg også vil anbefale deg, har hørt at den koster 1499,- med youngtalk. Meget billig hvis det kunne være noe for deg? :thumbup:

Lenke til kommentar

N-Gage er uaktuelt! Ved siden av den blir 3650 lekker :ermm:

Netshop.no har 3650 til 1995,- det syntes jeg jo ikke var så galt. Jeg kommer ikke til å kjøpe med abn da jeg har noen mnd igjen på et annet abn.

 

Men sett at jeg da kjøper en 3650 hva må jeg da ha i tillegg for blåtann overføringer osv?

Jeg vil vite alt av utgifter på forhånd slik at jeg ikke får noen smeller etterpå om at nei det må du ha i tillegg hvis dere skjønner ;)

Lenke til kommentar

Du får SX1 til under 2800 kr med lefdal prisgaranti ihvertfall.

 

Forskjeller i forhold til 3650 er der med raskere prosessor, mere ram, hotswap mmc, radio, stereo mp3, MYE mindre i størrelsen, og mer.. Det følger også med datakabel og handsfree, hvilket ikke følger med på 3650. Da slipper du kjøpe bluetooth til dataen.

 

Disse forbedringene synes ihvertfall jeg at er verdt 800 kr ca.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noen grense på hvor stor mmc du kan bruke. Har sett flere som har 512mb mmc i sin 3650. Hvis du vil se filmer, høre på musikk, ha massevis av programmer osv, så burde du kjøpe mmc som er litt større.

Okey. Kjøper et 128mb kort i tillegg tenker jeg :)

 

Takk for hjelpen alle sammen :thumbup:

Endret av Gulliksen
Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg har fått et lite "problem" :roll:

 

"Problemet" er at jeg har fått en del mer penger til å kjøpe telefon enn det jeg trodde. Så nå kan jeg kjøpe en dyrere telefon. Jeg har vært å prøvd 6600 og sx1 men av de vil jeg gå for 6600 fordi jeg ikke greier tastaturet til sx1. Men jeg ser litt rundt på finn.no og qxl.no at p800 selges veldig billig nå. Er det er bra alternativ til 6600? Eller blir den for gammel?

Den har jo tross alt bare 4k farger, men spiller det noen stor rolle på en slik telefon?

 

Hva ville dere gjort med mitt lille "problem" ? :)

Lenke til kommentar
Hei igjen. Jeg har fått et lite "problem"  :roll:

 

"Problemet" er at jeg har fått en del mer penger til å kjøpe telefon enn det jeg trodde. Så nå kan jeg kjøpe en dyrere telefon. Jeg har vært å prøvd 6600 og sx1 men av de vil jeg gå for 6600 fordi jeg ikke greier tastaturet til sx1. Men jeg ser litt rundt på finn.no og qxl.no at p800 selges veldig billig nå. Er det er bra alternativ til 6600? Eller blir den for gammel?

Den har jo tross alt bare 4k farger, men spiller det noen stor rolle på en slik telefon?

 

Hva ville dere gjort med mitt lille "problem" ? :)

P800 sin skjerm er visstnok veldig bra.

Den største bakdelen dens er vel at den ser ut som et leketøy (plast) og at den er litt stor.

Finnes mange tråder om dette valget i forumet, søk så finner du mange argumenter for/mot.

Lenke til kommentar
Du får SX1 til under 2800 kr med lefdal prisgaranti ihvertfall.

Prisgarantien er vel stoppa av konkuransetilsynet eller noe lignende.

 

-

 

Gulliksen:

 

Når det gjelder skjermen til p800 så vil jeg nok si at det ikke har noe spesielt å si at den "kun" har 4k farger. Pixlene er viktigere, og her skårer p800 høyt. (208x320 pixler.) Personelig tror jeg at du neppe har bruk for det lille ekstra som p800 kan tilby. Jeg har selv p900 og nokia 6600, og må personelig si at jeg foretrekker 6600 til det daglige, den er ifølge meg rett og slett enklere i daglig bruk, men jeg har behov for noen av de funksjonene som p900 kan tilby og derfor har jeg begge fortsatt :)

Klarer du ikke tastene til sx1 så vil jeg nok råde deg til å kjøpe 6600 siden tastene er noe som er relativt viktig på en tlf. Av samme grunn vrakte jeg personelig sx1 også.

3650 evt. 3660 er begge greie valg, men de er som du selv er inne på litt store og badelekefaktoren er høy. Så kan du styre unna ville jeg nok ha anbefalt deg til å ta en titt på en av disse andre s60 telefonene: Nokia 6600, 7610 N-gage (ikke N-gageQD) eller Siemens SX1. Men siden du selv sier at du ikke liker tastene på Sx1 og synes at N-gage er uaktuell så står du nok bare igjen med 6600 og 7610, og så lenge du ikke føler et behov for å bruke mere penger på en tilnærmet lik telefon så er nok 6600 valget. (Den største forskjellen er at 7610 har et 1 mp. kamera, imens 6600 "kun" har et vga kamera.)

Altså: Kjøp 6600, jeg har den selv og er svært fornøyd :)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...