Gå til innhold

Lian Li 3077 + vannkjøling - 800*600 bilder!


Anbefalte innlegg

Vel, det er en stund siden jeg putta vannkjøling inn i mitt nye Lian Li 3077B kabinett, men har hatt problemer med ISDN boks, så har ikke fått lastet opp bilder før nå. Lian Li 3077 er det miste kabinettet til Lian Li som de selger på microplex.

 

Her ser dere bilder :D

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

Jeg kan addere at skjermkortet veide 550gram, etter at blokk og ramkjølere var satt på!

4.jpg

 

5.jpg

 

Tanken lyser UV-blått, men blitz tok det vekk :p

6.jpg

 

7.jpg

 

 

Kommer sikkert til å få spørsmål om hva slags vannkjøling, så jeg freser det opp her;

 

Pumpe:

AC Aquastream

 

Tank:

AC Aquatube

 

Blokker:

AC Cuplex CPU

AC Twinplex NB

AC Twinplex GPU

(Alle i kobber)

 

Radiator

"Glacial" 120mm radiator. Altså den billigste på microplex.

 

"Tilbehør":

Ca 1,5m AC P&C slange

6 rette- og 6 vinkel-P&C hurtigkoblinger

AC bracket for pumpe og tank

UV-ledlys for tanken.

120mm Mist vifte.

Sterilt vann fra apotek (unødvendig og svindyrt. Morra mi som kjøpte, og da blir det sånn)

AC-fluid, korrosjonsbeskyttelse

AC UV-tilsetning, "ClearBlue"

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takktakk. Du forstod det sikkert, men det er jo mens jeg putter ting inn, så rydding skjer etterpå. EDITer første post og legger til et bilde til om hvordan det ser ut inni nå. Så lite som kabinettet er, er det neimen ikke lett å rydde.

 

For å få på plass radiatoren måtte jeg bøye samtilige pinner der du fester HDD LED, PWR ON, osv. Så de ligger langs med HK :p

Lenke til kommentar

Hehe :D

 

Tror ikke jeg gidder å pusse og lakke. Liker slik den ser ut nå.

 

 

Specs og temps:

Radiator (som er viktigst i vannkjøling), er en billig 120mm raddis, som nevt over. Den er plassert mellom 5-8mm over bakken. Luft blir sugd utenfra og inn gjennom støvfilter og radiator, av en svært saktegående MIST-vifte.

 

P4 2,4@2,8 - Load: 42C

Radeon 9600XT optimal clock - Load: 48C

 

Jeg er selv godt fornøyd med temperatur, og ikke minst støy!

Lenke til kommentar
Hehe :D

 

Tror ikke jeg gidder å pusse og lakke. Liker slik den ser ut nå.

 

 

Specs og temps:

Radiator (som er viktigst i vannkjøling), er en billig 120mm raddis, som nevt over. Den er plassert mellom 5-8mm over bakken. Luft blir sugd utenfra og inn gjennom støvfilter og radiator, av en svært saktegående MIST-vifte.

 

P4 2,4@2,8 - Load: 42C

Radeon 9600XT optimal clock - Load: 48C

 

Jeg er selv godt fornøyd med temperatur, og ikke minst støy!

Helt kurrante temperaturer. :) Men du kunne kanskje hatt en større radiator?

 

LianLi... sikle...

Lenke til kommentar

ser bra ut dette! ;)

tror det lønner seg å sette på støvfilter på den vifta som sitter under som blåser på radiatoren.

 

De gigantiske kjølerene på skjermkortet : er det noen merkbar forskjell på kortet etter du satte dem på utenom vekten da :p

 

Kommer det noen mod på chassiet eller?

 

 

Mvh

KFB

Lenke til kommentar

>>Satrucci_<< Vel, kunne fint klart meg med billigere vann da. Synes 80kr litern er litt mye doh.

 

 

>>tonna<< Nei, det er ikke heftige disker. Uansett tåler disker en god del varme.

 

 

>>razer<< Det er en 80mm vifte forran med støvfilter, ja, men den blåser ikke. Har kun PSU og Raddisvifte på.

 

 

>>xceter<< Takk takk! :D Vel, som jeg nevte tidligere oppe, har jeg støvfilter. Det er ikke med på bildet, og det er vel kanskje derfor du nevner det.

Mod: Nei. Jeg følte verdien halvere seg og litt til, når jeg satte i stikksaga og lagde radiatorhullet.

Skjermkort: Vel, jeg kan ikke bruke kortet uten ramkjølerne, så jeg vil nå si at det er forskjell, ja.

Lenke til kommentar

>>razer<< Vel, klar over det. Som sagt, jeg sendte morra mi ned på apoteket for å få _destilert_ vann. De hadde ikke tid til å lage, men hun kunne få sterilisert vann som man bruker til medisinske formål. Kostet endel mer enn vanlig destilert.

 

 

>>Howiie<< Vel, kabinettet koster vel 1200kr, strømforsyning 400kr og vannkjøling 1400kr -> = 3000kr

 

Jeg var vanvittig heldig med vannkjølinga. Jeg surfet rundt på finn.no og så noen solgte nytt og ubrukt vannkjøling til 1500. Jeg sendte en mail og skrev at jeg ville gi 1000kr, i tilfelle han ikke fikk solgt det til sin pris. Dagen etter ringer han og spør om jeg virkelig var interessert for 1000kr. Selvsagt var jeg det, og så sier jeg: "1000kr, og du betaler frakt og oppkrav". Dermed fikk jeg ruklet for 850kr. Det var komplett uten radiator og korr.besk.

Med tanke på at pumpa, alene, koster 850kr, var jeg _svært_ fornøyd!

Vannkjølinga hadde en verdi på i overkant av 3000kr, om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...