Gå til innhold

Den store NTNU-tråden


gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og i disse landene så finner du en enorm mengde hooligans og andre begredelig skapninger, % vis så er det flere "slasker" i disse landen enn i de land med tvungen førstegangs tjeneste. Førstegangs tjenesten er med på å forme folk på en positiv måte ingen tvil om dette.

Før vi legger dette temaet bak oss og går on-topic igjen, må jeg bare si: Dette er en så utrolig typisk norsk grilldress-på-vei-over-Svinesund-kommentar som det går an! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noe om hvilket av siv.ing-studiene som er tyngst, men jeg regner med at det for de fleste av oss er subjektivt. Har du veldig interesse for emnene som blir tatt opp på tek.kyb. er nok det lettere for deg enn f.eks. mat.fys... Slik trur jeg det blir vanskelig å sette opp klart hvilket av siv.ing.-studiene som er tyngst

Lenke til kommentar

Pion: Den der funker ikke alltid så bra ;)

En jeg har gått i klasse med i 6 år nå er fantastisk flink i matte. Dvs., fra førsteklasse på videregående ble han fast gjest på Universitetet i Bergen sitt bibliotek, og lånte mattebøker derfra.

Han har likevel ikke det helt store snittet (andre fag trekker ham kraftig ned), og det kan hende det finnes mattestudier han ikke kan komme inn på. Han hadde nok likevel klart studiet LANGT bedre enn meg og mine mange poeng.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg ser egentlig ikke på poenggrenser som et mål på hvor tungt et fag er. Sett at et fag er svært enkelt, morsomt, gir garantert gode/lønnsomme jobber og har et begrenset antall plasser - vil dere ikke tro at det faget vil få et skyhøyt snitt?

 

Når noen spør hva jeg skal gå, har jeg problemer med å forklare hva tek. kyb. er... Noen som kan forsøke å gi en forklaring?

Lenke til kommentar
Når noen spør hva jeg skal gå, har jeg problemer med å forklare hva tek. kyb. er... Noen som kan forsøke å gi en forklaring?

Vel, slik som jeg har oppfattet det, så går det ut på å fjernstyre og automatisere maskiner og systemer.

 

Ellers kan du si at det handler om roboter og sånn, det høres kult ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg trodde de valgte å droppe master of science til fordel for mer spesifikke titler?

 

Men ikke sikker, skal prøve å huske å sjekke det til uken...

I velkomstbrevet fra "Sanctus Omega Broderskap" står det iallefall "Som 'Master of Technology' eller sivilingeniørstudent på Elektronikk eller Teknisk Kybernetikkstudiet, ønsker vi deg velkommen [bla bla bla...]"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...