Gå til innhold

IBM X40 vs. Dell X300


EAK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg reiser til USA om 2 måneder. Der skal jeg kjøpe meg en bærbar ultraportal PC. Hva bør jeg velge? Maskinen bør være kraftig nok til å kjøre Office programmer, internett, mail osv. samtidig, men ikke tyngre enn ca. 1,4-1,5 kg. Pris er ingen hindring.

 

Mvh.EAK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist gang jeg sjekket mellom de to (driver selv å finner en god pris på X40 i USA selv) så hadde X300 altfor liten batteritid med standard batteri, spesielt med tanke på at den ikke var spesielt lett... Og jeg har prøvd keyboardet på X40 som faktisk er en fryd å bruke (dog har jeg prøvd det i 5 min i en butikk ikke skrevet en bok på det ). Og med tanke på de forskjellige variantene som man finner IBM maskinen i skulle det være lett finne et oppsett som passer deg.

Ta en titt her (pdf fil)

ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pcinstitute/psref/tabook.pdf

 

Cobos

Lenke til kommentar

Nei, den norske prisen på X40 blir ikke ca 19000.

 

Utregnet utifra pris på 14495,- danske kroner inkl. dansk moms:

 

11596,- danske kr. uten dansk moms. Gang opp med kursen DKK vs NOK 1,14 = NOK 13219,-. Pluss deretter på norsk moms 24 %. Totalpris blir da kr. 16392,-.

 

Johannes

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
En bra pris på X40 finner du her http://www.laptops.dk

 

En danmarkstur er vel aldri og forrakte.

 

du sender Orginal esken hjem med posten og tar med deg laptoppen over grensa,

, så slepper du toll.

Du tjener ikke på det da Laptops.dk selger over disken inkludert dansk mva på 25%. Sender de den til Norge betaler du selvsagt bare pris uten dansk mva til Laptops.dk, og 24% mva til vår kjære stat.

 

Dette er i alle fall hvordan jeg oppfattet opplegget.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

er det noe å velge da? IBM er jo helt klart best på ja så å si alle punkter. Dell er mer plastikk, IBM er jo solid og føles ikke plastikk i det hele tatt. IBM :love:

 

har man penger til IBM så velger man det. :thumbup:

 

kommer ikke over at du ikke klarer å bestemme deg.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg reiser til USA om 2 måneder. Der skal jeg kjøpe meg en bærbar ultraportal PC. Hva bør jeg velge? Maskinen bør være kraftig nok til å kjøre Office programmer, internett, mail osv. samtidig, men ikke tyngre enn ca. 1,4-1,5 kg. Pris er ingen hindring.

 

Mvh.EAK

Glem Dell! Glem IBM! Glem alt annet...

 

...unntatt DENNE 1,3 kilo tunge lekkerbiskenen med 11 timers batteritid! :yes:

Lenke til kommentar

Hvis du leser litt nøyere ser du at som vanlig så oppgir de alltid vekt med det letteste batteriet og batteritid med det største batteriet :)

 

Med standard høykapasitet's batteri er den 3.27lbs og 7,5 timer som nesten nøyaktig matcher de oppgitte specs på IBM X40, 3.2lbs og 7.5 timer batteri. Dette er dog med CD-rom i FS'en så det er absolutt et pluss...

 

Cobos

Lenke til kommentar
Hvis du leser litt nøyere ser du at som vanlig så oppgir de alltid vekt med det letteste batteriet og batteritid med det største batteriet :)

 

Med standard høykapasitet's batteri er den 3.27lbs og 7,5 timer som nesten nøyaktig matcher de oppgitte specs på IBM X40, 3.2lbs og 7.5 timer batteri. Dette er dog med CD-rom i FS'en så det er absolutt et pluss...

 

Cobos

Okay! Men Fujitsuen har jo et mye lekrere design. Og at den sprekeste versjonen bare koster $1999 er jo helt utrolig!

 

 

PS: Det heter ikke Fujitsu-Siemens (FS) i USA. Fujitsu klarer seg alene der borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...