Gå til innhold

Den store NTNU-tråden


gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan vel skrive ned noen ting:

 

Utesteder

  • Rio (discotek/utested med 20års-grense - dresscode)
  • Tiger Tiger (samme som i oslo, ligner litt på Rio, bare større og bedre. 20år/dresscode)
  • Cafè 3B (Utested for de som ikke nødvendigvis er så glad i å danse. Alternativ musikk som rock/metal)
  • Mormors (ultimat vorspielplass i tr.heim, 29,- for pilsen. Trivelig atmosfære)
  • Samfundet (Studentenes arvesølv - konserter, disco, bar, you name it. 18/20 år avhengig av avdeling)
  • Blæst (konsertarena)

Steder hvor man kan "henge" :p

  • Marinen (grilling på marinen i sommersola er et must)
  • Festningen (samme som marinen)
  • Solsiden (kjøpesenter og utepils)
  • Nordre gate (Gågate/Byens møtested - en tur nedover her garanterer at du vil møte kjente.)

Kan komme med flere anbefalinger om dere leter etter noe spesifikt! :) Butikker, steder, kulturevenement o.l

Rio - Kjøttmarked for de unge - Små jenter og litt eldre (desperate?) gutter

Tiger Tiger - Kjøttmarked, basta...men.... så langt som kjøttmarked går.. så er det jo unektelig noe pent å se på da...

 

3B.. billig vil på tirsdager og torsdager (om jeg husker riktig? *hick*) eneste problemet er at de spiller så avsindig høyt at det er umulig å slå av en konversasjon med den meget søte blondinen ved siden av..... *skuffa*

 

Mormors er.. som navnet kankjse indikerer, trivelig!

 

Jeg finner det sørgelig at du glemte å påpeke Sesam burgeren (norges beste for de som ikke allerede visste det, dere finner det snart nok ut uansett ;-))

 

Grilling er kanskje ikke så hyperaktuellt i år.. tror det har vært en 3-4 dager med sol i sommer... (likblek og har en unnskyldning dere.. det er godt å være nerd i år... ) ;-)

 

Choco Boco er knall egentlig, trivelig kafè (kakao med kokos og vanilje anbefales, mulig det høres sykt ut, med det er KNALL!) De har gode brownies og..

 

Hvis Lånekassen er far med lommepenger, SiT er mor som tar seg av deg.. Så er samfundet uten tvil storebror/søster som tar deg med ut på byen for å ha det moro og skjenke deg sønder og sammen, bare pass på at du ikke er alene førstegangen du er der.. du VIL gå deg bort! ;-) Det bare er sånn...

 

 

mitt tips til dere.. hold utkikk etter psykologifester for årsenhet/bachelor studentene... der er det mye fint, jeg er psykologistudent, og når jeg kom inn på forelesningssalen første gangen var det rimelig hakaslepp... og vel, det er meget trivelig å være på psykologifester.. (bare spør gutta fra Maskin som har for uvane å crashe hver bidige psykologifest....) Psykologijenter matches KUN av noen ytterst få ind.øk'ere...

 

Utover det så vil jeg vel oppfordre dere til å engasjere dere i noe.. være det seg linjeforeninger, studentutvalg, fagutvalg, referansegrupper, velferdsting, samfundet, eller, det ultimate studentorgan, Studenttinget ;-)

Lenke til kommentar
3B.. billig vil på tirsdager og torsdager (om jeg husker riktig? *hick*) eneste problemet er at de spiller så avsindig høyt at det er umulig å slå av en konversasjon med den meget søte blondinen ved siden av..... *skuffa*

Tirsdager er det 100,- for vinflaska! Anbefales på det sterkeste, og jenteprosenten er rundt 70% :D

 

Skal du ha bord må du være der tidlig.

Lenke til kommentar
Jeg finner det sørgelig at du glemte å påpeke Sesam burgeren (norges beste for de som ikke allerede visste det, dere finner det snart nok ut uansett ;-))

Jeg beklager på det sterkeste. Herreminhatt, hvordan kunne jeg glemme Sesam? :S

Ja, Sesam ligger på samfundet og har norges desidert beste burger. Vet ikke hvor mange baconcheese jeg har presset i meg etter en lang natt ute på byen.

 

Som en kuriositet for alle CS-nerdene så kan jeg nevne at den ikke fullt så ukjente BSL jobber på O'Martins i byen. ;)

Lenke til kommentar
QUOTE (HalTan @ 23/07/2004 : 00:48)

Vi tar faen ikke den debatten her, men du slipper ikke unna med å kalle det å "snike" seg unna, og heller ikke å kalle 14 måneders arbeid for luselønn for "jobbing". Dust.

 

Selv om DU absolutt vil inn i krigsspeider'n, betyr ikke det at du trenger å kreve at alle andre skal dele ditt synspunkt. Respekter det. 

 

må bare si meg enig

 

blir jo frivillig å være i millitæret om noen år, så vi får se da hvor mange som gidder... 

 

 

Jeg skal si at jeg skal bruke de første 5-6 åra til utdanning....

Å etter det så håper jeg at jeg slipper...

Endret av murdoc
Lenke til kommentar

Jeg har nå en del alternativer til hvordan jeg skal slippe unna verneplikten på best mulig måte. Jeg kan nevne noen av dem:

 

Slippe pga allergi mot pollen, noen frukt og noen grønnsaker

Slippe pga dårlig fysisk form

Utsette verneplikten

Utsette verneplikten til de ikke gidder å kalle meg inn lenger

Gå siviltjeneste

 

Noen alternativer er helt klart mer foretrukket enn andre. Og om jeg f.eks går for siviltjenestealternativet, så er alle de andre alternativene ute av bildet.

 

Så det jeg lurer på, er: når i "opptaksprosedyren" til militæret kan jeg prøve å gå for de ulike alternativene? Altså, siden jeg har flere alternativer, hvordan kan jeg utnytte de uten at de utelukker hverandre?

 

Det hadde vært flott om noen skjønner hva jeg mener og svarer litt på det. :)

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Når jeg var på sesjon, slapp jeg unne verneplikten som følge av ryggproblemer og pollenallergi. Jeg hadde ikke med noe som beviste dette på noen måte, legen ba ikke om papir på dette eller noe... Hun gjorde heller ingen tester på meg, hun bare hørte det jeg fortalte henne. Greit for meg, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Jeg har nå en del alternativer til hvordan jeg skal slippe unna verneplikten på best mulig måte. Jeg kan nevne noen av dem:

 

Slippe pga allergi mot pollen, noen frukt og noen grønnsaker

Slippe pga dårlig fysisk form

Utsette verneplikten

Utsette verneplikten til de ikke gidder å kalle meg inn lenger

Gå siviltjeneste

 

Noen alternativer er helt klart mer foretrukket enn andre. Og om jeg f.eks går for siviltjenestealternativet, så er alle de andre alternativene ute av bildet.

 

Så det jeg lurer på, er: når i "opptaksprosedyren" til militæret kan jeg prøve å gå for de ulike alternativene? Altså, siden jeg har flere alternativer, hvordan kan jeg utnytte de uten at de utelukker hverandre?

 

Det hadde vært flott om noen skjønner hva jeg mener og svarer litt på det. :)

Blir en smule kvalm av slike som deg :sick: , men et godt råd for å feile sesjonen er å bomme på syns testen eller å røyle hasj eller noe sånt før du skal inn, da stryker du. Den erfaringe du får i militæret kan du ikke få noen andre plasser, tenk på det når du en gang kanskje kommer ut i arbeidslivet, når du sitter der som en karakterløs dust og blir overgått av de som har vært i militæret og fått litt livs og jobberfaring.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en del alternativer til hvordan jeg skal slippe unna verneplikten på best mulig måte. Jeg kan nevne noen av dem:

 

Slippe pga allergi mot pollen, noen frukt og noen grønnsaker

Slippe pga dårlig fysisk form

Utsette verneplikten

Utsette verneplikten til de ikke gidder å kalle meg inn lenger

Gå siviltjeneste

 

Noen alternativer er helt klart mer foretrukket enn andre. Og om jeg f.eks går for siviltjenestealternativet, så er alle de andre alternativene ute av bildet.

 

Så det jeg lurer på, er: når i "opptaksprosedyren" til militæret kan jeg prøve å gå for de ulike alternativene? Altså, siden jeg har flere alternativer, hvordan kan jeg utnytte de uten at de utelukker hverandre?

 

Det hadde vært flott om noen skjønner hva jeg mener og svarer litt på det. :)

Allergiene: På sesjon, og etter sesjon dersom de ikke hører på deg og du blir innkalt. I så fall ville jeg bevepnet meg med legeuttalelser, og hvis du må til spesialist, tar dette TID (jeg måtte la være å svare på innkallelsen min til en mnd etter fristen fordi jeg ventet på time hos spesialist. Fikk til og med purring fra Hæren).

Dårlig fysisk form: På sesjon, men dette går neppe. Du skal være i SÆRDELES dårlig fysisk form for at dette skal være et alternativ.

Utsette: På sesjon og etter sesjon. På sesjonen min ville de ikke høre på meg, og lot meg ikke utsette verneplikten til etter studiene. I brev med info jeg mottok senere, stod det også rødt-på-hvitt at det er poengløst å søke om utsettelse på grunnlag av studier. Jeg har imidlertid hørt rykter om at dette bare er skremsel fra Forsvarets side for å unngå at alle gjør det.

Utsette til de ikke gidder å kalle inn lenger: Det var Stortingets innstilling for et par år tilbake at de som har utsatt verneplikten generelt sett ikke skal kalles inn, og at heller 18/19-åringene skal prioriteres til å dekke bemanningsbehovet. Vet ikke om dette fungerer i praksis.

Siviltjeneste: Jaja, hvis du vil så. Personlig syns jeg et år i skogen slår et år i barnehage gjennom veggen. Skal man først sløse bort et år, kan man jo gjøre noe som kan bli littebittegran artig...

Lenke til kommentar
Blir en smule kvalm av slike som deg :sick: , men et godt råd for å feile sesjonen er å bomme på syns testen eller å røyle hasj eller noe sånt før du skal inn, da stryker du. Den erfaringe du får i militæret kan du ikke få noen andre plasser, tenk på det når du en gang kanskje kommer ut i arbeidslivet, når du sitter der som en karakterløs dust og blir overgått av de som har vært i militæret og fått litt livs og jobberfaring.

1) Du vet, folk flest gjennomgår noe som kalles en naturlig utvikling, der man utvikler en karakter.

2) Det finnes duster i verden, og militæret ordner sikkert opp i mange av dem. Folk flest, derimot, er ikke duster. Eller?

3) Hvilken erfaring snakker du om? Krigserfaringen? Arbeidserfaringen? Den sosiale erfaringen?

-Krigserfaringen får du nok ikke andre steder, nei, men folk flest trenger den aldri. Hvis Sverige angriper, skal du få lov å le best/sist.

-Arbeidserfaringen får man også gjennom... arbeid? Ja, det må være det.

-Den sosiale erfaringen skaffer man seg også i samfunnet ellers.

4) Du vet at en stor del (om ikke flesteparten) av de stabile demokratiene i verden i dag ikke lenger opererer med verneplikt? Det betyr at en enorm del (om ikke flesteparten) av menneskene i den demokratiske/frie verden i dag aldri avtjener militær tjeneste. De klarer seg fint.

5) Kvinner flest avtjener ikke verneplikt i Norge. Flesteparten "turn out all right", eller hur? Ser ikke noen tendenser til manglende sosial intelligens eller arbeidsinnsats hos kvinner i forhold til menn. Gjør du?

 

Etter ditt resonnement burde land som Storbritannia, Nederland, Canada og Frankrike (tilfeldig utvalgte land) bestå for det meste av "karakterløse duster". Alvorlig talt...

 

Furthermore: Ikke gjør noe ulovlig på sesjon. For det første er det moralsk forkastelig, og for det andre skal militæret rapportere alt slikt til sivile myndigheter.

 

Edit: Sjekket opp dette med andre land og verneplikt. http://www.nationmaster.com/encyclopedia/conscription gir masse nyttig info. Det samme gjør http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1414033.stm .

 

Edit 2: Nå skal det sies at jeg ikke har noe imot det militære eller folk som har lyst til å avtjene verneplikt eller tjenestegjøre på andre måter. Folk må da få gjøre som de vil. Jeg reagerer imidlertid kraftig på slike uttalelser som "teknikeren" kommer med.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Takk gspr.

 

Har en fin strategi nå:

 

Møte på sesjon, utføre fysiske og psykiske tester på en helt ærlig og oppriktig måte. Under samtalen med legen skal jeg tydelig informere om mine holdninger til militæret. Disse holdningene går generelt ut over frarøvelsen av friheten min. Basicly: Holger er sinna, og Holger is out to get the army. Etterfulgt av ville fakter med hendene, appeller mot alt som rimer av militære autoriteter og et inntrykk av at Holger i militæret vil skape ville furorer.

 

Om jeg allikevel ikke blir fritatt, så skal jeg bitche med allergiene mine etc. og søke om fritak. Om jeg så blir innkalt til førstegangstjeneste skal jeg bitche MAX, og søke om utsettelse.

 

I aller verste fall, så søker jeg om siviltjeneste. Mens søknaden behandles må jeg allikevel i militæret. Men dette er bare maks i 2-3 uker eller noe (har lest dette på sidene deres). I militæret morer jeg meg med å slå systemet og autoritetene på ulike måter.

 

Når det gjelder militæret kontra siviltjeneste, så kan jeg absolutt ikke si at å sove i brakker med en drøss menneskeaper, vaske, stå opp tidlig og bli herset av offiserer er så meget attraktivt.

 

Freedom.jpg

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
1) Du vet, folk flest gjennomgår noe som kalles en naturlig utvikling, der man utvikler en karakter.

Selvsagt har du rett i dette men i militæret får du det på en bedre måt en bare ved å gå sivil tjeneste å trø, da må man jobbe i barnhager eller blir satt til lite spennende, lite motiverende og lite givende jobber. I førstegangs tjenesten kan du få det ganske så fint og motiverende og givende arbeid.

2) Det finnes duster i verden, og militæret ordner sikkert opp i mange av dem. Folk flest, derimot, er ikke duster. Eller?

Det er mange duster og de som vil skulke seg unna militæret er etter min mening duster, respekter min mening og ha selvsagt din mening.

)

Hvilken erfaring snakker du om? Krigserfaringen? Arbeidserfaringen? Den sosiale erfaringen?

-Krigserfaringen får du nok ikke andre steder, nei, men folk flest trenger den aldri. Hvis Sverige angriper, skal du få lov å le best/sist.

-Arbeidserfaringen får man også gjennom... arbeid? Ja, det må være det.

-Den sosiale erfaringen skaffer man seg også i samfunnet ellers.

Snakker ikke om noe så fjernt som krigserfaring da :ermm: Arbeidserfaring får du som sagt i anet arbeid også men når jeg ser mine venner så har de som har avtjent førstegangs tjeneste bedre arbeidsmoral og er mere selvstendige enn de som ikke avtjente. Den sosial erfaringe du får er av typen du ikke får eller i samfunnet, tenker da på sammarbeid og felleskaps følelse

4) Du vet at en stor del (om ikke flesteparten) av de stabile demokratiene i verden i dag ikke lenger opererer med verneplikt? Det betyr at en enorm del (om ikke flesteparten) av menneskene i den demokratiske/frie verden i dag aldri avtjener militær tjeneste. De klarer seg fint.

Se hvordan det er med arbeidsledighet, sykdommer, uføre og kriminelle i disse landene. Der er det mang som ikke klarer seg så bra og burde ha fått litt disiplin.

5) Kvinner flest avtjener ikke verneplikt i Norge. Flesteparten "turn out all right", eller hur? Ser ikke noen tendenser til manglende sosial intelligens eller arbeidsinnsats hos kvinner i forhold til menn. Gjør du?

Kvinner er som kjent ike helt som menn, dette resulterer i at de ikke avtjener og det skulle de selvsagt på lik linje med menn gjort. De kvinnene jeg kjenner som har gjennomført/avtjent er mere stabile, besviste på seg selv og sine mål enn sine medsøstre som ikke avtjener! Jeg mener ikke med dette at kvinner ikke gjør en god insatts i arbeids livet eller på det sosiale plan, bare at de ligger enkelte ganger litt tilbake for de som faktisl har avtjent.

Etter ditt resonnement burde land som Storbritannia, Nederland, Canada og Frankrike (tilfeldig utvalgte land) bestå for det meste av "karakterløse duster". Alvorlig talt...

Og i disse landene så finner du en enorm mengde hooligans og andre begredelig skapninger, % vis så er det flere "slasker" i disse landen enn i de land med tvungen førstegangs tjeneste. Førstegangs tjenesten er med på å forme folk på en positiv måte ingen tvil om dette.

Edit 2: Nå skal det sies at jeg ikke har noe imot det militære eller folk som har lyst til å avtjene verneplikt eller tjenestegjøre på andre måter. Folk må da få gjøre som de vil. Jeg reagerer imidlertid kraftig på slike uttalelser som "teknikeren" kommer med.

Og hva er galt med å komme med mine meninger om jeg tørr spørre?

 

HolgerLudvigsen:

Når det gjelder militæret kontra siviltjeneste, så kan jeg absolutt ikke si at å sove i brakker med en drøss menneskeaper, vaske, stå opp tidlig og bli herset av offiserer er så meget attraktivt.
Menneskeaper? så du ser ned på de som er i millitæret? Håper du havner på skjold! Makan
Lenke til kommentar
Menneskeaper? så du ser ned på de som er i millitæret? Håper du havner på skjold! Makan

Jeg kan skjønne at du misforsto. Det jeg mente, var at det finnes utrolig mange menneskeaper (metafor) blant folk. Poenget mitt var at jeg vil ikke tilbringe tid med diverse menneskelig søppel som sikkert finnes i militæret.

Lenke til kommentar
Menneskeaper? så du ser ned på de som er i millitæret? Håper du havner på skjold! Makan

Jeg kan skjønne at du misforsto. Det jeg mente, var at det finnes utrolig mange menneskeaper (metafor) blant folk. Poenget mitt var at jeg vil ikke tilbringe tid med diverse menneskelig søppel som sikkert finnes i militæret.

Vil du definere menneskelig søppel?

For meg virker det som om du tror du er mye bedre enn de fleste andre osv. Håper jeg tar feil nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...