Gå til innhold

Klage på forumet


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært en bruker av dette forumet. Men nå begynner jeg å bli lei. Synes dere moderatorer i deres forsøk på å rydde opp i forumet faktisk er i ferd med å ødelegge det.

 

Retningslinjene med bruk av emnefelt også videre er vel og bra i tanken, men når tråder blir stengt er dette for dumt. Særlig når dere velger å kalle en hel kategori for Mobiltelefoner.

 

Forumet er så lite hensiktsmessig delt opp, ettersom mobiltelefoner har 10.000 innlegg, mens de andre kategoriene knappest har 1000 innlegg til sammen. Da skjønner alle at man bør poste i Mobiltelefoner, hvis man ønsker å få flest mulig svar. Noe som da fører til feilpost og stenging eller flytting. En annen ting er jo at ikke alle kategorier kommer på forsiden av amobil, det er stort sett kategorien Mobiltelefoner.

 

Håper dere fikser opp i disse problemene, og at moderatorene skjerper seg litt. Deres forsøk på å gjøre forumet mer brukervennlig er vel og bra, men det er nok andre ting som skal til for å gjøre det mer brukervennlig igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (B|Real @ 23/07/2004 : 07:26)
Denne posten er feilpostet.
Ting anngående forumet skal tas i Tilbakemelding om forum og ikke Tilbakemeldinger, ris og ros (amobil.no).
Flyttes til riktig kategori.

Nå må du slutte, hvor finner jeg tilbakemeldinger om forum under forumet på amobil.no mener du?

 

Det er akkurat hva jeg mener, sånne moderatorer som deg som ødelegger forumet!

 

Get fucked

Lenke til kommentar

Er i grunn helt enig med trådstarter, og når da tråden blir flyttet pga. feilpost, blir alt bare mer patetisk. En slik tilbakemelding som dette, passer da meget bra under "Tilbakemeldinger, ris og ros (amobil.no)", da dette er et forslag som kan gjøre amobil (og dets undersider, derav forumet) til en bedre plass å leve.

Lenke til kommentar

QUOTE (Osse-Mon @ 23/07/2004 : 07:34)
QUOTE (B|Real @ 23/07/2004 : 07:26)
Denne posten er feilpostet.

Hvilket viser at trådstarter har gjort jobben sin, og graver effektivt vekk grunnen under seg :p

Dette viser vel ikke noe som helst. Det beviser vel kun at hardware.no's moderatorer bør holde seg langt unna amobil sitt forum. Når de ikke en gang vet hvordan forumet er bygd opp.

 

De gjør mer skade enn nytte for å si det sånn.

Lenke til kommentar

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 09:18)
Retningslinjene med bruk av emnefelt også videre er vel og bra i tanken, men når tråder blir stengt er dette for dumt.

Dette har vært linjen til forumet helt fra starten (siden jeg ble medlem av hardware.no sine forum), og jeg kan ikke se noe galt i det.

Bruker som har 300 posts og som forsatt poster threads som "HJELP MEG!" burde etter erfaring ha fått med seg retningslinjene og nettikette og hvordan man skal bruke topic best mulig.

Så vidt så jeg vet så har alle moderatorer en "snillhets" faktor på brukere under 100 poster der man heller redigerer posten og opplyser om nettikette og rettningslinjene for å få brukeren til å tilpasse seg reglene som er her på forumet.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 09:18)

Forumet er så lite hensiktsmessig delt opp, ettersom mobiltelefoner har 10.000 innlegg, mens de andre kategoriene knappest har 1000 innlegg til sammen. Da skjønner alle at man bør poste i Mobiltelefoner, hvis man ønsker å få flest mulig svar. Noe som da fører til feilpost og stenging eller flytting..

Måten forumet er oppbygget på vil bli forrandret på når forumet blir oppgradert til IPB 2.0 så dette problemet ser jeg egentlig ikke på som noe stort.

Dog så modererer jeg personlig ikke så mye i saker som anngår amobil fordi jeg har ikke kunnskapen som skal til for å være moderator der. Derfor har amobil sin egen brukermoderator som..erm..tar seg av modereringen der. Og de andre amobil moderatorene moderer der også selvsagt :)

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 09:18)

En annen ting er jo at ikke alle kategorier kommer på forsiden av amobil, det er stort sett kategorien Mobiltelefoner.

Hva som dukker opp på forsiden av amobil.no er ikke kategoribestemt.

Det er de siste postene som er på forumet og med en gang noen poster i en eller annen thread så vil det dukke opp på framsiden til amobil.no akkurat som det gjør det samme på hardware.no og overklokkin.no osv..

 

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 09:58)
Nå må du slutte, hvor finner jeg tilbakemeldinger om forum under forumet på amobil.no mener du?

Det er akkurat hva jeg mener, sånne moderatorer som deg som ødelegger forumet!

Get fucked

For slik som du vinkler saken så har det med modereringen av forumet.

Ja, du vil snakk om amobil-forumet og kategorien 'Mobiltelefoner', men det er forsatt en sak som anngår hele forumet.

 

Og hvis jeg ødelegger forumet som du sier, hvorfor har ingen på toppen fjernet meg enda?

 

Egentlig så burde jeg ha gitt deg warning for å be meg "Get fucked".

Leser du retningslinjene så står det der at brukerene skal holde en høfflig tone og det du gjør her er på langt nær en høfflig tone.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 10:15)
QUOTE (Osse-Mon @ 23/07/2004 : 07:34)

Hvilket viser at trådstarter har gjort jobben sin, og graver effektivt vekk grunnen under seg  :p

Dette viser vel ikke noe som helst. Det beviser vel kun at hardware.no's moderatorer bør holde seg langt unna amobil sitt forum. Når de ikke en gang vet hvordan forumet er bygd opp.

 

De gjør mer skade enn nytte for å si det sånn.

En hver moderator kan se en dårlig topic og flaming av saker og ting som foregår på hvilket som helst forum uavhengi av hvilken kategori den er.

Som jeg skrev ovenfor så holder jeg meg personlig unna threads som jeg vet jeg ikke kan noen ting om, som f.eks at en post er feilpostet pga den skulle ligge i 'Symbian' kategorien.

Men å begynne å klage på oss moderatorer for at vi stenger threads med dårlig formulerte topicer synes jeg er feil av deg.

Lenke til kommentar

QUOTE (Swag @ 23/07/2004 : 10:49)
QUOTE (B|Real @ 23/07/2004 : 09:45)
Egentlig så burde jeg ha gitt deg warning for å be meg "Get fucked".

Det synes jeg du skal gjøre. Det er ikke noe bra for forumet å godta dette.

Nei, jeg vil ikke det for jeg vil ikke tenne enda mere opp på en sint forumbruker.

Lenke til kommentar

Det er vel og bra det du skriver. Men du kan innrømme at det var en feil å flytte denne tråden, og at den kunne ligget under amobil sitt forum. Når du er på amobil.no og trykker på diskusjonsforum får du ikke opp denne underkategorien blant annet. Greit at du er som er moderator skal kjenne hele hardware-forumet, men vi som brukere trenger vel ikke ha kjennskap til mer enn den siden og det forumet vi ønsker å poste på?

 

Når det gjelder hva som kommer på forsiden, så skjønner jo jeg også at det er uavhengig av hvilken underkategori du ønsker å poste på. Men faktum er at ikke alle underkategorier kommer med i oppdateringene.

 

Pek derfor på ting som gjør at du mener at min tråd var dårlig formulert og postet på feil forum. Kom jeg ikke med en klage på amobil-forumet kanskje?

Lenke til kommentar

QUOTE (Swag @ 23/07/2004 : 08:56)
BReal: Greit nok, det er naturligvis din avgjørelse, men jeg synes dere burde være svært strenge når slike kommentarer kommer. Uansett, jeg synes moderatorene på HW nettverket gjør en glimrende jobb.

Jeg tviler ikke på at de gjør en glimrende jobb. Men jeg ser ikke hva feil jeg har gjort, og ser derfor ingen grunn for at Hardware.no's representant skal flytte på mitt innlegg som var ment å være på amobil sitt forum. Skjer liknende ting på akam også?

 

Jeg beklager språkbruken, og tar gjerne i mot en advarsel. Jeg begynner å bli drittlei hele forumet, og moderatorer som leker gud, så jeg kan gått slutte å poste her sånn helt frivillig.

Lenke til kommentar

QUOTE (Swag @ 23/07/2004 : 09:56)
BReal: Greit nok, det er naturligvis din avgjørelse, men jeg synes dere burde være svært strenge når slike kommentarer kommer. Uansett, jeg synes moderatorene på HW nettverket gjør en glimrende jobb.

Enig med deg Swag, men innlegget til Be Real viser bare hvor tolerante og fleksible enkelt moderatorer kan også være av og til....

Go Be Real..... :)

Lenke til kommentar

JZA: Jeg forstår at du blir frustrert, men jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor innlegget ditt ble flyttet.

 

EDIT:

 

 

"Enig med deg Swag, men innlegget til Be Real viser bare hvor tolerante og fleksible enkelt moderatorer kan også være av og til....

Go Be Real..... :)"

 

Joda, men moderatorene må passe på å ikke bli for snille, for da vil ting begynne å skli ut. Uansett, BReal har alltid gjort en god jobb, som jeg har lagt merke til ihvertfall. :)

Endret av Swag
Lenke til kommentar

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 10:55)
Det er vel og bra det du skriver. Men du kan innrømme at det var en feil å flytte denne tråden, og at den kunne ligget under amobil sitt forum. Når du er på amobil.no og trykker på diskusjonsforum får du ikke opp denne underkategorien blant annet.

Nei jeg synes ikke det var feil å flytte denne threaden i det hele tatt.

Sant ja at saken i hovedsak dreier seg om at du vil ha endringer på amobil sin forumde, men det er ikke slik at amobil brukere holder seg bare til amobil sinm forumdel og gamer.no til sin. Folk som kanskje egentlig er hardware.no brukere bruker da også de andre søstersidene sine forum og de har da like mye rett på å få vite om slike endringer som noen vil ha gjort. Derfor flytter jeg threaden hit der tilbakemeldinge om forimet gennerelt er.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 10:55)
Greit at du er som er moderator skal kjenne hele hardware-forumet, men vi som brukere trenger vel ikke ha kjennskap til mer enn den siden og det forumet vi ønsker å poste på?

Så jeg skal bare la amobil styre seg selv? Fordi om hele forumet forfaller og de moderatorene som er på ferie eller kanskje ikke har tid akkurat til å være på forumet, så skal ikke jeg røre amobil sine forumer fordi jeg ikke har kunnskaper og skal ikke moderer der i det hele tatt?

Nei vet du va altså..

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 10:55)
Når det gjelder hva som kommer på forsiden, så skjønner jo jeg også at det er uavhengig av hvilken underkategori du ønsker å poste på. Men faktum er at ikke alle underkategorier kommer med i oppdateringene.

Med mindre det er en feil i oppdateringssriptet som blir brukt for å oppdatere 'Siste fra forum' så skal alle poster i alle underkategorier komme med.

Tror ikke du har sett ordentlig etter.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 10:55)
Pek derfor på ting som gjør at du mener at min tråd var dårlig formulert og postet på feil forum.

Jeg har ikke sagt at noen av dine innlegg har vært dårlig formulert.

Heller mine for jeg har vær oppe alt for lenge en det jeg egentlig burde, men det er en annen sak.

QUOTE (Swag @ 23/07/2004 : 10:56)
BReal: Greit nok, det er naturligvis din avgjørelse, men jeg synes dere burde være svært strenge når slike kommentarer kommer. Uansett, jeg synes moderatorene på HW nettverket gjør en glimrende jobb.

Vel, jeg så bare for meg senarioet hvis jeg hadde gitt brukeren warning og den krangelen som kunne ha skjedd og i værste fall utestenging av brukeren, noe som jeg i det helt tatt ikke ønsker.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 11:00)
Jeg tviler ikke på at de gjør en glimrende jobb. Men jeg ser ikke hva feil jeg har gjort, og ser derfor ingen grunn for at Hardware.no's representant skal flytte på mitt innlegg som var ment å være på amobil sitt forum. Skjer liknende ting på akam også?

Jeg beklager språkbruken, og tar gjerne i mot en advarsel. Jeg begynner å bli drittlei hele forumet, og moderatorer som leker gud, så jeg kan gått slutte å poste her sånn helt frivillig.

Du har ikke gjort noe feil.

Du mente i din mening at posten var ment for amobil mens jeg vil at resten av folket skal få ta del i din mening om amobil og hva som får der.

Og egentlig så ser jeg ikke store problemet heller, for det ligger en link i Tilbakemeldinger for amobil-kategorien så de som leser amobil vil få med seg denne posten uansett.

 

Og nårtid leker vi gud? :ermm:

 

jarmo: Det er B|Real, ikke Be Real...please! Blir gal av å se på det derre :p

Lenke til kommentar

QUOTE (Swag @ 23/07/2004 : 09:08)
JZA: Jeg forstår at du blir frustrert, men jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor innlegget ditt ble flyttet.

Jeg er ikke frustrert. Men når jeg prøver å poste noe på amobil sitt forum, og det blir flyttet fordi en hardware moderator mener at det angår hele forumet synes jeg det blir for dumt. Håper derfor at moderator innser at han gjorde en litt forhastet beslutning og innrømmer at han gjorde en feil.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at vi ikke kommer noe lenger med denne saken, og at dette vil bli liggende på dette forumet. Tilbake til om du skal la amobil sitt forum forfalle. Nei, det trenger du ikke å gjøre, men spørr gjerne amobil sine moderatorer om dem hadde flytta tråden. Jeg kan nesten med 100% sikkerhet si at dem aldri hadde gjort det. Pga flyttinga av tråden har det ikke blitt noen diskusjon rundt temaet. Men bare diskusjon omkring flyttinga av tråden var riktig eller ikke. Med andre ord er innlegget blitt ødelagt.

 

Nå kommer heller ikke dette innlegget opp på forsiden fordi det er flyttet til et annet forum. Og saker som ikke en gang ligger under amobil sitt forum er det liten sannsynlighet for at skal diskuteres av amobil sine brukere.

 

Derfor tilbake til kjernen, hvorfor ble tråden flyttet, hvis jeg ikke hadde gjort noe galt? Hvis du følte at det var så interessant for hardware's andre brukere, kunne du enten kopiert tråden eller bedt meg poste den der også.

 

Du klarte å ødelegge tråden, jeg fikk et konstruktivt svar, hvis dette vil danne grunnlaget i fremtiden er det slutten for meg på dette forumet.

 

Holla

Lenke til kommentar

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 11:30)
Pga flyttinga av tråden har det ikke blitt noen diskusjon rundt temaet. Men bare diskusjon omkring flyttinga av tråden var riktig eller ikke. Med andre ord er innlegget blitt ødelagt.
Nå kommer heller ikke dette innlegget opp på forsiden fordi det er flyttet til et annet forum. Og saker som ikke en gang ligger under amobil sitt forum er det liten sannsynlighet for at skal diskuteres av amobil sine brukere.
Derfor tilbake til kjernen, hvorfor ble tråden flyttet, hvis jeg ikke hadde gjort noe galt? Hvis du følte at det var så interessant for hardware's andre brukere, kunne du enten kopiert tråden eller bedt meg poste den der også.

Jeg må vist quote meg selv:

QUOTE (B|Real @ 23/07/2004 : 11:14)
Og egentlig så ser jeg ikke store problemet heller, for det ligger en link i Tilbakemeldinger for amobil-kategorien så de som leser amobil vil få med seg denne posten uansett.

De som leser amobil forumet fast tar seg som oftes en tur innom de fleste kategoriene, deriblandt Tilbakemeldinger for amobil og de vil få din mening om denne saken uansett.

QUOTE (JZA @ 23/07/2004 : 11:30)
Du klarte å ødelegge tråden, jeg fikk et konstruktivt svar, hvis dette vil danne grunnlaget i fremtiden er det slutten for meg på dette forumet.

Håper derfor at moderator innser at han gjorde en litt forhastet beslutning og innrømmer at han gjorde en feil.

Hvis du mener at jeg har ødelagt hele threaden din så beklager jeg det på det sterkeste, men jeg kan ikke se at jeg har gjort noe feil.

Lenke til kommentar

Angående flyttingen så var ikke den feil. Tilbakemeldinger til Amobil-kategorien gjelder kun for det du ser spesifikt på www.Amobil.no, ikke forum.amobil.no. Altså nyheter, artikler, prisguide og design og den slags.

 

Som nevnt kommer det en liten update med IPB v2.0 og da vil det bli mye enklere å få med seg denne kategorien. Hvis man i tillegg bevisst poster feilposter i Mobiltelefon pga det er flere poster der syns jeg også man fortjener stengning. Akkurat det er jo en av grunnene til at den kategorien bare fortsetter å vokse og skaper en ond sirkel. Hvis du har forslag til flere, nye kategorier er det bare å komme med dem :)

 

Stenging av tråder med dårlig topics har også vist seg effektivt da det er såpass drastisk at personen som lagde tråden da ikke får særlig lyst til å prøve seg på det samme neste gang. Vi prøver også å kutte litt slack til nybegynnere med under 100 posts totalt eler noe rundt den grensa, men jeg vet at det ikke blir helt opprettholdt. Det kan også komme noen endringer på den fronten senere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...