Gå til innhold

Oppgradering til XP - mulig å selge hvis aktivert?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en oppgradering av Windows 2000 til XP som følge av rep. av PC (nødvendig ettersom jeg ikke har en original utgave av 2000). Hvis jeg har aktivert denne oppgraderingen (XP) er det da mulig å selge den til en annen person. Årsaken til at jeg ønsker å selge den er fordi jeg ikke får XP til å fungere helt stabilt på PC-en. Liker dessuten 2000 mye bedre.

 

Og, hvordan fungerer egentlig en oppgradering fra 2000 til XP? Ligger fullversjonen av XP på den nye oppgraderings-CD-en, slik at det bare kontrollerers at Win2000 allerede er innstalert? Sikkert et dumt spm, men...

 

Håper noen kan gi meg svar, dama hos MS hadde ikke peiling ihvertfall.

Endret av nilsvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å selge eksemplaret du har av win xp. Vist jeg ikke tar helt feil så kan man aktivere ett enkelt eksemplar 3 ganger i tilfelle man må formatere eller noe annet som krever reinstall av OS. Men selv om du har aktivert samme eksempelet mer enn 3 ganger så er det bare til å ringe Microsoft kundestøtte så kan det aktiveres via telefon......

 

Har selv oppgraderingsversjonen av XP. Da jeg skulle installere denne måtte jeg bare bekrefte at jeg hadde en tidligere versjon av windoes ved å sette inni en orgial win 98 cd. Etter det så kunne jeg fortestte installasjoen.

Så ja, fullversjoen av win xp ligger på oppgraderings cden :yes:

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...