Gå til innhold

Sommerens Møkka spill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om Doom3 virkelig er profilert som et spill for voksne tror jeg nok det er 14-15 åringene som vil få størst glede av dette. For oss som har rundet 20 og vel så det blir detta rett og slett for dårlig.

Eh..tror ikke Doom 3 var lagd for 14-15 åringer :ermm:

Var da vitterlig ikke det han sa heller.

Lenke til kommentar
Er helt enig i at Doom3 var skuff.

 

Grafikkmessig er det et kvantesprang fremover, spillmessig er det et kvantesprang bakover. Greit at det er en remake altså men ærlig talt folkens, krever dere ikke litt mer av et spill enn å løpe rundt å plaffe ned monster mens dere leter etter nøkkel a som passer i dør a, deretter samme med nøkkel b til dør b osv osv i 20 timer. Og storyen er jo bare old news. Konseptet hadde sjarm i 92 men siden den gang har ihvertfall jeg begynt å forvente litt mer av fps sjangeren. Ta feks spill som System Shock 2, enda det er gammelt er det jo både skumlere og med langt bedre story enn Doom3. Deus Ex tok imo mye av det fra fra SS2 og utviklet det videre med litt en "litt ikke lineær" take på det m different endings etc, igjen fremskritt. Se på feks NOLF2, langt mer spillbart og en interessant og ikke minst morsom story. Se på Far Cry, innovativt med store flotte utendørsbrett, et friskt pust.

 

Selvfølgelig er dette bare min mening men det skal jo sies at eksemplene jeg nevnte på spill jeg syntes var gode ble spillt fra start til slutt og når slutten kom ville jeg ha mer. Doom er nå spillt i en 6-7 timer tenker jeg og det blir vel med det. Når begeistringen for grafikken gikk over så er det bare å innse at spillet er ikke all verden. Synes det er synd at spillanmeldere rundt omkring lar seg blende til de grader av grafikk og fancy eyecandy og gir et spill som Doom3 så gjennomgående gode kritikker. Dette oppmuntrer jo bare etter min mening trenden med at grafikk ruler gata og story etc kommer helt i bakleksa. Enden på visa er enda dårligere spill i butikkene. Når det er sagt synes jeg Gamer.nos anmeldelse er den beste jeg har kommet over på nettet og er vel enig i det meste som står der. Rent bortsett fra at 7.5 hadde vært riktigere score ;)

 

Selv om Doom3 virkelig er profilert som et spill for voksne tror jeg nok det er 14-15 åringene som vil få størst glede av dette. For oss som har rundet 20 og vel så det blir detta rett og slett for dårlig. Men som sagt, dette er jo bare min subjektive mening. Spill Doom3 til krampa tar dere de som vil :yes:

 

-kjetil

runna doom3 på marine.... skulle ønske jeg tok recruit så kunne jeg værtfall hatt d gøy med og kaste bort litt ammo. Jeg har aldri vært så skuffet over et spill i hele mitt liv! gikk fra über-Doom3fanboy til HL2/stalker-fanboy etter ca 5 timer, kompisen min har hatt d kjempegøy etter at jeg måtte innrømme til han at jeg ikke spilte doom3 lenger :thumbdown:

Lenke til kommentar

Men grafikk-/fysikkmotoren er der da i hvert fall, og den kommer sikkert til å lisensieres til X antall produsenter, så noe godt må komme ut av det hele.

 

Er det forresten noen som har hørt om Q4 skal bruke den ? Eller om det i det hele tatt skal lanseres ? Her er et klipp fra august 2001 (det er ikke snakk om til mac):

 

id Software announced two new titles are in the works, as well as the in-progress DOOM sequel. Longtime collaborator Raven Software will commence work on Quake 4 in the near future, while new company Nerve Software will work on an unnamed title focusing on "cooperative multiplayer."

 

Reports from the show on GameSpy, Shugashack and Blues indicate that Quake 4 will use the latest id technology (which means the DOOM 3 engine)

Lenke til kommentar
Hørte fysikkmotoren i Doom 3 ikke var noe særlig tess jeg..?  :hmm:

Den har vel blitt kritisert for at man ikke kan interagere så veldig med objekter, slik som det ser ut til at man kan i f.eks. HL2. Men selve fysikken, bevegelsene, støvet... genialt.

Doom 3

 

Synes Mario Kart:double dash var dårlig selv om dette er off topic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...