Gå til innhold

Skal kjøpe ny PC. Treng råd/svar


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc. Hovedsakelig kommer jeg til å bruke den til surfing, nedlossing, høre på musikk og se film/serier. Noe spilling blir det vel også, men det er ikke så viktig. Det jeg skal ha er: kabinett,hovedkort,ram,skjermkort,harddisk og prosessor.

Jeg satte sammen denne pc'n på psdata.no :

pd.jpg

Som dere sikkert skjønner er det år og dag siden sist jeg var oppdatert på det nyeste innen data og de forskjellige prisene.

Så....det jeg lurer på er om alt dette vil fungere fint sammen? Hvis ikke, fins det bedre alternativ i samme prisklasse? Er det noe som kan byttes ut mot noe bedre i samme prisklasse?

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat bestilt en lignende pc. jeg fikk råd om at et nforce2 hovedkort var bedre enn KT600

 

RAM-en kunne du tatt PC3200,400mhz i stedet for PC2700.

 

men husk å kjøp vifte til CPU ;)

 

edit: den vifta han anbefalte ville jeg ha gått for. bestilte den selv etter tips fra forumet

Endret av k-zen
Lenke til kommentar

Du burde nok ha ventet litt lenger før du bestilte, fått litt flere tilbakemeldinger fra forumet her. Skjermkortet ditt kunne lett bli byttet ut med et radeon 9800 pro for 5-600 kr ekstra, som er et STORT hopp i performance. Det samme kan sies om prosessor, ved å velge en AMD64 2800+, men dette hadde medført at du måtte ha brukt 500 kr ekstra på et annet hovedkort med støtte for socket 754. Vet ikke om harddisken er den beste i klassen heller, har ikke hørt noe om hitachi som hd-produsent, men regner med du kunne fått et tryggere merke for bortimot samme pris. Menmen, det er bestilt som du sier, regner med du har hatt en grense på lommeboken her også, så mine forslag ville vel blitt vanskelige å gjennomføre.

Lenke til kommentar
regner med du har hatt en grense på lommeboken her også, så mine forslag ville vel blitt vanskelige å gjennomføre.

nettopp.

Og hvis det oppstår feil, eller jeg har lyst til å bytte noen av varene, så er jo ikke det et så stort problem da. Regner med psdata har såpass forståelse

Lenke til kommentar

for å si det sånn: jeg er villig til å høre litt ekstra støy og litt mindre raksere maskin hvis jeg kan spare penger på det. jeg tror ikke det kommer til å utgjøre all verdens forskjell til mitt bruk.

 

_oDIn_ : 500,-kr her og 500,-kr der blir fort 1000,-kr som en fattig student desverre ikke har :thumbup:

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...