Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med opsetting av D-Link 614+ tradløs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har gått til annskaffelse av en Dlink DI-614+.

Hvordan setter jeg opp det trådløse nettverket?? har prøvd selv, men det er veldig ustabilt, enten så får jeg ikke logget meg på, eller så virker det. Så jeg har sikkert gjort noe feil, håper derfor noen kan hjelpe meg.

Har et adsl modem som er bridget.

Når jeg logger meg inn på htt://192.168.0.1 for å sette opp ruteren, så er der et spørsmål om jeg skal bruke dynamic ip adress, static ip adress, pppoe eller ppptp ???

hva skal jeg velge her???

Endret av svarstad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal velge Dynamisk når du bruker Mimer. Du finner litt informasjon under support siden til Mimer ser jeg. Riktig nok bare hvordan du setter opp pc´n din. Men du finner veiledning på hvordan du setter opp D-Linken i manualen. Se da etter oppsett med dynamisk IP adresse. Av erfaring kan D-Link være noe ustabil. En firmware oppgradering kan være nødvendig.

Skrevet

Har stilt inn på static ip adresser jeg, skal prøve å stille inn på dynamisk nå.

Har printet ut informajson fra mimer om hvordan jeg skal gjøre innstillingene i windows XP.

Er det noe annet som er viktig å gjøre når jeg skal velge dynamisk???

Skrevet

På dette spørmålet da ?? skal jeg bare trykke next???

If your ISP require you to enter a specific host name or specific MAC address, please enter it in. The Clone MAC Address button is used to copy the MAC address of your Ethernet adapter to the DI-614+. Click Next to continue.

Skrevet

Bruk Wizarden som er på D-linken. Det bør fungere bra. Du vil få spørsmål om kryptering...dette er noe jeg anbefaler å sette opp, men hopp over det i første omgang å se om du får den stabil uten først. Så kan du heller sette deg litt dyprere inn i Routerns funksjoner etter hvert som du blir mere kjent med den.

Skrevet

ok...

skal jeg gjøre noen endringer her da??

Enter in the SSID name and Channel number to be used for the Wireless Access Point. Click Next to continue.

SSID = default

Chanel = 6

Skrevet
På dette spørmålet da ?? skal jeg bare trykke next???

If your ISP require you to enter a specific host name or specific MAC address, please enter it in. The Clone MAC Address button is used to copy the MAC address of your Ethernet adapter to the DI-614+. Click Next to continue.

Ja det kan du gjøre! Skal få det til å funke bare ved å trykke next hele tiden etter at du har valgt dynamisk IP adresse. Du bør sikre ditt trådløse nettverk, men dette er ikke nødvendig for å få det til å funke.

Skrevet

SSID kan være greit å ha med ja....kom ikke på den i farta...trøtt etter å ha jobbet laaaaang dag. Du velger et SSID som blir navnet på din trådløse forbidelse. Kan være hva som helst.....feks..... mittnettverk.....men husk å sette opp ditt trådløse nettverks kort med samme SSID.

Skrevet

Channel number er vel hvor mange som skal kunne koble seg til nettverket ditt samtidlig.....greit å begrense til antall maskiner som du har koblet til tenker jeg.....men trenger ikke å endre på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...