Gå til innhold

Klage på forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler for å komme med en kommentar til det som opprinnelig var topic i denne tråden, og for å holde oss til Mobilforumet som ett eksempel, ettersom det er dette forumet som trekkes frem som eksempel til å begynne med.

 

For maks ett par måneder siden var mobiltelefon forumet plaget av uhorvelig masse off-topic/spam tråder som "hvilken mobil har moren din", "hva slags mobil har faren din" og lignende. Altså totalt uinteressante tråder for de som er interessert i å lese/skrive om mobiltelefoner, spørre om hjelp og svare på spørsmål. På samme tidspunkt var det veldig mange emner med kun mobilnavnet i topic, og ingenting mer. Det sier altså ingenting om hva emnet handler om, bare hvilken mobil det gjelder. På førstesiden kunne jeg finne 5-6 stykker samtidig. Hvorfor dette var ett spesielt stort problem i akkurat mobiltelefonforumet, skal jeg ikke spekulere for mye i, men første gangs mobilkjøpere/brukere blir bare yngre og yngre.

 

Når det ikke hjalp særlig å endre topic og flytte poster (være snill), så ga jeg og flere moderatorer en klar advarsel om at slike poster heretter ville bli stengt uavhengig av hvor godt diskusjonen var i gang, også i en sticky-tråd på toppen. Når folk allikevel fortsatte, så måtte vi stenge og evt. samtidig flytte for å få dette inn i hodet på brukerne. Nå, etter å ha ført denne praksisen en stund, er problemet mye mindre. Vi har så godt som ingen off-topic poster, og mye bedre emnetitler. Etter min mening er forumet blitt mye mer ryddig, mer interessant for de som er interessert i mobiltelefoner, og generelt sett mindre "ødelagt".

 

Greit, jeg har ikke så mye peil på mobiltelefoner som de som er moderatorer der, men de gjorde tydeligvis ikke jobben sin eller var for få til å kunne ordne alt. Man trenger uansett ikke ha peil på mobiltelefoner for å se at det er uinteressant hva slags mobil en eller annens mor har, eller at det er unødvendig med topic som "Nokia" og ingenting annet.

 

Hadde vi ikke gjort dette, hadde forumet blitt mer ødelagt, enn om vi rydder litt opp en gang i mellom. Vil gjerne høre trådstarters svar på akkurat dette. Hva tror du hadde skjedd om vi lot ting skli helt ut?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Som en aktiv bruker av Amobil.no delen av forumet (eller som det egentlig heter; "Mobil og PDA") vil jeg egentlig si at Moderatorene gjør en meget god jobb, for i grunn vil jeg nok si at forumet (Mobil og PDA forumet) er utrolig plaget av dårlige topics og spam. Akkurat som, i sitt inlegg ovenfor, "Afseth" påpeker.

Itilegg til dårlige emner så er også forumet plaget med at noen (trådstarter) spør om noe, så svarer noen på det, og så kommer det 2-3-4 personer og sier akkurat det samme, uten å bringe noe nytt i diskusjonen. Som oftest er det bare hivd på en "smilie" i reply'en...

Tror nok at "Mobil og PDA" forumet er det forumet i nettverket med lavest bruker-alder, noe som merkes.

-

QUOTE (Afseth @25/07/2004 : 13:32)
Greit, jeg har ikke så mye peil på mobiltelefoner som de som er moderatorer der, men de gjorde tydeligvis ikke jobben sin eller var for få til å kunne ordne alt.

Uten å ha noen inside info så vil jeg nok også påstå at de nok er litt "underbemannet". Det er iallefall et slikt inntrykk jeg får.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...