Gå til innhold

Den store NTNU-tråden


gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elektronikk. Jeg skal herved slutte med ex.phil.forelesninger. Var på ett av seminarene - det var LANGT mer lærerikt enn alle forelesningene til sammen!

Seminar? Har vi på kyb. også sånn seminar eller? Hva går et seminar ut på? Er det en beskjed jeg ikke har fått med meg siden jeg ikke har møtt opp de siste ex.phil. forelesningene?

Lenke til kommentar
Hmm, EMIL er fortsatt den injeforeningen med flest fester... og de har fortsatt kulest opptreden ved presentasjon av arrangement (kommer inn i dresser til turbonegermusikk)... og vi skal FORTSATT vinne badekarkonkurransen (selv om det nå er fullt av sement)..

Emil.... MWUAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHHHAAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA...

Lenke til kommentar
AuditorieØVING er det, ikke prøve. Og jeg var der! Kom meg da opp, selv om det var hardt! Phaestum var dritfett :)

Auditorieøvinger er jo i praksis åpen-bok prøve da ;) Får jo godkjent/ikke-godkjent på de så de blir evaluert.

 

Akkurat som at det ikke heter "klasse" men "årskull".

Ikke "klasserom", men "forelesningssal".

Ikke "lærer", men "foreleser". (evt. fabeldiur)

Ikke "skole", men "universitet".

 

:)

Lenke til kommentar
AuditorieØVING er det, ikke prøve. Og jeg var der! Kom meg da opp, selv om det var hardt! Phaestum var dritfett :)

Auditorieøvinger er jo i praksis åpen-bok prøve da ;) Får jo godkjent/ikke-godkjent på de så de blir evaluert.

 

Akkurat som at det ikke heter "klasse" men "årskull".

Ikke "klasserom", men "forelesningssal".

Ikke "lærer", men "foreleser". (evt. fabeldiur)

Ikke "skole", men "universitet".

 

:)

Akkurat det der med Elev vs Student, skole vs universitet, det er nok noe å ta med seg og ha i bakhodet... omtrent alle studentene kaller det skole..

Og det er det mange av de gamle herrer som irriterer seg grensesløst over ;-)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

*vekke til live igjen*

 

Jeg har tenkt å starte på NTNU til våren, men jeg er veldig usikker på hvilken linje jeg skal velge. Jeg skal definitivt velge en siv.ing.-linje, og har nå kommet frem til noen mer eller mindre aktuelle kandidater: (alfabetisk rekkefølge etter samordnaopptak.no)

 

Datateknikk

Elektronikk

Industriell design (OK, jeg har egentlig for få poeng)

Ingeniørvitenskap og IKT

Kommuikasjonsteknologi

Teknisk kybernetikk

 

Jeg lurte på om noen som har erfaring/kunnskap kunne si litt om hva man lærer på linjene og hva man som regel pleier å jobbe med etter fullført utdannelse.

 

Informasjonen fra NTNU er bare intetsigende markedsføringspropaganda for å rekruttere tvilere, jeg vil ha facts. ;)

 

Om noen har tips/råd/etc angående det å bo i Trondheim, så er jeg også veldig interessert.

 

EDIT: Denne tråden kunne godt ha vært sticky og flyttet til utdanningsforumet. *kontakte moderator*

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...