Gå til innhold

Kjapp historie om PC-spill fra 94 ->04.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står det ikke noe om Ultima VIII? Som var sin tids største RPG spill! Det var forresten et av de mest krevende spillene på den tiden

 

Styringen i Severance: Blade of Darkness er fortsat eksemplarisk, og havde rollespil som Morrowind blot haft tilnærmelsesvist så god styring i nærkamp, så sad vi sikkert og spillede Morrowind endnu... Lys- og skygge-effekter var endvidere meget flotte i Severance, og det er ærgerligt, at der ikke findes flere at denne type bloddryppende spil til PC. Severance: Blade of Darkness var dog langt fra eneste morbide spil i 2001, kort tid efter udkom nemlig Clive Barker's Undying, som solgte dårligt til trods for mange rosende anmeldelser:

 

Yeez! de har så rett!

 

Interessante rollespil udkom der ikke mange af i 2003, men der var to, som i særlig grad fortjente opmærksomhed; det første af disse rollespil var Gothic II:

 

Gothic II var udført med sædvalig tysk grundighed og indeholdt en verden med komplet døgncyklus, forskellige vejrforhold samt hændelser, der ledte tankerne hen på Tolkiens univers. Det vellykkede kampsystem og den særligt detaljerede verden, hvor der virkelig var kælet for detaljerne gjorde, at Gothic 2 efter vores opfattelse blev årets bedste spil. Det andet rollespil, som imponerede i år 2003, var Bioware's "Star Wars"-baserede spil med navnet "Knights of the Old Republic":

 

De folka har jo rett på alt jo! GENIALT!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Bra artikkel :yes:

Men må si jeg savner litt mer omtale av spill som System Shock 2, FallOut serien, Thief serien osv... Men utover det: Knall bra! Omtlen av OutCast var såppass at jeg nå tror jeg må dykke ned i skuffen og finne det frem igjen! Husker ennå hvor fantastisk det var første gang jeg fyrte det opp. Og så deilig det var å finne den første "steninen" :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...