Gå til innhold

Doom3 lar overklokkerne svi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen liste opp titler framover som vil bruker HL2 motoren, og titler som vil bruke D3 motoren?

Da blir det lettere for folk å velge kort vettu! Jeg for min del angrer ikke et sekund på mitt valg, da jeg er HL2 frelst! :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jimramse: Og igjen, vil mange spill bruke HL2 motoren, og da vil kanskje X800 være raskere.

Det er sant. Men Doom3 er endel tyngre å drive. Jeg vil heller ha 70FPS i Doom3 med Nvidia kort, enn 40FPS med ATi kort. Om jeg har 100FPS i HL2 med Nvidia kort istedet for 130FPS med ATi har ikke så mye å si liksom. Er du ikke enig?

Skrevet
Jimramse: Og igjen, vil mange spill bruke HL2 motoren, og da vil kanskje X800 være raskere.

Det er sant. Men Doom3 er endel tyngre å drive. Jeg vil heller ha 70FPS i Doom3 med Nvidia kort, enn 40FPS med ATi kort. Om jeg har 100FPS i HL2 med Nvidia kort istedet for 130FPS med ATi har ikke så mye å si liksom. Er du ikke enig?

Men X800 kort kommer jo til å drive Doom 3 med alle instillinger på fullt 1280/1024 med litt aa/af på i akseptabel fps da!

Skrevet

Ingen kommer til å angre uansett. Og har du det X800 eller 6800 kort kommer man jo uansett ikke til å slite med disse motorene uansett! Det som er poenget. Begge valgene er veldig gode og den ene utklasser ikke den andre i så stor grad at den ene er mer verdt den andre.

Alt kommer ann på hva man ønsker og hva man har hatt før. Siden jeg har vært så fornøyd med mitt 9700 Pro kort, syntes jeg det var et naturlig valg å gå over til X800XT-PE. Andre som har hatt Nvidia og vært fornøyd med det vil selvfølgelig velge 6800 kort.

Begge er utrolig bra, og ingen vits i å prøve utrope en vinner engang. Har man ett av disse korta vil man kunne spille HL2 og D3 med super bildekvalitet og alle effekter på, både nå og i fremtiden.

Skrevet

Veldig tynt å komme med at ATI vil gi ut nye drivere som vil gi dem MYE bedre ytelse nå, det er vel ikke noe sjokk at Doom 3 kommer ut om noen uker, om ikke ATI har bodd under en sten de siste 5 årene. OpenGL har alltid vært en svakhet for ATI, noe de kanskje ikke trodde ville være et så stort problem som det faktisk er, at de kunne kjøre Doom 3 etc flott med deres arkitektur og drivere, men nei slik er det ikke ;)

Tror ikke nvidia vil ha noe spesielt dårligere ytelse i HL2, men ATI vil ha mye bedre ytelse enn det de har i Doom 3. Med den informasjonen vi har i dag, betyr det at nvidia er det beste kjøpet om man vil ha et kort som yter bra på begge steder. Source og Doom3 engine vil tross alt bli brukt en hel del spill...

Skrevet
Personelig ser jeg på slike uttalelser som det nvidia kommer med ang 800xt som et desperat forsøk på å sverte en seriøs konkurent som har tatt fra dem ytelsestronen.

Så du mener X800XT har tatt ifra Nvidia tronen? Er ikke helt enig der Snekker'en. Kortene er tett på like gode, det er jeg enig i, men hvem er mest fremtidsrettet? Nvidia sitt. Akkurat nå er det hipp som happ. 6800 er raskere enn X800 i Doom3. Så får vi vente å se hvordan det går i de neste nye spillene som kommer. Skal bli morro å få noen offisielle HL2 å Stalker Benchmark's etterhvert.

PS. Husk at det er MANGE spill som kommer til å bli basert på Doom3 motoren, å da vil 6800 kortene være sterkere.

Når jeg snakket om ytelsestronen så tenkte jeg på kortene før 6800 og 800 serien , det er vel liten tvil om at det da var 9800 XT som var det dominerende .

6800 og 800 serien er vel tilnærmet like og skal du kun spille Doom 3 så er det nok 6800 som kommer best ut men skal du bruke den til andre ting også så er det i mange tilfeller 800 serien som er best , så her er det snakk om bruk , det er vel få som kjøper dette til kun et spill .

Personelig har jeg tenkt å prøve begge , nemmelig 800 XT (PE) og 6800 Ultra.

Skrevet
Med den informasjonen vi har i dag, betyr det at nvidia er det beste kjøpet om man vil ha et kort som yter bra på begge steder.

Betyr det det? Åja..

Nei, da er det jo ikke vits i å diskutere dette emnet lenger da, siden nvidia er best. Godt det endelig kom frem.

Skrevet
Med den informasjonen vi har i dag, betyr det at nvidia er det beste kjøpet om man vil ha et kort som yter bra på begge steder.

Betyr det det? Åja..

Nei, da er det jo ikke vits i å diskutere dette emnet lenger da, siden nvidia er best. Godt det endelig kom frem.

Tja du mener det og dermed er diskusjonen avsluttet??

Merkelig at flere nettsteder da holder en knapp på 800XT i sin toyalvurdering :hmm:

Skrevet

Når jeg snakket om ytelsestronen så tenkte jeg på kortene før 6800 og 800 serien , det er vel liten tvil om at det da var 9800 XT som var det dominerende .

6800 og 800 serien er vel tilnærmet like og skal du kun spille Doom 3 så er det nok 6800 som kommer best ut men skal du bruke den til andre ting også så er det i mange tilfeller 800 serien som er best , så her er det snakk om bruk , det er vel få som kjøper dette til kun et spill .

Enig at 9700/9800 serien til ATi var Nvidia overlegen.

Har prøvd ett X800XT, så nå skal jeg teste 6800. Skal hente det på posten etterpå. Å til dere som sier at Nvidia er bedre enn ATi å mottsatt. Alt til sitt bruk sier jeg. Enig i det de litt "oppegående" sier. Begge kort vil funke bra på alt av spill. Ati vil kanskje være litt bedre på noen ting, å Nvidia på andre :yes:

Skrevet

Enig at 9700/9800 serien til ATi var Nvidia overlegen.

Har prøvd ett X800XT, så nå skal jeg teste 6800. Skal hente det på posten etterpå. Å til dere som sier at Nvidia er bedre enn ATi å mottsatt. Alt til sitt bruk sier jeg. Enig i det de litt "oppegående" sier. Begge kort vil funke bra på alt av spill. Ati vil kanskje være litt bedre på noen ting, å Nvidia på andre :yes:

Jepp der er vi enige, hiv gjern ut erfaringer med det nye kortet kontra 800 kortet du hadde .

Fint å få tilbakemeldinger på slikt .

Skrevet
Dessverre er ikke resten av pakka klar for noe 1600x1200 i D3  :roll:

Tviler på at det er mulig å spille D3 med brukbar FPS i 1600*1200 med dagens topphardwardware :(

skulle nok ikke by på noen problemer det....

Vi får vente og se når du får satt sammen den nye maskina di ;)

Vil nødig være bare negativ, men 1600*1200 og mer enn 50 FPS konstant tror jeg vil bli hardt, selv for din kraftpakke.

Skrevet

Dere får si hva dere vil, men anser det som lettere patetisk å påstå at ikke Nvidia har overtaket på Ati om dagen. Alle tester jeg har lest bekrefter det samme: Nvidia er overlegen på OpenGL, men noen lunde likestilt på DX9. For å ta et ikke helt vilkårlig eksempel: http://www.ixbt-labs.com/articles2/digest3...2-wxp-1280.html

Det virker som om mange her er allergiske for sannheten, som om det var farlig å si ting slik det er. Jeg har ingen interesse av at det er på den ene eller den andre måten. Det bare er slik.

:huh:

Skrevet
Dere får si hva dere vil, men anser det som lettere patetisk å påstå at ikke Nvidia har overtaket på Ati om dagen. Alle tester jeg har lest bekrefter det samme: Nvidia er overlegen på OpenGL, men noen lunde likestilt på DX9. For å ta et ikke helt vilkårlig eksempel: http://www.ixbt-labs.com/articles2/digest3...2-wxp-1280.html

Det virker som om mange her er allergiske for sannheten, som om det var farlig å si ting slik det er. Jeg har ingen interesse av at det er på den ene eller den andre måten. Det bare er slik.

:huh:

:D

Skrevet
Det virker som om mange her er allergiske for sannheten, som om det var farlig å si ting slik det er.

Åj.. En test av _beta_ ( fra ifjor ? ) hl2, med en P4 3.2 og en AMD 64 3200 i 1280x1024. Vi får heller vente å se når fullversjonen kommer og med noen reale tester.

Skrevet (endret)

arg! no ble eg usikker på hva eg skal kjøpe...hadde jo bestillt ett x800pro(må vente noen uker på det :( ) men 6800 ultra virka jo spennede.

Endret av Fuel
Skrevet (endret)

"We want to start out with our high end system that was supplied by Dell. It utilized a 3.6GHz Pentium 4 processor and 4GB of 533MHz DDR2 Ram on an Intel i925X motherboard. The video cards used of course were all PCI-Express interface video cards all with 256MB of video Ram. NVIDIA's v61.76 driver and ATI's v8.05 driver was used for testing."

men det er vel få her som har SÅ bra cpu, så mye ram og så bra skjermkort som dem tester der..må nok trekke fra en del fps for å få min ytelse, jeg som har AMD 1800+ og GF4Ti4600 og 512MB DDR PC2100 får vel ikke store ytelsen... må nok spille i 1024 på medium el no... snufs :cry:

Endret av 2mass
Skrevet

Betyr det det? Åja..

Kom bare med en påstand, tallene fra Doom 3 benchmarken sier sitt. Nvidia er best der, om man ikke kommer med den universale "FPS er ikke alt"...

I og med at jeg kom med en påstand så er det opp til deg å "motbevise" den påstanden, etter siste sjekk er det slik en diskusjon foregår...

Jeg vil gjerne heller ha en x800 fordi det vil være mindre støy og ta mindre plass, men jeg vil ikke kjøpe et kort som ikke gir "best" ytelse i doom 3, når det er spillet jeg sikkert kommer til å leve for de neste årene.

Skrevet

Jeg må si jeg var overasket over forskjellen mellom XT PE og Ultra i testen. Hadde ikke sett for meg at avstanden skulle bli så stor.

Akkurat nå virker det som Nvidia har overtaket.

Jeg skal bytte innmat før spillet kommer, og planen var å kjøpe x800pro og flashe til XT PE, men nå er jeg blitt litt i tvil, og lurer heller på om jeg skal kjøpe et FX6800 ultra golden sampel, blir jo en del dyrere da, noen forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...