Gå til innhold

17" Lcd til under 3000?


Woilef

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på jakt etter en lcd skjerm for tiden da jeg for øyeblikket sitter på en eldgammel 15" Phillips CRT fra sikkert 1990. Lommeboken er dog ikke så tykk jeg regnet med så jeg har et budsjett på ca 3000 +/- noen hundrelapper...

 

Er det mulig og få noe brukbart til denne prisen? Verdsetter ikke DVI så veldig høyt og det er det vel heller ingen mulighet for i denne prisklassen, det jeg dog syntes er litt viktig er responstiden, hvis jeg skal dele opp tiden jeg bruker skjermen vil jeg si noe ca slik: 40% spill/ 40% desktop/ 20% annet...

 

 

Hadde satt stor pris på om Øivind Dahle eller noen andre fra lcd teamet her på siden hadde giddet og legge inn et svar, og ellers også alle andre med tips og meninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så forresten ukens tilbud på komplett, men ble litt skeptisk til innsynsvinkelen... Er dette en god skjerm? BTW så hadde det vært fint om skjermen kunne blitt bestilt fra netshop da jeg bor i nærheten...

Endret av Woilef
Lenke til kommentar

Hehe ja vet komplett mpx osv ligger nærme men av en eller annen grunn lar ikke de deg hente varene hos dem... Enda et glimrende eksempel på netshops service...=)

 

 

Har kikket litt mer rundt og vurderer nå:

 

Benq Skjermen på komplett (ukens tilbud)

 

eller

 

E-Yama skjermen som ble testet her på hardware...

 

E-yama skjermen er jo noe dyre så det jeg da lurer på er om den kan forsvare sin pris i forhold til Benq skjermen på ytelse...

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Så forresten ukens tilbud på komplett, men ble litt skeptisk til innsynsvinkelen... Er dette en god skjerm? BTW så hadde det vært fint om skjermen kunne blitt bestilt fra netshop da jeg bor i nærheten...

Står det ikke på den skjermen at det er støtte opptil 16millioner farger? Er ikke dette utrolig lite? Trodde 32mill var standard jeg? Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

16 millioner farger er vel ganske standard? Dette er vel heller ikke det samme som 16bit... (16 og 32 bit er det jo svært synelig forskjell på)

 

Men uansett er det ingen som har noen anbefalinger eller tips om hva jeg bør kjøpe? Ble endel offtopic her...=)

Endret av Woilef
Lenke til kommentar

som enden sier: E-yamen er en bra skjerm.

 

Dag aka vammaveien testet jo denne her på hw, og han var imponert over bildekvaliteten på den.

 

svarte på ben-q'en i den andre tråden så jeg qouter meg selv:

 

QUOTE (SnowDOG_ @ 20/07/2004 : 18:00)

vurderer STERK på å skippe å kjøpe digicam og gå for denne skjermen.

 

*tenke så blodet renner*

 

Edit: Ka sier herr dahle til denne skjermen da? 

 

 

Hei sjef

 

 

Da sier jeg:

 

Min erfaring med BenQ er at det er en produsent som enten kan treffe innertier eller så bommer de litt.

 

Dette er nok en meget bra skjerm til spilling da det er en 17" skjerm med TN Panel.

 

Den er nok ikke like sterk som NEC, men det gjenspeiler seg i prisen.

 

Har man begrensende midler er dette en skjerm man sikkert blir forelsket i. og jeg tørr sette penger på at de som kjøper denne skjermen garantert blir fornøyd.

 

En bra skjerm for billig penge tror jeg. Lykke til med kjøpet snowdog, og velkommen til LCD verdenen 

 

 

 

Det er et vannskelig valg...

 

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger...

 

Skulle jeg ha kjøpt en av de hadde jeg nok valgt e-yamaen....

Lenke til kommentar

Har nå gått for en Eizo FlexScan L550K 17", til en hyggelig pris (3300) regner med at denne er bedre enn e-yamaen i og med at skjermen er dyrere og har bedre specs. Den har jo også DVI som jeg tar som et pluss... Justeringsmulighetene har jeg heller ingen problemer med...

 

Et lite off-topic spørsmål hvorfor er ingen sorte skjermer TCO 03 sertifisert? Kan umulig ha mye og si?

 

En annen ting; Hvilken kvalitetsforskjell, hvis noen har DVI fremfor D-Sub (sett bort i fra justeringsmuligheter osv...)

 

Må få satt meg litt inn i dette nuh ;)

Endret av Woilef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...