Gå til innhold

Doom-3 system krav


trulsta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har: 640mb ddr-ram,2.2p4, MSI G4 ti440

 

vil dette holde til doom3? brukbart?..f.eks 1024*(ikke huske), og medium kvalitetsinnstillinger? Burde jeg ha nytt grafikkort?

 

Har ikke særlig god økonomi nå, men er dilla på doom3, så må jeg så må jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde gå i 10*7 men hvor høy kvalitet du får er et annet spørsmål. Mulig at det går i medium med det er selvsagt ikke mulig å si sikkert ennå. Grafikkortet ditt er det som holder mest igjen, burde ikke koste mange slantene å få et bedre ett, radeon 9600 / 9500 springs to mind, koster vel <1000.

 

Tror nå likevel du kommer til å ha det gøy med d3, selv om du ikke får så fete skygge-effekter.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har: 640mb ddr-ram,2.2p4, MSI G4 ti440

 

vil dette holde til doom3? brukbart?..f.eks 1024*(ikke huske), og medium kvalitetsinnstillinger? Burde jeg ha nytt grafikkort?

 

Har ikke særlig god økonomi nå, men er dilla på doom3, så må jeg så må jeg

Dersom du ikke er ute etter maksimal kvalitet og en ekstrem spillopplevelse, så skal nok hardwaren din holde ja...

Lenke til kommentar
Tror dere at min AMD Athlon 2400+ prosessor, 512mb DDR 333MHz RAM og GeForce FX 5950Ultra vil holde bra til Doom3 eller?

skjerkortet ditt holder i massevis ivertfall.

blir hardware dårliere med tiden eller. for et halvt år siden opfordret jo folk folk til å kjøpe feks 9800pro og 5950ultra for å spille doom 3 med maks detaljer men nå er det jo sånn . nei du må nok opgradere til x800 pro for å spille doom 3 med god grafikk. grrr :nei: jeg blir litt irritert av dette. det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener .

Lenke til kommentar
Tror dere at min AMD Athlon 2400+ prosessor, 512mb DDR 333MHz RAM og GeForce FX 5950Ultra vil holde bra til Doom3 eller?

skjerkortet ditt holder i massevis ivertfall.

blir hardware dårliere med tiden eller. for et halvt år siden opfordret jo folk folk til å kjøpe feks 9800pro og 5950ultra for å spille doom 3 med maks detaljer men nå er det jo sånn . nei du må nok opgradere til x800 pro for å spille doom 3 med god grafikk. grrr :nei: jeg blir litt irritert av dette. det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener .

Ting beveger seg fort.. ;)

Lenke til kommentar
Tror dere at min AMD Athlon 2400+ prosessor, 512mb DDR 333MHz RAM og GeForce FX 5950Ultra vil holde bra til Doom3 eller?

skjerkortet ditt holder i massevis ivertfall.

blir hardware dårliere med tiden eller. for et halvt år siden opfordret jo folk folk til å kjøpe feks 9800pro og 5950ultra for å spille doom 3 med maks detaljer men nå er det jo sånn . nei du må nok opgradere til x800 pro for å spille doom 3 med god grafikk. grrr :nei: jeg blir litt irritert av dette. det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener .

Ting beveger seg fort.. ;)

Vet det, tenkte på å kjøpe meg et 6800GT elns.

men jeg må vente ei god stund.. kortet koster jo 4000 spenn :S

er 6800GT er bra kjøp eller er det et annet kort jeg bør kjøpe forran dette?

Lenke til kommentar
Tror dere at min AMD Athlon 2400+ prosessor, 512mb DDR 333MHz RAM og GeForce FX 5950Ultra vil holde bra til Doom3 eller?

skjerkortet ditt holder i massevis ivertfall.

blir hardware dårliere med tiden eller. for et halvt år siden opfordret jo folk folk til å kjøpe feks 9800pro og 5950ultra for å spille doom 3 med maks detaljer men nå er det jo sånn . nei du må nok opgradere til x800 pro for å spille doom 3 med god grafikk. grrr :nei: jeg blir litt irritert av dette. det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener .

Ting beveger seg fort.. ;)

Vet det, tenkte på å kjøpe meg et 6800GT elns.

men jeg må vente ei god stund.. kortet koster jo 4000 spenn :S

er 6800GT er bra kjøp eller er det et annet kort jeg bør kjøpe forran dette?

Jeg syns det er ekstremt bra! Kommer også til å eie i Doom3! :D

Lenke til kommentar
Tror dere at min AMD Athlon 2400+ prosessor, 512mb DDR 333MHz RAM og GeForce FX 5950Ultra vil holde bra til Doom3 eller?

skjerkortet ditt holder i massevis ivertfall.

blir hardware dårliere med tiden eller. for et halvt år siden opfordret jo folk folk til å kjøpe feks 9800pro og 5950ultra for å spille doom 3 med maks detaljer men nå er det jo sånn . nei du må nok opgradere til x800 pro for å spille doom 3 med god grafikk. grrr :nei: jeg blir litt irritert av dette. det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener .

Så kan jeg vedde på de fleste ba deg vente med å kjøpe HW før spillet var kommet ut? fordi ingen vet hva som kreves før det?

Lenke til kommentar

Jeg regner med å kunne kjøre Doom 3 uten problemer på 1024*768 medium, uten noe problem. Specs i profil ;)

Grunnen til det er at jeg prøvde alpha versjoen av spillet, en versjo som bør kreve mye mer siden den er såpass dårig utviklet i forhold til fullversjonen. Jeg hadde ikke noen problemer med den....

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar
Det vil nok funke, men du får ikke de fine DX9 detaljene spillet har å by på.

OpenGL!

 

Her er en tråd hvor jeg linker til en ny test av DOOM3:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=272897&hl=

 

id Software has done a great job of bringing DOOM 3 playability to the masses, probably including a larger portion of the gamers out there than has ever been done with a cutting edge gaming title. If you would have told me a year ago that I could play DOOM 3 on a GeForce 3 64MB video card and 1.8GHz AthlonXP and have a good gaming experience, I would have called you crazy, but that is exactly what we are seeing.
Lenke til kommentar

hehe, jeg har nok TI4400 ja:) klokket til ti4600 (stabilt)

 

Hvilke DX9 detaljer? ser for meg at det er bare ting man ser om man konsentrer seg om å se forskjell, ala anti-aliasing elns..

 

 

Men hvis jeg ikke er fornøyd med grafikken, hvilket grafikkort vil dere anbefale? ikke ute etter veldig high-end, noe med god "sammenheng" mellom ytelse og pris :D

Lenke til kommentar
hehe, jeg har nok TI4400 ja:) klokket til ti4600 (stabilt)

 

Hvilke DX9 detaljer? ser for meg at det er bare ting man ser om man konsentrer seg om å se forskjell, ala anti-aliasing elns..

 

 

Men hvis jeg ikke er fornøyd med grafikken, hvilket grafikkort vil dere anbefale? ikke ute etter veldig high-end, noe med god "sammenheng" mellom ytelse og pris :D

Vil anbefalle dette :yes:

Lite penger og mye ytelse

 

Har du mye penger så går du heller for 6800GT/Ultra eller X800 PRO/XT

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

GF 4 TI kort skal kjører Doom 3 faktisk ganske bra.Spillet har blitt testet med et Gforce MX440,noe som faktisk ikke var så værst.Vel og merke,man har da litt futt i cpuen og litt ram å rutte med.

Så,kjøp spillet først for 400 kr.Er du ikke førnøyd,kan du heller kjøpe nytt grafikkort til 2000-3000 kr.Ikke omvendt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...