Gå til innhold

Den store NTNU-tråden


gspr

Anbefalte innlegg

Det jeg sliter med nå er å bestemme meg for fysikkbok. Er denne fra Cappelen (med tilhørende studiebok) noe å satse på? Tenkte egentlig jeg skulle kjøpe bok fra Gyldendal, siden 2MX-boken min er Gyldendal, og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe 3MX-boken deres.

 

Hvilke bøker anbefaler folket som har hatt 2FY og 3MX?

 

Beklager litt off-topic her :innocent:

Ta gyldendal sin for 3MX, den er helt ok. Også tar du ERGO (husker ikke forlag... mulig det er gyldendal det og) for 2FY.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg endelig på nett igjen etter å ha flytta til Trondheim. Vet ikke akkurat om min GPRS internett er så mye å skryte av men det funker iallefall... (og det er dyrt :()

 

GPRS.JPG

 

Testa en Sesam burger forresten og den var digg. Hadde lyst på en kebab egentlig men da måtte jeg stått i kø på andre siden, og det gadd jeg ikke.

 

Håper virkelig ikke det er så varmt hver sommer her i Trondheim. Har kjøpt en vifte for 150 spenn på Bunnpris her på Byåsen. (Var bare tre igjen) Termometeret jeg har på pulten her viser 33,1 grader Celsius. Orker ikke å gjøre en dritt.

 

Jaja... får prøve å finne på noe i morgen, dra en tur og handle eller noe, så jeg ikke blir sittende inne i Afrika-temperaturer.

Lenke til kommentar

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 82.148........ lastet ned 954990 Bytes

på 4.36 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 1752 kbit/s.

 

KJØR TESTEN EN GANG TIL!

 

Og ja temperaturen vil nok gå ned i Trondheim etter hvert, Byåsen er jo kurrant plass det også, men er jo ett stykke fra NTNU da

Lenke til kommentar

Moholt er jo ikke så usentralt da, særlig ikke i forhold til Byåsen, Ranheim osv..

 

Men Singsaker/Berg er vel uten tvil bedre ja, min favoritt...

 

Kort Gangavstand til NTNU, Vinmonopolet, Bunnpris & Gourmet, Minibank, Kino, Midtbyen...

Men samtidlig roligere enn i midtbyen..

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Da må det vel nesten være raskere å gå?

RASKESTE KJØRERUTE i følge gulesider.no er 8,1 km. Hvis jeg sykler kan jeg sikkert skrelle av en kilometer eller to. Men isåfall blir det mye oppoverbakke tilbake etter skolen. Satser på månedskort på buss jeg.

 

 

Men Singsaker/Berg er vel uten tvil bedre ja, min favoritt...

 

Hmmm. jeg satte vel Moholt på førstevalg jeg... Om jeg får tilbud om Berg istedenfor så bør jeg velge det da kanskje? Hva er forskjellene utenom gangavstanden?

Endret av Pion
Lenke til kommentar
Termometeret jeg har på pulten her viser 33,1 grader Celsius. Orker ikke å gjøre en dritt.

Er nok ikke bare i Trondheim det er varmt, utetermometeret her (som henger i skyggen) viste 34 grader tidligere i dag. Og da syklet jeg en mil :S Føltes som en geleklomp etterpå.

 

Men dere som har peiling på Trondheim: Kan dere sette opp en liste over anbefalte bosteder, med det beste først? Vil ha en fin plass og bo til neste år =)

Lenke til kommentar

Se for dere selv da: http://www.studby.ntnu.no/

 

Berg eller Moholt spiller vel ikke så veldig stor rolle, fint på begge plasser, begge plassene har sin skjarm da...

 

16 mai på moholt - party party, litt lengre å gå enn til Berg

 

Singsaker studenterhjem med full kost og losji er også finfint

 

Moholt er billig og bra, brukbar standard, ett stykke og gå til NTNU, kommer ann på om du skal gå Dragvoll eller Gløshaugen, men buss går ofte men kan være smekkfull til visse tider, en fest er aldri langt unna, mange utvekslingsstudenter..

 

Voll et par hundre meter unna er dyrere men har bedre standard får de som liker det, muligens litt roligere enn Moholt. Ellers Artig plass..

 

Lerkendal, slett ikke billig, men veldig nære NTNU, kort til alle fellesgoder, man kommer veldig langt med sine føtter eller sykkel. Bra standard. Nær Samfunnet ergo man kan drikke mer...

 

Berg Studentby er en koselig plett i 60tallsstil, billig og bra, brukbar standard, fin beliggenhet i rolig bebyggelse, fint miljø.

 

Steinan Studentby har trivelig småhus med koselig planløsning, beliggenheten kunne vært bedre, men man trenger ikke å bruke penger på treningssenter når man kan gå frem og tilbake fra Gløs.... Bra Miljø her også

 

Steder du kan bo iTrondheim

 

- Solsiden Nytt, Hot og Flott, kjøpesenter, utesteder, veldig sentralt, høy prisklasse kan forekomme, kjendiser i nabolaget.

_ Singsaker/Berg En liten spasertur fra ntnu gløshaugen, fin arkitektur, genrelt bra standard, variende pris, det meste for de fleste.

- Midtbyen, mye støy men meget sentralt, aldri langt å gå etter utepils her heller

- Bakklandet, sjarmerende plass sentralt likeved midtbyen, har det meste, som regel kurante priser.

- Øya, kort å gå til skolen, eksamen, like ved sykehuset, likeved samfunnet, ikke spesielt rolig strøk men likevel bra plass..

- Lerkendal Stedet for RBK fans likeved stadion, toget, bra beliggenhet, kort vei til skolen, flybuss, vanlig buss osv

- Møllenberg, trivelig trehus bebyggelse, generelt billig, variende standard, ikke så rolig nei, ikke akkurat stedet for pyromaner...

- Lademoen, billig, sentralt, variende standard, nært det meste, ca 30min å gå til NTNU (gløs)

- Moholt, mange studenter preger miljøet, varierende standard og priser

- Rosenborg er også et finfint område ja beliggende mellom møllenberg og tyholt, ca 2-3 km å gå på NTNU Gløs, rolig område, nærhet til indylliske Kristiansten festning også. Generelt bra standard her også, variende priser.

- Kuhaugen har flott utsikt, generelt bra standard, variende priser, rolig og trivelig plett

- Nardo/Blomsterbyen er også en fin plass å bo, kurrante priser og bra standard generelt, 1-2 avstand til NTNU Gløs, ligger i mellom Lerkendal, Strinda, Moholt og omkjøringsveien.

- Lade, stedet der man får sjøutsikt til en relativt billig penge, rimelig sentralt, nært butikker av typen OBS, Bonus, XXL, gangavstand til IKEA, går ofte buss, rolig område. Litt langt fra NTNU men ellers meget bra.

Tyholt, fint og rolig strøk, nært polet, minibank, apotek osv, nesten samme gangavstand som til moholt.

- Valentinlyst, steinkast fra polet, bank og andre goder, litt lengre og gå til NTNU men ellers finfint strøk..

- ILA greit strøk, generelt kaldt om vinteren, sentralt, muligens litt variende standard.

- Tempe, mye trafikkstøy, men ellers grei nok beliggenhet til NTNU gløs, par km å gå eller sykle max. Variende standard og pris

- Angelltrøa helt greit strøk, ligger like ved Voll Studentby, rolig strøk, har det meste her også...

- Steinberget/Marienborg Litt trafikkstøy av bil, jernbane men ellers brukbart, variende priser og standard her også, 2-3 km gangavstand blir det fort hit også.

- Leangen, fint for deg som liker Trav, IKEA og litt trafikkstøy, ellers greit strøk

- Dragvoll, fint du går på NTNU på dragvoll ellers skal være glad å gå eller sykle, brukbart prisnivå

- Stokkanhaugen, nært ntnu på dragvoll ellers laaangt unna det meste..

 

Finnes også god del andre områder da, bare spør... vet det meste som er verdt og vite om Trondheim..

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Glem ikke de glimrende SiT-hyblene på Nedre Singsakerslette. Litt små og upersonlige, ja, men de har byens absolutt beste location. Og en venteliste lengere enn et vondt år :(

Ellers, for private hybler, Singsaker, Lerkendal, Rosenborg, Møllenberg, Bakklandet, Midtbyen eller Solsiden er steder det er verd å lete litt etter hybler. Det er såååå digg å slippe å gå langt hjem fra Gløs, Samfundet eller byen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...