Gå til innhold

Post dine 6800GT 3DMark scores her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En venn av meg fikk 10800 poeng i 3dmark03

 

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB

AMD 64 3200+

Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400"

MSI K8N NEO Platinum Edition

 

Hva er normal klokk for dette kortet?

10800 stemmer nok det hvis man ikke oppdaterer drivere og ikke klokker

Hva mener du med å "ikke oppdaterer drivere"? Han har oppdatert alle drivere, skjermkort, hovedkort men ikke skjermkort-bios.

Har biosen på skjermkortet noe å si på ytelsen?

 

Hva er normal temp på dette kortet under load?

Det er en helt normal poengsum uklokken, det kan du jo se på alle resultatene på denne siden.

 

Hos meg er temperaturen under load ca 60grader. Men folk har veldig forskjellige erfaringer på dette området.

Lenke til kommentar
Hvor mye kan jeg klokke skjermkortet før det smeller?

:cry:

Ikke overstig 440/1150, så går det greit..

??? Hvor har du det fra? Alle skjermkort er forskjellige. Du må bare prøve deg frem. ser folk som klarer alt fra 380/1100 til 450/1200. Du må bare øke litt å litt til du finner ustabilitet ( artifacts, eller full lås ) da er du litt for langt. Litt ned igjen da, så er du nok på det optimale kortet klarer. :thumbup:

Lenke til kommentar
??? Hvor har du det fra? Alle skjermkort er forskjellige. Du må bare prøve deg frem. ser folk som klarer alt fra 380/1100 til 450/1200. Du må bare øke litt å litt til du finner ustabilitet ( artifacts, eller full lås ) da er du litt for langt. Litt ned igjen da, så er du nok på det optimale kortet klarer.  :thumbup:

Det er sant, men ingen GT kort (såvidt jeg vet) greier stabile klokkefrekvenser på over 440/1150, med mindre man har Vappo det.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Jeg kjørte fint igjennom 3DMark med 445/1200 med mitt gamle. Har sett mange andre også som bencher på opptil 450/1200, men det er som du sier ikke sikkert at de her helt stabile der da :) Får mitt nye GT kort idag regner jeg med, så da skal jeg se hva jeg klarer å tyne ut av det. Skal heller poste tilbake med max OC, å max 100% stabile OC :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg kjørte fint igjennom 3DMark med 445/1200 med mitt gamle. Har sett mange andre også som bencher på opptil 450/1200, men det er som du sier ikke sikkert at de her helt stabile der da :) Får mitt nye GT kort idag regner jeg med, så da skal jeg se hva jeg klarer å tyne ut av det. Skal heller poste tilbake med max OC, å max 100% stabile OC :)

Men det er som du sier, gjennom 3dmark. Jeg greier også 430/1150 gjennom 3dmark, men spiller du Doom 3 i en time, så er det nok ikke så fullt så stabilt.

Lenke til kommentar

Det gamle kortet er solgt. Fant ut jeg måtte teste ett X800Pro kort igjen. Flashet dette til X800XT å klokket det til 550/575 til vanlig bruk, å 555/600 til benching, men savnet 6800kortet. Fikk ikke samme ytelsen med X800 kortet( nå kommer sikkert alle ATi Fanboys til å angripe meg ) Var innom ett 6800Ultra vi hadde inne som sample på jobb, men det måtte akkurat leveres inn igjen. Var veldig liten forskjell imellom GT å Ultra korta, ihvertfall når jeg klokket begge to max, så da gadd jeg ikke bruke de ekstra kronene på ett Ultra kort. Derfor ligger det nå ett 6800GT kort å venter på meg på posten.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Kjørte min første 3DMark2003 for 10 minutter siden med det nye GT kortet mitt. Endte da opp på 13734 poeng. Hadde da 0 artifacts. Dette var med litt programmer gående i bakgrunnen. 14000 går glatt når jeg kjører en reinstall. Kanskje snart på tide :hmm:

 

Kortet klokket til 445/1150 med autodetect i CoolBits.Dette med moddet bios. Spørs om ikke 450/1200 muligens er mulig med en vifte blåsende over det også. Å ja, det glemte jeg, kortet er vannkjølt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hei, håper du kan hjelpe meg litt, JimRamse. (og kanskje flere?)

 

Ser du har litt peiling på 6800GT kortene, og at du har ett Gainward "GS". Har du referansekort, eller det deilige røde? Ser du fikk bra scores i 3dmark, og det klokket bra. Jeg skal kjøpe ett 6800GT kort + en vannblokk (har vannkjøling)

 

Hvilket kort gir mest for pengene, og hvor bør jeg kjøpe det.

(om du har noen tips vil vannblokk hadde det vært fint)

 

(sendte denne i PM til deg, men siden du leser i denne tråden nå så jeg, så la jeg den ut her liksågodt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...