Gå til innhold

Spill i fremtiden :whistle:


Anbefalte innlegg

Ja tenk på hvordan dataspill vil være i fremtiden!?!

Spill utvikler seg veldig kjappt, det var ikke lenge siden Half Life grafikken var det beste. Og nå doom 3. Det utvikles kjappt.

 

Tenk når den tid kommer når vi ser tilbake på Doom3 på samme måte som vi ser tilbake på doom 1 nå...

 

Kanskje vi ikke bruker en datamaskin i fremtiden i det hele tatt , en slags hjelm eller.no :p

 

Kanskje noe matrix lignende :p hehe

 

Bare kom til å tenke på det , hvor realistisk spill kommer til å være i fremtiden , nesten slik at jeg grøsser av tanken :whistle:

 

Var bare litt nysjerrig på om andre har tenkt på dette også :roll:

Endret av Hermans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke mer realistisk enn virkeligheten, men en gang stopper vel utviklingen? Plutselig er det max grafikk, max fysikk osv. Da kan ikke utviklingen gå videre. Er det sikkert vi noen gang vil de på Doom III som vi ser på Doom I nå? Jeg har i hvertfall vanskelig for å se forskjell på D3, HL2, etc. og virkelighet (nei, jeg har ikke synsproblemer).

Lenke til kommentar

Spillene kan kanskje aldri bli mer realistisk enn virkeligheten, men grafikken kan helt klart bli finere! Utviklingen går saktere og saktere nå, da vi etterhvert har nådd et relativt høyt nivå, men det er nok ikke mange år til vi ser spill som er vanskelig å skille fra virkeligheten.

 

Som sagt, jeg mener helt klart at spill kan bli penere enn virkeligheten, da man for eksempel i et eventyr/rollespill etterhvert vil kunne lage grafikk som tilsvarer det virkelige, bare enda mer harmonisk og estetisk :p

Lenke til kommentar
Som sagt, jeg mener helt klart at spill kan bli penere enn virkeligheten, da man for eksempel i et eventyr/rollespill etterhvert vil kunne lage grafikk som tilsvarer det virkelige, bare enda mer harmonisk og estetisk :p

Enig, det skal fint gå an å lage "bedre grafikk" i spill enn i virkeligheten.

 

I tillegg tror jeg spillene kommer til å bruke spesielle teknikker, som f.eks cell-shading for å skille seg ut.

Lenke til kommentar
Som sagt, jeg mener helt klart at spill kan bli penere enn virkeligheten, da man for eksempel i et eventyr/rollespill etterhvert vil kunne lage grafikk som tilsvarer det virkelige, bare enda mer harmonisk og estetisk :p

Akkurat det jeg skulle si også.

 

Sitat: Det blir ikke mer realistisk enn virkeligheten, men en gang stopper vel utviklingen? Plutselig er det max grafikk, max fysikk osv. Da kan ikke utviklingen gå videre. Er det sikkert vi noen gang vil de på Doom III som vi ser på Doom I nå? Jeg har i hvertfall vanskelig for å se forskjell på D3, HL2, etc. og virkelighet (nei, jeg har ikke synsproblemer). Sitat slutt.

 

Det er jo andre ting som alltid vil gå ann å forbedre som gameplayet...

Lenke til kommentar

Noe som kommer til å bli en veldig viktig faktor når grafikken blir ekstremt virkelighetsnær, er at det kommer til å ta SINNSYKT mye arbeid og tid for å få til dette.

 

For at noe skal bli så naturlig som mulig må hver minste ting designes ned til mikroskopisk detalj.

Og hva fanken er vitsen med det?

Jeg tror ikke grafikken på vanlige spill kommer til å bli like realistisk som virkeligheten.

Det handler om penger, og å bruke så mye arbeidskraft og tid vil bare ikke bli lønnsomt.

Lenke til kommentar
Noe som kommer til å bli en veldig viktig faktor når grafikken blir ekstremt virkelighetsnær, er at det kommer til å ta SINNSYKT mye arbeid og tid for å få til dette.

 

For at noe skal bli så naturlig som mulig må hver minste ting designes ned til mikroskopisk detalj.

Og hva fanken er vitsen med det?

Joda, det vil nok skje.

 

Se på det som det klasser i den objektorienterte programmeringen som er i dag.

Vi bruker klasser i programmene våre som andre har brukt tid og hjernekraft på å lage. På samme måte vil vi etterhvert kunne bruke objekter (trær/gevær/kuler/fysikkmotor/) som folk har lagd fra før. Hvor hadde Linux vært i dag hvis hver enkelt skulle sitte å lage alt selv?

 

Skal man da lage ett nytt spill tar man bare alle ingrediensene og mixer sammen til ett nytt konsept og vips, alt er designa ned til det minste atom. Dette krever selvfølgelig nesten ubegrensa lagringsplass og ubegrensa prossessorkraft, men det vil ikke være ett problem i fremtiden allikevel.

 

Og til de som mener at utviklinga går saktere nå, kan jeg bare be deg google etter Moore's Law. Les og bli litt klokere...

Lenke til kommentar
Tenk når den tid kommer når vi ser tilbake på Doom3 på samme måte som vi ser tilbake på doom 1 nå...

 

Kanskje vi ikke bruker en datamaskin i fremtiden i det hele tatt , en slags hjelm eller.no :p

Kanskje noe matrix lignende :p hehe

Damn, hvor ofte har ikke jeg tenkt på det! :hmm::)

 

Jeg tenker mer eller mindre HELE TIDEN på om hvordan spill ser ut om ca 5 år!

Man trenger jo faen ikke å gå så langt for å finne 4000mhz-krevende spill!

 

Damn! lurer på hva som blir årets spill i 2005! :hmm:

 

Hehe, hadde vært gøy å hatt en tidsmaskin som man kunne pakke PC'n inn i og reise tilbake til 1993 og vise dem hvordan dagens spill ser ut! :!:

Flere folk ville sikkert praktisk talt DØ av å se all den volden og den realistiske grafikken!

 

Husk, at når DOOM kom ut, var det flere som gikk amok med å saksøke å herje for å "straffe" ID for å ha laget et så "voldelig" spill som DOOM!

Lenke til kommentar

Leste en god artikkel om hvordan pc vil kunne bli i fremtiden.

 

"De" så for seg at pc`n var biologiske, og ble drevet av lyset.

 

Artig tanke at en da måtte kanskje vanne pc`n for og få mest mulig ytelse.

 

De er jo alerede i dag laget brytere og koblinger av biologisk materiale... Alger.

 

It utdannelsen måtte da supleres med en agronom utdannelse.. he he..

Lenke til kommentar

Men fortsatt så er det en del 2d i 3d spill.

 

Akkuratt grafikken med tanke på oppløsning og lys/skygge osv kan vel bli bra nokk, men det alltid noe som kan bli bedre.

 

Tenk på GTA fks, lage forsjellige personer på alle sammen istede for grupper av like mennesker.

Hvert grasstrå, rynke kvise småstein lyng blomster i 3d.

Hva med ett spill som gta med jones in the fast lane stil. Altså jobb skole spise drikke.. overleve rett og slett. 18+ versjon med sex :) slite ut museknappen som i summergames i gamledager :p.

Helt runde 3d former er det og dårlig med.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Det må da stoppe en eller annen gang ja, Doom 3, Half Life 2 og kommende spill ser jo temmelig heftige ut når det gjelder det fysiske, og ikke minst det grafiske.

 

Om noen år blir vi vel utstyrt med diverse tilbehør som kreves til visse spill, og må gå rundt og slå/sparke/snakke osv. selv... :ermm:

Det er skremmende at utviklingen går så grasalt fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...