Gå til innhold

Grei plassering av sub?


Anbefalte innlegg

Lurer på hva kyndige lydfolk mener om plasseringa mi av subbern. Det luftehølet på sia får pusta fint så vidt jeg kan forstå, og elementet har greit med plass foran seg..

 

er egentlig bare om subbern får utnytta potensialet sitt jeg lurer på..

 

pc_sub.jpg.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Få DU plass her :roll:

 

I et så lite rom spiller det liten rolle hvor den står. Den ser bra ut slik ja.

Hehe.. det du ser der er bare 1/10 av hele rommet da.. har datan ved siden av senga inni en krok. Er ikke så lange kabler til lyd-anlegget serru.

Lenke til kommentar

Slik finner man den beste plasseringen for en sub generelt:

 

Sett subben der du skal sitte.

Beveg deg rundt i rommet mens den spiller, og merk deg hvor du er når du liker lyden best.

Der er den beste plasseringen for subben.

 

Er lyden mye bedre der enn der den er nå, kjøp lenger kabler :p

Lenke til kommentar
Slik finner man den beste plasseringen for en sub generelt:

 

Sett subben der du skal sitte.

Beveg deg rundt i rommet mens den spiller, og merk deg hvor du er når du liker lyden best.

Der er den beste plasseringen for subben.

 

Er lyden mye bedre der enn der den er nå, kjøp lenger kabler :p

Enig med deg...

Til trådstarter: Tøff PC du har.

Lenke til kommentar
"#¤%"¤#!!

PCen klikka! Restarta helt på egen hånd!! Har aldri skjedd før.

 

Kan det være pga magneten i  søbbern? Synes det høres rart ut jeg men..

:dontgetit:

lol... det har nok mye med saken å gjøre ja

 

før brukte de store magneter for å tømme kassetter/hdd er for data i nrk :p

 

den plasseringen suben har så nær kabinettet er virkelig ikke sunt.

 

mest trolig har rambrikkene dine tatt kvelden (med mindre de er magnetisk skjermet=) noe som mine geil brikker er :thumbup: )

 

eller kan det også være hdden din som griner i smerte for å holde polene på harddisken riktig, for ikke å snakke om lesearmen som sikkert er i metall :!:

Endret av svennand
Lenke til kommentar

hva med å sjekke opp litt før dere maser om at harddisker blir ødelagt av vanlige magneter?

 

VI AVLIVER MYTER

 

De eneste magnetene som er kraftige nok til å dra dataene fra en harddisk-plate er avmagnetiseringsutstyr som militære bruker for å slette hvert eneste bit.

 

at den suben's magnet har noe med saken å gjøre er jo bare bull. hallo, vi snakker windows her.(mest sannsynlig) rekk opp hånden den som aldri har hatt en uventet restart.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
hva med å sjekke opp litt før dere maser om at harddisker blir ødelagt av vanlige magneter?

 

VI AVLIVER MYTER

 

De eneste magnetene som er kraftige nok til å dra dataene fra en harddisk-plate er avmagnetiseringsutstyr som militære bruker for å slette hvert eneste bit.

 

at den suben's magnet har noe med saken å gjøre er jo bare bull. hallo, vi snakker windows her.(mest sannsynlig) rekk opp hånden den som aldri har hatt en uventet restart.

Det samme gjelder for harddisker. De eneste magnetene som er kraftige nok til å dra dataene fra en harddisk-plate er avmagnetiseringsutstyr som militære bruker for å slette hvert eneste bit. «I den virkelige verden mister ikke folk data på grunn av magneter», sier Bill Rudock som er teknisk ingeniør hos harddiskleverandøren Seagate. «I hver eneste harddisk er det også en svær magnet som svinger hodene».

Hahaha!! Tror jeg lar subben stå nøyaktig der den står jeg. Kanskje flytte den helt inntil PCen bare :!:

 

takker, Dimensionx :thumbup:

Lenke til kommentar
hva med å sjekke opp litt før dere maser om at harddisker blir ødelagt av vanlige magneter?

 

VI AVLIVER MYTER

 

De eneste magnetene som er kraftige nok til å dra dataene fra en harddisk-plate er avmagnetiseringsutstyr som militære bruker for å slette hvert eneste bit.

 

at den suben's magnet har noe med saken å gjøre er jo bare bull. hallo, vi snakker windows her.(mest sannsynlig) rekk opp hånden den som aldri har hatt en uventet restart.

This iz bull.

 

En jeg vet om skulle plassere en iPod i bilen, og etter mye om og men fant han ut at en blokk holder med magnet var tingen, iPod n levde ca 10 minutter før den døde med en stygg ulyd.

 

Det er ikke bare dataene som kan bli skadet på selve plata, en kraftig magnet kan føkke opp hele drivverket da selve "armen" i en HD er utrolig lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...