XDamage Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 En kompis av meg har nettopp kjøpt seg ny PC, med SATA. Jeg skulle hjelpe han med å få den til å funke, men jeg har ikke snøring på disse SATA greiene. Har lest SATA stickien og rotet litt rundt på nettet etter info, men problemet er følgende: Når jeg booter fra XP CD-Romen og skal trykke F6, funker det rett og slett ikke!?! Han har multimedia keyboard, og har prøvd både med og uten F-Lock, og til og med et vanlig keyboard...men det funker rett og slett ikke, den reagerer ikke på at jeg trykker på F6. Funker fint å trykke på F2 ved ASR prompten.... Argh, skjønner ikke hva som kan være galt!
jonnor Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Står disketten i når du trykker? Du skal trykke på F6 når du skal legge inn Windows...
Folo Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Det kommer opp når du skal trykke F6. Er det USB tastatur?
Paula Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 hadde samme problemet. Løste seg ved at xp spør etter disketten etter at installasjon har startet.
boosting Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Du må følge nøye med etter at windows har booted fra Cd'n. Det står i noen få sekunder at du kan trykke F6, og som nevt ovenfor, så spør den etter en driver diskett litt lengre ut i installasjonen.
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Joda, jeg gjør jo alt dere sier... Men problemet er at når beskjeden om å trykke på F6 kommer opp, så skjer det ingenting når jeg trykker på F6... Hva kan være galt? Tastaturene feiler det ingenting. Kan det være windowsplata som er ødelagt? Floppydisken? Harddisk?
el-asso Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Ville først sjekka floppyen. Har hørt om flere som har satt kabelen i med feil ende.
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Ville først sjekka floppyen. Har hørt om flere som har satt kabelen i med feil ende. ...eller kobla fra fdd-kontrolleren i BIOS. Sjekk alt av kabler, skru på legacy USB (hvis det er et usb-tastatur).
erikstein Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Er det en egen s-ata kontroller (promise, highpoint etc)? Eller er den innebygd i chipsettet? Hvilket hk er det snakk om?
Llandari Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Det skal ikke skje noe med en gang du trykker F6 Etter hvert som installasjonen fortsetter, vi ldu bli bedt om å sette inn disketten.
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Er vel s-ata innebygget i hk. Det er et ABIT NF7-S hk.
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Og problemene fortsetter... Nå har vi endelig kommet oss inn i F6 menyen...men nå har floppydisken klikket!! ARGH! Hva i all verden er det som skjer? Den er jo riktig tilkoblet, men den reagerer ikke på verken oppstartsdiskett, eller S-ata driver disketten i F6 menyen. Har noen en idiotsikker guide for hvordan man kobler til en floppydisk?
Pirka Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Og problemene fortsetter...Nå har vi endelig kommet oss inn i F6 menyen...men nå har floppydisken klikket!! ARGH! Hva i all verden er det som skjer? Den er jo riktig tilkoblet, men den reagerer ikke på verken oppstartsdiskett, eller S-ata driver disketten i F6 menyen. Har noen en idiotsikker guide for hvordan man kobler til en floppydisk? Huska du strømkabel til floppy ??? denne e mindre enn til hdd.
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Skrevet 17. juli 2004 Joda, er ikke helt grønn da Men jeg er aldri hundre prosent sikker på at tilkoblingen er rett uannsett. Skal prøve på forskjellige måter. Den enden der det er krøll på en del av ledningene i flatkabelen, skal være i HK, sant?
CyberCS Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 (endret) Står disketten i når du trykker? Du skal trykke på F6 når du skal legge inn Windows... diskett??? er det ikke F8 man skal trykke??? Endret 17. juli 2004 av CyberCS
SilentDrive Skrevet 17. juli 2004 Skrevet 17. juli 2004 Står disketten i når du trykker? Du skal trykke på F6 når du skal legge inn Windows... diskett??? er det ikke F8 man skal trykke??? Nei, det er F6 man skal trykke dersom man vil installere tredjeparts RAID eller SCSI driver(e). Litt senere i installasjonen skal man trykke F8 for å "godta" lisensbetingelsene (eller.no).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå